Národní výzkum dopravních nehod. Obsahem Národního výzkumu dopravních nehod je především jejich hloubková analýza (HADN). Ta je prováděna nejprve na místě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Advertisements

Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Statistika dopravních nehod
Lidský faktor v dopravě!
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
O33 – Oblast průzkumů v dopravě, statistiky a analýzy dopravních nehod
Koncepce environmentální bezpečnosti
Prevence násilí na pracovištích 1. 2 šikana mobbing zastrašování urážky výhrůžky sexuální obtěžování rasové ponižování diskriminace fyzické napadení STRES.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Výzkumné projekty MŽP v oblasti odpadového hospodářství
Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.
Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.
Seminář Trauma.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Projekty přeshraniční spolupráce v oblasti dopravy Petr Šenk Divize lidského faktoru v dopravě a modelování dopravy.
Spolupráce ÚP ČR a LPS konference - Poslanecká sněmovna parlamentu ČR Mgr. Zdeňka Cibulková, Odbor pro sociální věci Generálního ředitelství.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Péče o pacienty s cerebrovaskulárním onemocněním v ČR.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Ing. Daniel Trnka, Oddělení kvality regulace Úřad vlády ČR Zvyšování kvality regulace 9. mezinárodní konference o informatické podpoře personálních procesů.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Národní základna humanitární pomoci Logo vaší společnosti vložíte na snímek následujícím způsobem: V nabídce Vložit vyberte příkaz Obrázek. Najděte soubor.
OBECNÁ ZJIŠTĚNÍ ZE ZKUŠENOSTÍ ZAMĚSTNAVATELŮ A ZAMĚSTNANCŮ S ODŠKODŇOVÁNÍM PRACOVNÍCH ÚRAZŮ A NEMOCÍ Z POVOLÁNÍ 6. konference Společně bezpečně v EU –
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Vnímání a realita rychlostního chování v ČR
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Výbory a pracovní skupiny
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Společenské aspekty bezpečnosti Téma 6
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Hloubková analýza dopravních nehod elektrokol
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Michaela Borovanská, Jana Malíková
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Klíčové aktivity projektu
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Národní výzkum dopravních nehod

Obsahem Národního výzkumu dopravních nehod je především jejich hloubková analýza (HADN). Ta je prováděna nejprve na místě nehody (podrobné zdokumentování) a posléze na pracovišti týmu (vlastní analýza vč. zpětné simulace). Nedílnou součástí analýzy je i návrh doporučení k eliminaci příčin a následků nehod). Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Územní působnost v Brně a okolí Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Mapa nehod za období 2011 – květen 2015 Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

V období 2011 – květen 2015 bylo šetřeno více jak 800 dopravních nehod. Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Hlavní příčiny a důsledky dopravních nehod Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Zdravotní následky dopravních nehod Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Podíl zraněných podle typu nárazu OA Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Podíl zranění lidského těla v závislosti na účastníku DN Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Podíl zranění lidského těla v závislosti na typu nárazu OA Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

ISS zraněných osob Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Porovnání poměru zraněných osob podle účastníků DN v databázích PČR a CDV Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Výstupy projektu 1. Přesah do praxe Legislativní činnost pro Evropský parlament ve věci silničních technických kontrol užitkových vozidel (např. směrnice 2000/30 ES), Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/82/EU ze dne 25. října 2011 o usnadnění přeshraniční výměny informací o dopravních deliktech v oblasti bezpečnosti silničního provozu, atd. Návrhy doporučených opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu – úpravy infrastruktury. Prostřednictvím PČR jsou naše doporučení podávána jako podněty Silničnímu správnímu úřadu. Expertní vstup pro hodnocení efektivnosti projektů navrhovaných pro financování z Fondu zábrany škod Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Výstupy projektu 2. Další možnosti využití dat v praxi Podklad pro pojišťovny (katalog poškození vozidel sloužící pro odhalování pojistných podvodů, detailní statistika nehod se zraněním, data mohou sloužit jako podklad pro přesnější stanovení pojistného). Revize metody TRIAGE v části mechanismus úrazu (současná metodika přejatá ze zahraničí). Spolupráce s automobilovým průmyslem (Škoda auto a. s., data mohou sloužit např. pro vývoj nových bezpečnostních systémů). Návrhy bezpečnostních opatření Akčního programu Národní strategie bezpečnosti silničního provozu Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Výstupy projektu 3. Vědecký Rozsáhlé poznatky o infrastruktuře i dopravní technice, zkoumání možného vlivu na vznik nebo průběh dopravní nehody. Psychologické poznatky. Databáze dopravních nehod, čítající přes 800 případů. Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Výstupy projektu 4. Společenský Naplňování Národní strategie bezpečnosti silničního provozu Naše poznatky je možno využít k účinnému snižování ekonomických ztrát z dopravní nehodovosti (52,8 mld.Kč r. 2013). Spolupráce na tvorbě evropské i národní legislativy a technických předpisů. Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

