Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu"— Transkript prezentace:

1 Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: VY_32 _INOVACE_69 Ročník: IX. Sada: Chemie Druh: Výukový materiál Autor: Mgr. Petr Suchánek Název: Redoxní děje, hoření Anotace: Materiál slouží k seznámení s učivem. Jednotlivé části mohou být použity jako zápis do sešitu. Datum vytvoření: Datum ověření:

2 redoxní děj – dochází ke změně oxidačního čísla
redukce – oxidační číslo se snižuje, atom prvku přijímá elektron oxidace – oxidační číslo se zvyšuje, atom prvku odevzdává elektron oxidační číslo značí hodnotu náboje prvku ve sloučenině Zn0 + 2HlCl-l ZnllCl2-l + H20

3 Hoření

4 hoření je redoxní, exotermický děj
podmínky hoření hořlavá látka dostatek kyslíku zápalná teplota teplota hoření – nejnižší teplota, při které látka hoří teplota vzplanutí – nejnižší teplota, při které látka po přiblížení plamene krátce vzplane

5 hořlaviny – hořlavé látky
reagují se vzdušným kyslíkem mohou být kapalné, plynné a pevné kapalné hořlaviny se podle teploty vzplanutí rozdělují do tříd nebezpečnosti: hořlavé vysoce hořlavé extrémně hořlavé

6 hasící prostředky ochlazují hořící látku a zabraňují přístupu kyslíku
vodní hasící přístroj – ochlazuje, pevné hořící látky, nelze hasit elektrické vedení pod napětím pěnový hasící přístroj – hořící kapaliny, nelze hasit elektrické vedení pod napětím práškový hasící přístroj – vhodný pro elektronická zařízení sněhový hasící přístroj – hasivem oxid uhličitý, není vhodný do uzavřených prostor

7

8 Úkol: Doplň oxidační čísla všech prvků a podtrhni reakci, která je redoxní. 2HCl +Zn ZnCl2 + H2 2HCl + CaCO3 CaCl2 + H2O + CO2

9 Řešení: 2HICl-I +Zn0 ZnIICl2-I + H20 redoxní reakce 2HICl-I + CaIICIVO3-II CaIICl2-I + H2I O-II + CIVO2-II není redoxní reakce

10 Použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. ec. europa. eu [online]. [cit. 11. 3
Použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. ec.europa.eu [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu"

Podobné prezentace


Reklamy Google