TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ 11-1-12 Nekalá soutěž Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Soutěžní právo JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
Advertisements

Doménová jména a doménové spory
Soutěžní právo JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nový občanský zákoník: Dopady na reklamu Ivan David
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Právo na čest a důstojnost, právo na slovní projevy osobní povahy
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
UŽITÍ DÍLA § 12. (4) Právem dílo užít je a) právo na rozmnožování díla (§ 13), b) právo na rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14), c) právo.
Účast v hospodářské soutěži
ZÁKLADY SOUKROMÉHO PRÁVA
Právní prostředky ochrany
Typy duševního vlastnictví a jejich ochrana
Správní právo MOST FBI Podnikání Mgr. Pavel PETR Katedra společenských věd VŠB - TUO.
Soutěžní právo.
Přednáška 4, 2008 Autorské a mediální právo Mgr. Jiří Jirsa, M.A.
Klamavé obchodní praktiky Mgr. Ivana Picková SOS – Sdružení obrany spotřebitelů
Informační systémy z hlediska Obchodního práva
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MP405Z Obchodní právo I Právo nekalé soutěže:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
JUDr. Radim Polčák PRACOVNÍ SKUPINA PRO PRÁVO A INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE.
Označování potravin Ing. Jiří Koudelka.
Právo ochrany spotřebitele v roce 2008 Ivo Krýsa.
V soutěžních vztazích Stát, samosprávné územní jednotky Osoby, které si zvolily obchodněprávní režim závazku podle § 262 odst. 1 účastníci závazkových.
OBČANSKÝ ZÁKONÍK zákon č. 89/2012 Sb.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Akciová společnost Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Živnost Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Věci a jejich rozdělení Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Podnik Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
OBČANSKÝ ZÁKONÍK zákon č. 89/2012 Sb.. Nově vymezuje základní pojmy jako: právnická osoba, podnikatel, obchodní firma, sídlo podnikatele, zastoupení podnikatele,
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
O CHRANA SPOTŘEBITELE V EU – ČÁST 1 Prezentace 2015.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Společnost s ručením omezeným Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Pařížská úmluva na ochranu průmyslového vlastnictví z r článek 10bis (2): Nekalou soutěží je každá soutěžní činnost, která odporuje poctivým zvyklostem.
Právo nekalé soutěže: speciální skutkové podstaty, reklama
Přehled subjektů obchodního práva JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
Kdo odpovídá za obsah internetových stránek? 4. dubna 2012 Olomouc.
Právo nekalé soutěže: Právní prostředky ochrany
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Právní povaha doménového jména
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ing. Lenka Bombera Piskačová
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
o klamavé a srovnávací reklamě (1984, 1997, 2006)
Právo nekalé soutěže: - speciální skutkové podstaty
Reklama II..
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
VY_32_INOVACE_Maslovsky_ Technické požadavky na výrobky
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Obchodní právo Základní informace.
Subjekty obchodněprávních vztahů
Právo nekalé soutěže: prameny, generální klauzule, judikatura
Speciální skutkové podstaty nekalé soutěže
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Základy zbožíznalství
MP405Z Obchodní právo I Právo nekalé soutěže:
Masaryk University, Faculty of Law Department of Commercial Law
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Nekalá soutěž Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky Autor: Ing. Bc. Ludmila Badurová

ANOTACE Obsahem prezentace, která podporuje odborné ekonomické vzdělávání žáků oboru Gastronomie a Kuchař – číšník je nekalá soutěž.

Nekalá soutěž Nekalou soutěží je jednání v hospodářské soutěži nebo v hospodářském styku, které je v rozporu s dobrými mravy soutěže a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům, spotřebitelům nebo dalším zákazníkům. NEKALÁ SOUTĚŽ SE ZAKAZUJE

Nekalou soutěží je a) klamavá reklama, b) klamavé označování zboží a služeb, c) vyvolávání nebezpečí záměny, d) parazitování na pověsti podniku, výrobků či služeb jiného soutěžitele, e) podplácení, f) zlehčování, g) srovnávací reklama, h) porušování obchodního tajemství, i) ohrožování zdraví spotřebitelů a životního prostředí.