5. Lidský Primárním cílem je poskytování krizové intervence a pomoc účastníkům DN, případným dalším osobám a jejich blízkým na místě DN. Jen tehdy, je-li to možné a vhodné, po krizové intervenci pokračujeme v získávání dat pro projekt. Lidský rozměr projektu je významnou přidanou hodnotou, která pomáhá budovat jeho prestiž. Výstupy projektu Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky Poznatky z oblasti psychologie - chování účastníků po DN Typické reakce na trauma emoční šok, smutek koncentrace na strach a úzkost tělesná únava stažení se do sebe (uzavření se) Další reakce nutkavé pocity otupující prázdnota nadměrná vzrušivost (nabuzenost) deprese disociace

Krizová intervence zahrnuje Okamžité řešení své situace a stabilizace stavu v bezpečném prostředí. Ventilaci emocí (snížení úzkosti, stabilizace stavu, zklidnění účastníka). Podporu v náročné (zátěžové) situaci. Zpřehlednění a strukturování situace (např. sled jednotlivých událostí, udržování kontaktu s realitou). Podporu klientových strategií zvládání stresu. Praktické rady (např. o průběhu a délce vyšetřování). Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky Dopady na psychiku účastníka dopravní nehody FEVR- Evropský svaz obětí DN (1995) rodin, u kterých došlo v důsledku DN k závažnému zranění nebo usmrcení jednoho z členů rodiny První 3 roky: 72 % ztráta zájmu o všední činnosti (povolání, studium, domácí práce, zájmy,…) 70 % trpělo: 78 % strach 71 % hněv 71 % extrémní přecitlivělost 64 % deprese 49 % ztráta sebevědomí 46 % ataky úzkosti 37 % suicidální myšlenky 27 % fobie 25 % poruchy příjmu potravy

Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky Možnosti řešení problematiky psychických následků účastníků DN v budoucnu Zvýšit informovanost účastníků DN o možných negativních jevech (na místě DN, v nemocnicích,...). Distribuovat kontakty na organizace či osoby zabývající se touto problematikou v případech výskytu negativních jevů u osob zasažených DN (na místě DN, v nemocnicích,…). Sekundární podchycení následků u obvodního lékaře - informovanost obvodních lékařů o této problematice + kontakty, které mohou dále distribuovat osobám zasažených DN. Hlubší sledování negativních dopadů DN, vytipování potřeb a možnosti řešení těchto dopadů, např. pomocí retrográdních studií.

Děkuji Vám za pozornost! Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Líšeňská 33a, Brno telefon: Kontaktní informace: Ing. Jindřich Frič, Ph.D

Typ nárazu OA podle zranění lidského těla Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Zranění účastníků DN Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Rozložení zranění Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Rychlost střetu u zraněných osob Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Stav vozovky u DN se zraněním Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Dopravní nehody s chodci Na obrázku jsou označena místa vzájemného kontaktu chodce a osobního vozidla, v důsledku, kterých následně došlo k poškozením na vozidlech. Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Rozdělení pneumatik podle stáří Stáří pneumatik zjištěné při dopravních nehodách rozdělené na letní a zimní. Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,

Kontaktní informace: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Líšeňská 33a, Brno,