Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Advertisements

Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Rok v jeho proměnách a slavnostech Kalendář. Kalendář Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.9 Starověká Čína Název sady: Staroorientální státy a starověké.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice AUTOR: Mgr. Marcela Horká NÁZEV: Starověká Čína TEMA: Dějiny orientálních států ČÍSLO PROJEKTU:
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_19.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Středočeský kraj Pravidla soutěže = poznávací soutěž = START!
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Přírodní krajiny - test
Název a číslo materiálu:
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
CIVILIZACE ?????.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Téma (název prezentace)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Čína Uč
Slovesné třídy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
ČÍNA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Transkript prezentace:

Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_03_01_13 Předmět dějepis Téma (název prezentace) Kultura a vzdělanost ve starověké Číně Autor Mgr. Věra Nídrová Metodický popis (anotace) Prezentace pro 6. ročník je určena pro interaktivní tabuli, nebo PC. Seznamuje s prvními státními útvary, kulturou a vzdělaností ve starověké Číně. Je určena k výkladu, k práci s mapou a zápisu do sešitu. Závěrečné cvičení na stránkách 17 až 30 slouží k procvičení a upevnění nové látky. Žáci v těchto úkolech pomáhají českému turistovi na Čínské zdi odmítnout, nebo potvrdit obráncům strážních věži jejich tvrzení. Pokud odpoví správně, postupují pomocí kompasu dál. Pokud špatně, musí se opravit, aby mohl turista kráčet k dalšímu úkolu. Odpovídají tlačítky s čínskými znaky ano x ne. Při odpovědích jsou zapojeny zvukové efekty. Na snímcích 2, 8, 9, 11, a 13 jsou obrázky, které ilustrují látku. Na snímku 31 si děti zopakují různé čínské vynálezy, které slouží světu do dnešních dní. Použijí pero, následně si klikáním zkontrolují svoji práci. Snímek 6 orientuje žáky na časové lince.

S tarověká Čína

Čína.

Společnost Společnost první státní útvary 21. – 14. stol. př.n.l. první státní útvary 21. – 14. stol. př.n.l. wang – neomezený panovník – syn nebes wang – neomezený panovník – syn nebes řízení státu - armáda řízení státu - armáda správní jednotky – úředníci – daně správní jednotky – úředníci – daně svobodní zemědělci a řemeslníci svobodní zemědělci a řemeslníci nesvobodní, bezprávní obyvatelé nesvobodní, bezprávní obyvatelé

více států zápasících o nadvládu více států zápasících o nadvládu 221 př.n.l. – nadvládu získává stát Čchin 221 př.n.l. – nadvládu získává stát Čchin jeho vládce císařem jeho vládce císařem útoky kočovných kmenů ze severu – obrana – Velká čínská zeď útoky kočovných kmenů ze severu – obrana – Velká čínská zeď výboje na západ – obchod i s Římem výboje na západ – obchod i s Římem hedvábná cesta – obchodní cesta, po které se dopravovalo zboží z Asie do Evropy hedvábná cesta – obchodní cesta, po které se dopravovalo zboží z Asie do Evropy 3. století n. l. rozpad říše na 3 části 3. století n. l. rozpad říše na 3 části První centralizovaný stát

Časová osa starověká Čína 2100 př. n.l n.l. 221 př.n.l. 3. stol. n. l př.n.l. vznik hedvábné stezkynadvláda státu Čchinsoučasnost první státní útvary rozpad říše na 3 části 3000 př.n.l. hrnčířský kruh stol. n.l. první kovové mince

Velká čínská zeď je asi 6 m vysoká, široká 7,5 m; v koruně 4,5 m strážní věže byly vysoké 13 m, je jich asi pozorovací a signální stanoviště údaje o délce se liší: tis. km zapsaná na seznamu světového dědictví UNESCO novodobý div světa

Terakotová armáda hrobka 1. císaře, objevena 1974 hrobka 1. císaře, objevena 1974 součástí mauzolea - 3 podzemní haly, ve kterých se nalézá asi 8000 vojáků sestavených do geometricky přesných regimentů, každá socha jiný výraz součástí mauzolea - 3 podzemní haly, ve kterých se nalézá asi 8000 vojáků sestavených do geometricky přesných regimentů, každá socha jiný výraz vyrobeni z terakotové hlíny ve velikosti na svoji dobu nadživotní – cm. Jejich výzbroj byla pravá vyrobená ze dřeva a bronzu, dřevěné části se nedochovaly. vyrobeni z terakotové hlíny ve velikosti na svoji dobu nadživotní – cm. Jejich výzbroj byla pravá vyrobená ze dřeva a bronzu, dřevěné části se nedochovaly. na seznamu světového dědictví UNESCO na seznamu světového dědictví UNESCO

