Závěrečné opakování pedosféra a biosféra materiál pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami autor: Tereza Kamenická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Advertisements

Polární pás.
PŮDY Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu.
Stepi Natálie Prokopová.
Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
PEDOSFÉRA = vznikl přeměnou svrchní části zemské kůry spolupůsobením: – = věda zabývající se půdou a jejím geografickým rozšířením = věda zabývající se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
Pedosféra Řecky Pedon = půda  Půda vzniká z mateční horniny zvětráváním  Chemické  Mechanické  a působením organismů  Živočichové  Rostliny  Mikroorganismy.
JAKÉ ZNÁŠ PODNEBNÉ PÁSY? 1.TEPLÝ, MÍRNÝ, STUDENÝ 2.TEPLÝ, TROPICKÝ, MÍRNÝ 3.TEPLÝ, SUBTROPICKÝ, STUDENÝ.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Lesy mírného pásu.
Fotosyntéza je váš kamarád
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
E-Projekt „Hádej, kde rostu“
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Savci biomů světa 8. ročník.
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
ZEMĚPIS - 6. ročník Pedosféra
Základní škola, Hradec Králové
fyzickogeografická sféra
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Kde jsou jen dvě roční období?
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Biomy.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Přírodní krajiny - test
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zeměpis – živé a neživé složky krajiny
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
Název školy: Základní škola T. G
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
MGR.LENKA NOVÁKOVÁ – 1.ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_18_RISKUJ!
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Pedosféra = půdní obal země.
Zeměpis – 9.ročník Půdy ČR VY_32_INOVACE_ Název školy
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
DUM_009_ / VYDMUCHOV / ĎURIŠOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/2012
VY_32_INOVACE_15_Z_POLOPOUŠTĚ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Step.
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Pedologie = půdoznalství
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

Závěrečné opakování pedosféra a biosféra materiál pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami autor: Tereza Kamenická

Pedosféra: a)je půdní obal země b)patří mezi velmi těžko obnovitelné přírodní zdroje c)do pedosféry řadíme i půdní organismy tzv. edafon d)mezi hlavní vlastnosti půdy, patří úrodnost e)rozlišujeme přirozenou a kulturní (umělou) úrodnost f)mezi půdotvorné činitele patří např. matečná hornina, nebo podnebí

Pedosféra: a)je půdní obal země b)patří mezi velmi těžko obnovitelné přírodní zdroje c)do pedosféry řadíme i půdní organismy tzv. edafon d)mezi hlavní vlastnosti půdy, patří úrodnost e)rozlišujeme přirozenou a kulturní (umělou) úrodnost f)mezi půdotvorné činitele patří např. matečná hornina, nebo podnebí

Půdní typy a půdní druhy a)půdní profil je tvořený půdními horizonty b)podle půdního profilu rozlišujeme půdní druhy c)podle zrnitosti a obsahu jílu rozlišujeme půdní typy d)lehké (písčité) půdy obsahují 10-75% jílových částic e)půdní horizonty se liší barvou i svými vlastnostmi

Půdní typy a půdní druhy a)půdní profil je tvořený půdními horizonty b)podle půdního profilu rozlišujeme půdní druhy c)podle zrnitosti a obsahu jílu rozlišujeme půdní typy d)lehké (písčité) půdy obsahují 10-75% jílových částic e)půdní horizonty se liší barvou i svými vlastnostmi

Půdní typy: a)mezi nejúrodnější půdy řadíme černozemě b)podzolové půdy jsou typické pro oblasti listnatých lesů c)červenozemě jsou typické pro rovníkové a tropické oblasti d)laterizace je proces vzniku krusty z oxidů železa a hliníku (tzv. ferricret) na povrchu červenozemí e)nivní půdy najdeme pod jehličnatými lesy f)permafrost je typický pro polární a subpolární oblasti g)v krajině můžeme pozorovat i výškovou stupňovitost půd

Půdní typy: a)mezi nejúrodnější půdy řadíme černozemě b)podzolové půdy jsou typické pro oblasti listnatých lesů c)červenozemě jsou typické pro rovníkové a tropické oblasti d)laterizace je proces vzniku krusty z oxidů železa a hliníku (tzv. ferricret) na povrchu červenozemí e)nivní půdy najdeme pod jehličnatými lesy f)permafrost je typický pro polární a subpolární oblasti g)v krajině můžeme pozorovat i výškovou stupňovitost půd

Půda: a)její svrchní obdělávaná část se nazývá spodina b)je ohrožena desertifikací, hlavně v oblastech se srážkovým deficitem c)díky větrné erozi po odlesnění některých částí krajiny, dochází k její degradaci d)stržová eroze se projevuje hlavně v oblastech, které byly znovu zalesněny

Půda: a)její svrchní obdělávaná část se nazývá spodina b)je ohrožena desertifikací, hlavně v oblastech se srážkovým deficitem c)díky větrné erozi po odlesnění některých částí krajiny, dochází k její degradaci d)stržová eroze se projevuje hlavně v oblastech, které byly znovu zalesněny

Tropické deštné lesy: a)jsou typické uspořádáním jednotlivých pater rostlin b)vyskytují se především v oblasti řek Mississippi, Indus a Ganga c)pod těmito lesy najdeme podzolové půdy, které jsou po vykácení úrodné jen krátkou dobu d)rostou v nejleplejších a nejvlhčích oblastech světa e)rozlišujeme tropický deštný les a střídavě vlhký tropický les v monzunových oblastech

Tropické deštné lesy: a)jsou typické uspořádáním jednotlivých pater rostlin b)vyskytují se především v oblasti řek Mississippi, Indus a Ganga c)pod těmito lesy najdeme podzolové půdy, které jsou po vykácení úrodné jen krátkou dobu d)rostou v nejleplejších a nejvlhčích oblastech světa e)rozlišujeme tropický deštný les a střídavě vlhký tropický les v monzunových oblastech

Savany: a)rozdělujeme podle chodu srážek v průběhu roku b)najdeme zde jen málo stromů, např. akácie nebo baobab c)v savanách najdeme poměrně málo zvířat, výrazně převládá flora nad faunou d)africké savany jsou domovem velkých savců – sloni, žirafy apod.

Savany: a)rozdělujeme podle chodu srážek v průběhu roku b)najdeme zde jen málo stromů, např. akácie nebo baobab c)v savanách najdeme poměrně málo zvířat, výrazně převládá flora nad faunou d)africké savany jsou domovem velkých savců – sloni, žirafy apod.

Stepi: a)vyskytují se v sušších oblastech b)tvoří je většinou jehličnaté opadavé lesy c)stepi v Severní Americe nazýváme prérie d)stepi v Asii nazýváme pampy e)tvoří je většinou trávy a pod nimi se vyvíjí nejúrodnější černozemě f)na okrajích přecházejí v lesostepi

Stepi: a)vyskytují se v sušších oblastech b)tvoří je většinou jehličnaté opadavé lesy c)stepi v Severní Americe nazýváme prérie d)stepi v Asii nazýváme pampy e)tvoří je většinou trávy a pod nimi se vyvíjí nejúrodnější černozemě f)na okrajích přecházejí v lesostepi