Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika SPU.
Advertisements

Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Struktura poradenského procesu
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Diagnostika ve sportovních hrách
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Aplikovaná psychologie
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Metody pedagogické diagnostiky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Psychologie koučování
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
Pedagogická diagnostika
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE složitý multifaktoriální problém
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Základy psychologie – úvod
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Experiment
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Úvod do psychologie
Pedagogicko–psychologická diagnostika
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Pedagogická diagnostika
Výzkumné metody v psychologiI
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Úvod do psychologie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Metody psychologie III.část – testy Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele SŠ k tématu – METODY PSYCHOLOGIE - testy. V prezentaci je uvedeno –
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychologické disciplíny I.ČástZákladníSpeciální.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
9. Tvorba individuálního plánu
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Struktura poradenského procesu
Pedagogická diagnostika
Metody psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
Metody psychologie.
Pedagogicko–psychologická diagnostika
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
9. Tvorba individuálního plánu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Speciálně pedagogická diagnostika
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Úvod do psychologie II. přednáška
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Psychologie koučování
Přednáška 1 Prof. PhDr. I. Čermák,CSc.
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Transkript prezentace:

Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Tematická oblast Psychologie a komunikace Název DUM Psychodiagnostika Označení DUM VY_32_INOVACE_PSK4.14 Autor PhDr. Lenka Matějčíková Anotace Základní vymezení oboru, stanovení diagnostických postupů, význam psychodiagnostiky Metodický pokyn Prezentace je určena pro 4. ročník oboru Sociální činnost. Metodou brainstormingu žáci vymezují obor psychodiagnostika. Vyjmenují základní diagnostické postupy. Uvědomí si význam psychodiagnostiky. Datum vytvoření

 brainstorming

 aplikovaná psychologická disciplína  úkolem je zjišťování a měření duševních vlastností a stavů, případně dalších charakteristik individua  úzce souvisí hl. s obecnou psychologií, vývojovou psychologií, psychologií osobnosti

 klinické – nejsou vázány přísnými pravidly, nemají statistický základ, jsou pružné, umožňují lépe poznat konkrétní případ  pozorování  rozhovor  anamnéza  analýza výsledků činnosti

 testové – standardizovaný způsob, odpovědi registrujeme předepsaným způsobem a jednotně je vyhodnocujeme  testy výkonové  testy osobnosti  testy speciálních schopností a jednotlivých funkcí (kreativita, paměť, verbální schopnosti….)

 za předem připravených podmínek (ticho, pohodlí, dostatek času, měl by být dopředu zhruba vymezen)  příprava pomůcek  vhodné přijetí klienta nearogantní, neustrašený, neuspěchaný, důvěra  zjištění situace klienta (neformální rozhovor)  první sezení: pozorování, rozhovor ….konkrétní šetření  po vyšetření: záznamy, vyhodnocování získaných dat  hodnocení, závěry, stanovení diagnózy, opatření

 určení stupně vývoje  zjištění příčin odchylného vývoje od věkové normy  zjištění individuálních zvláštností osobnosti  zjištění podstaty, podmínek a příčin individuálních rozdílů  prognóza ve vztahu k rozvoji osobnosti

Zdroj: SVOBODA, Mojmír. Psychologická diagnostika dospělých. Vyd. 2. Praha: Portál, 1999, 342 s. ISBN