Terakotová armáda

Čínské písmo přibližně znaků přibližně znaků některé slovníky až znaků některé slovníky až znaků jazykově roztříštěnost Číny x píše těmi samými čínskými znaky jazykově roztříštěnost Číny x píše těmi samými čínskými znaky na papír, hedvábí, želví krunýře na papír, hedvábí, želví krunýře kaligrafie kaligrafie

Vynálezy starověké Číny papír (výroba z konopí – př.n.l., papír (výroba z konopí – př.n.l., 1. stol. př.n.l. - z hedvábných a lněných 1. stol. př.n.l. - z hedvábných a lněných hadrů, 105 n.l.- současná podoba papíru) hadrů, 105 n.l.- současná podoba papíru) první papírové peníze – 650 n.l. první papírové peníze – 650 n.l. první toaletní papír – 600 n.l. první toaletní papír – 600 n.l. porcelán – 7. stol. př.n.l. porcelán – 7. stol. př.n.l. kompas – 4. stol. n.l. kompas – 4. stol. n.l. střelný prach stol. n.l. střelný prach stol. n.l.

Filozofie Konfucius – nejvýznamnější čínský filozof přelom 6. a 5. stol. př.n.l. přelom 6. a 5. stol. př.n.l. důraz na mravnost a konání dobra důraz na mravnost a konání dobra přísnost k sobě a laskavost k druhým přísnost k sobě a laskavost k druhým konfuciánství dodnes nejrozšířenější filozofický směr v Číně konfuciánství dodnes nejrozšířenější filozofický směr v Číně

Přiřaď správné údaje 2100 př. n.l n.l. 221 př.n.l. 3. stol. n. l př.n.l. vznik hedvábné stezkynadvláda státu Čchinsoučasnost první státní útvary rozpad říše na 3 části 3000 př.n.l. hrnčířský kruh stol. n.l. první kovové mince

Co nám zanechala starověká Čína toaletní papír papír terakotová armáda papírové peníze Velká čínská zeď kompas porcelán hedvábí střelný prach

Milé děti, pomocí následujících úkolů pomůžete českému turistovi na Čínské zdi odmítnout, nebo potvrdit obráncům strážních věží jejich tvrzení. Pokud odpovíte správně, postupujete pomocí kompasu dál. Pokud špatně, musíte se opravit. Teprve potom postupujete na další úkol. Odpovídáte tlačítky s čínskými znaky. 是 ano 不 ne

Čínskou zeď dal císař Čchin stavět na obranu proti nájezdům cizích kmenů ze severu. 是 ano 不 ne

Čínská zeď je dlouhá asi 1000 km. 是 ano 不 ne

Hedvábná stezka byla obchodní cesta, která vedla z Asie na východ. 是 ano 不 ne

Terakotovou armádu vytvořil první císař Čchin na obranu cizích kmenů ze severu. 是 ano 不 ne

Číňané psali na papyrus. 是 ano 不 ne

První papír se vyráběl v Číně z konopí asi 3000 let př.n.l. 是 ano 不 ne

Současná podoba papíru pochází z roku 105 n.l. 是 ano 不 ne

První papírové peníze pocházejí z roku 650 př.n.l. 是 ano 不 ne

Číňané používali i první toaletní papír. 是 ano 不 ne

Výrobu porcelánu převzali Číňané od Indů. 是 ano 不 ne

Číňané začali v stol. př. n. l. užívat střelný prach. 是 ano 不 ne

Vynález kompasu se datuje do 4. stol. n. l. 是 ano 不 ne

Medvídek panda ti blahopřeje k úspěšnému splnění úkolu.

 RULF, Jan; VÁLKOVÁ, Veronika a kol. Dějepis pro VI. r. ZŠ- pravěk a starověk. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2004, ISBN  KOLEKTIV AUTORŮ. Dějepis 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2007, ISBN  -snímky 2,3,17  ANDRE ENGELS. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: - snímek 8  ANDRE ENGELS. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: - snímek 9  KOWLOONESE. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: - snímek 13  NEZNÁMÝ AUTOR. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: - snímek 11,17  IAN AND WENDY SEWELL. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: - snímek 11  SHIZHAO. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: –snímek 13 Zdroje