Problematika násilí na dětech Syndrom CAN – syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte Způsoby vzniku: Akce Ne-akce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁSILÍ V RODINĚ.
Advertisements

Domácí násilí z pohledu teorie
„Preventivní aktivity MV - bezpečný prostor pro seniory“
Systém včasné intervence ve Svitavách
Občanská nauka Sociálně patologické jevy IV. ; VY_32_INOVACE_D2_12
Agrese a šikana jako pedagogické jevy
Nezbytnost interdisciplinárního přístupu k problematice sex.zn.
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
DĚTSKÁ PRÁVA Svět je veliká skládačka složená z mnoha dílů. Všichni, i ty , jsme jeho součástí.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Stop sociálnímu vyloučení MEPCO Sociální vyloučení začíná v dětství Milena Černá, SKOK Seminář MEPCO Stop sociálnímu vyloučení.
Sociální služby poskytované ohroženým rodinám (na příkladu Slezské diakonie)
ohroženým domácím násilím
Domácí násilí.
AKTUÁLNÍ PROBLÉMY NA ÚSEKU ODHALOVÁNÍ A VYŠETŘOVÁNÍ SEXUÁLNĚ MOTIVOVANÉ TRESTNÉ ČINNOSTI PÁCHANÉ NA DĚTECH mjr. Mgr. Jan Machuta 3. oddělení SKPV OOK.
Reprodukční zdraví a plánované rodičovství
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Osvojení Pěstounská péče Svěření do péče fyzické osoby
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Komunitní péče.
Domácí násilí v praktické rovině
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rodina jako zdroj sociálně patologických jevů
TEST 1. Čeho se dopustil Kapitán, když pustil družinu Jezevců nocovat do lesa? 2. Čeho se dopustil Koumák, když kluky zavedl do seníku? 3. Mělo by na celou.
CAN-Child Abuse and Neglect
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Je dnes dětství bezpečné. (Subjektivní zkušenost dět
Judita Vedlová. Definováno v trestním zákoně §199.
TYPY A FORMY ÚRAZŮ I NÁSILÍ NA DĚTECH A MLÁDEŽI
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Prezentace OSPOD Městského úřadu Jilemnice 26. listopadu 2014
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
TYPY A FORMY ÚRAZŮ I NÁSILÍ NA DĚTECH A MLÁDEŽI
Práva a povinnosti rodičů a dětí
PERSEFONA, o.s.  Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění  Vzdělávání laické i odborné veřejnosti  Analytická a publikační.
Sociální patologie SCPT SCPA
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
KRIMINALITA ŠIKANA MOBBING + BOSSING Brno, FÁZE ŠIKANY I. Ostrakismus II. Přitvrzování – ojedinělá fyzická agrese III. Vytvoření jádra agresorů-klíčový.
Sociálně právní ochrana dětí Historický vývoj SPO (chudinská péče, sirotčí pokladny, okresní komise pro péči o mládež …) Současná úprava – zákon č. 359/1999.
Sociálně-právní ochrana dětí Úvod do předmětu Ukončení: klasifikovaný zápočet Požadavky k zápočtu: 80% účast na seminářích aktivní práce na seminářích.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Opatrovnictví dítěte © Radovan Dávid, OBSAH Obecný úvod Poručenství a opatrovnictví Odlišnosti Opatrovnictví Vymezení pojmu Důvody.
Sexuální zneužívání mentálně handicapovaných, specifika průběhu a reakce obětí PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ, PSYCHOLOG, PSYCHOTERAPEUT „OBĚTI SEXUÁLNÍHO NÁSILÍ.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Syndrom týraného dítěte Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Násilí Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová NÁSILÍ sprejerství agresivita domácí násilí sportovní násilí.
 mezinárodní právní dokument  vymezuje pouze práva dítěte (občanská, politická, ekonomická, sociální a kulturní), nedefinuje jeho povinnosti, není zmíněna.
Sociálně-patologické jevy u dětí a mládeže Pojem patologie Sociální deviace Sociální kontrola (vnější, vnitřní – formální/neformální)
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Intervenční centrum Ostrava pro osoby ohrožené domácím násilím Bílý kruh bezpečí, z.s. Poslanecká sněmovna Praha
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Šikana ….. a její prevence VY_32_INOVACE_10_36.
Číslo v digitálním archivu školy
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
TERORISMUS.
Sociální práce v praxi Oblasti působení soc. pracovníků
ERRC & MDAC proti ČR (kolektivní stížnost k EVSP)
Syndrom rizikového chování v dospívání
Sociální práce s rodinou 12
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
Právní rámec pomoci obětem domácího a sexuálního násilí
Domácí násilí.
Transkript prezentace:

Problematika násilí na dětech Syndrom CAN – syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte Způsoby vzniku: Akce Ne-akce

Diagnostické kategorie CAN Fyzické týrání Psychické týrání Sexuální zneužívání Zanedbávání Šikanování Systémové týrání Sekundární viktimizace Münchhausenův syndrom

Tělesné týrání Týrání aktivní povahy Týrání pasivní povahy

Psychické týrání Složka aktivní – záměrné, účelové jednání Složka pasivní – absence něčeho  neuspokojení základních potřeb Následky psychického týrání

Sexuální zneužívání Formy zneužívání Syndrom dětského přizpůsobení se (Summit, 1983) – 5 fází 3 kategorie závažnosti zneužívání

Zanedbávání = nedostatek péče způsobující závažné ohrožení vývoje dítěte Formy: Tělesné zanedbávání Citové zanedbávání Zanedbávání v oblasti zdravotní péče Nedostatečný dohled

Zanedbávání Vnější podmínky potenciálního ohrožení zanedbáváním Vnitřní podmínky potenciálního ohrožení zanedbáváním Stupně zanedbávání Projevy všeobecného zanedbávání

Komerční sexuální zneužívání dětí Syndrom CSEC (Commercial Sexual Exploitation of Children) Vymezení pojmu 3 nejzávažnější typy CSEC Specifika syndromu CSEC Boj proti CSEC na mezinárodní úrovni

Syndrom CSEC Péče o zneužívané děti Ochrana zneužitého dítěte Dětské krizové centrum Výslech dítěte orgány činnými v trestním řízení Specifika výpovědi dítěte