Klamavá reklama Klamavou reklamou je šíření údajů o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu Za šíření údajů se považuje sdělení mluveným nebo psaným slovem, tiskem, vyobrazením, fotografií, rozhlasem, televizí či jiným sdělovacím prostředkem Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn, může uvést v omyl.

Klamavé označení zboží a služeb Je každé označení, které je způsobilé vyvolat v hospodářském styku mylnou doměnku:  o zboží nebo službě pocházejí z určitého státu, určité oblasti či místa nebo od určitého výrobce,  o zvláštní charakteristické znaky nebo zvláštní jakost,  o původu nebo o povaze zboží či služeb,  o názvu k němuž byl připojen dodatek způsobilý klamat o původu, jako např. "pravý", "původní" apod.

Vyvolání nebezpečí záměny Je užití firmy nebo názvu osoby nebo zvláštního označení podniku užívaného již po právu jiným soutěžitelem Je užití zvláštních označení podniku, výrobků, výkonů nebo obchodních materiálů podniku, které v zákaznických kruzích platí pro určitý podnik nebo závod za příznačné Je napodobení cizích výrobků, obalů nebo výkonů.

Parazitování na pověsti Parazitování je využívání pověsti podniku, výrobků nebo služeb jiného soutěžitele s cílem získat pro výsledky vlastního nebo cizího podnikání prospěch, jehož by soutěžitel jinak nedosáhl.

Podplácení Podplácením je jednání, jímž: a) soutěžitel osobě, která je členem statutárního nebo jiného orgánu jiného soutěžitele nebo je v pra- covním či jiném obdobném poměru k jinému soutěžiteli, přímo nebo nepřímo nabídne, slíbí či poskytne jakýkoliv prospěch za tím účelem, aby jejím nekalým postupem docílil na úkor jiných soutěžitelů pro sebe nebo jiného soutěžitele přednost nebo jinou neoprávněnou výhodu v soutěži b) osoba přímo či nepřímo žádá, dá si slíbit nebo přijme za stejným účelem jakýkoliv prospěch.

Zlehčování Je jednání, jímž soutěžitel uvede nebo rozšiřuje o poměrech, výrobcích nebo výkonech jiného soutěžitele nepravdivé údaje způsobilé tomuto soutěžiteli přivodit újmu Zlehčováním je i uvedení a rozšiřování pravdivých údajů o poměrech, výrobcích či výkonech jiného soutěžitele, pokud jsou způsobilé tomuto soutěžiteli přivodit újmu.

Srovnávací reklama Srovnávací reklamou je jakákoliv reklama, která výslovně nebo i nepřímo identifikuje jiného soutěžitele anebo zboží nebo služby nabízené jiným soutěžitelem. Srovnávací reklama přípustná: není klamavá nebo neužívá klamavé obchodní praktiky, srovnává jen zboží nebo služby uspokojující stejné potřeby nebo určené ke stejnému účelu, objektivně srovnává jeden nebo více základních znaků daného zboží nebo služeb, které jsou pro ně důležité, ověřitelné a charakteristické, mezi nimiž může být i cena, nevede k vyvolání nebezpečí záměny na trhu, nezlehčuje nepravdivými údaji podnik, zboží nebo služby, se vztahuje u výrobků, pro které má soutěžitel oprávnění užívat chráněné označení původu, nevede k nepoctivému těžení z dobré pověsti spjaté s ochrannou známkou soutěžitele, nenabízí zboží nebo služby jako napodobení.

Porušení obchodního tajemství Je jednání, jímž jednající jiné osobě neoprávněně sdělí, zpřístupní, pro sebe nebo pro jiného využije obchodní tajemství, které může být využito v soutěži a o němž se dověděl.

Ohrožování zdraví a životního prostředí Je jednání, jímž soutěžitel zkresluje podmínky hospodářské soutěže tím, že provozuje výrobu, uvádí na trh výrobky nebo provádí výkony ohrožující zájmy ochrany zdraví anebo životního prostředí chráněné zákonem, aby tak získal pro sebe nebo pro jiného prospěch na úkor jiných soutěžitelů nebo spotřebitelů.

POUŽITÁ LITERATURA AUTOR NEUVEDEN. Nekalá soutěž [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %9B%C5%BE