PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

SUCHOZEMSKÉ A VODNÍ EKOSYSTÉMY – ZEMĚDĚLSTVÍ A RYBOLOV
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
Společenské a hospodářské prostředí
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
Zemědělství.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ZEMĚDĚLSTVÍ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Rybolov, vodní a lesní hospodářství
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Lesnictví a rybolov.
Ten dělá to a ten zas tohle
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
AUSTRÁLIE.
Zemědělství – živočišná výroba
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Primární sektor hospodářství
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Zemědělství Odvětví primárního sektoru, zajišťuje výživu obyvatelstva a produkuje základní suroviny pro průmysl.
PRIMÁRNÍ SEKTOR SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Lesy – přírodní bohatství Země
SLOVINSKO.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Obraz působení člověka
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Čína Jan Dušek.
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 8. Půda a produkce potravin Název sady: Základy ekologie pro střední.
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
Austrálie a Oceánie - hospodářství
VY_52_INOVACE_64_Lesní a vodní hospodářství
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Environmentální problémy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

PRIMÁRNÍ SEKTOR

A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce pro trh (nadprodukce),nadprodukce –5% aktivního obyvatelstva, –intenzifikace (hnojení, mechanizace, moderní technologie),intenzifikace –specializace,specializace –agrokomplexy.agrokomplexy 2) ZEMĚDĚLSTVÍ NEVYVINUTÝCH ZEMÍ: –Málo výkonné – není schopno uživit rychle rostoucí počet obyvatelstvo (hlad a podvýživa) – zelená revoluce,zelená revoluce –50% aktivního obyvatelstva, –samozásobitelské zemědělství (žárové, usedlé, závlahové).žárovéusedlézávlahové

Samostatné úkoly – svět. zemědělství Jaký je hlavní cíl zemědělství? Jak se liší zemědělství ve vyspělých a málo vyspělých zemích? Co je to agrokomplex, zelená revoluce, specializace, intenzifikace? Jak se OSN podílí na řešení problémů nedostatku potravin na zemi? V tabulkách vyhledej produkci a spotřebu hnojiv (tabulky str. 101). Nakreslete kruhový graf využití půdního fondu dvou nejlidnatějších zemí světa (podle údajů v tabulkách na str. 102).

Rostlinná výroba Rozmístění plodiny určují: –přírodní podmínky (pásmovitost, stupňovitost – viz obrázek, úrodnost půd)přírodní podmínkypásmovitost stupňovitost –hospodářská vyspělost státu Světové obilnice: –Evropská (Francie-Ukrajina) – pšenice –Severoamerická (USA a Kanada) – pšenice a kukuřice –Asijská (monzunová oblast) – 90% světové produkce rýže –Jihoamerická – pšenice –Australská – pšenice Dělení plodin – viz obr. –DÚ

Chov zvířat Zajištění výživa (živočišné bílkoviny), suroviny (kůže, hedvábí, vlna), dopravní prostředek. Nejdůležitější je chov – skotu (USA, Argentina), prasat (mírný pás), ovcí (Austrálie) a drůbeže (celosvětově). Typy chovu: a)kočovné pastevectví b)extenzivní pastevectví (velké počty zvěře na velkých plochách – USA, Alpy) c)intenzivní pastevectví (velkochovy) + alternativní (ekologické) – návrat zvířat do přírodní krajiny (Nizozemsko)

Rybolov lov mořských (90%) a sladkovodních (10%) ryb. Místa výlovu: -Šelfová moře (dostatek živin z řek) -Oblast mísení studených a teplých proudů (dostatek planktonu) -Mořské pouště (moře bez planktonu)Mořské pouště -Umělé chovy (sádky, rybníky, přehrady, rýžoviště aj.) Problém: znečištění oceánů, úbytek ryb, zvýšení výlovu aj.

Lesní hospodářství Zdroj dřeva, ovlivnění teploty a vlhkosti půdy, zdroj kyslíku, brání erozi půdy, domov živočichů aj. Využití: palivo, nábytek, papírny, stavebnictví... Významná místa: severské lesy(Tajga)-jehličnany lesy mírného pásu – listnaté tropické lesy – vzácná dřeva a druhová pestrost Problémy: odlesňování naší planety, průmyslové emise, monokultury, škůdci.