MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Advertisements

Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Digitální učební materiál
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
MATEMATIKA Kombinatorické pravidlo součinu Příklady.
MATEMATIKA Variace.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
MATEMATIKA Úhel a jeho velikost.
Užití goniometrických funkcí
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Části kruhu – jejich obvody a obsahy
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Převody jednotek délky, obsahu
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
DRUHá a třetí odmocnina
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MATEMATIKA Mocniny s celým mocnitelem. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Geometrická posloupnost - součet
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Pythagorova věta - příklady
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
MATEMATIKA Procenta II.
Neúplné kvadratické rovnice
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
VY_32_INOVACE_85.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
VY_32_INOVACE_64.
Početní operace se složenými zlomky
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
MATEMATIKA Goniometrické funkce Příklady 2.
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Transkript prezentace:

MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III _Rovnice_a_nerovnice Autor: Mgr. Jitka Vyhlídalová Tematický okruh: Matematika Ročník: II. Datum tvorby: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vyhlídalová

Lineární rovnice můžeme využít při řešení úloh z různých oblastí Postup při řešení slovní úlohy: 1. Zadání úlohy si pozorně přečteme 2. Označíme neznámou 3. Všechny známé údaje vyjádříme pomocí vhodně zvolené neznámé 4. Sestavíme rovnici 5. Rovnici vyřešíme 6. Správnost řešení můžeme ověřit zkouškou (vypočítaná hodnota musí vyhovovat podmínkám úlohy!) 7. Napíšeme odpověď

Př. 1 Martina si koupila celkem 2 kg jablek a pomerančů a za svůj nákup zaplatila 51 Kč. Určete, kolik kg kterého ovoce si koupila, jestliže 1 kg jablek stál 22 Kč a 1 kg pomerančů 34 kg. Rovnice: Zkouška: Cena za jablka 221,4=30,8 Cena za pomeranče340,6=20,4 Cena celkem51,2=51 Martina si koupila 1,4 kg jablek a 0,6 kg pomerančů.

Př. 2 Obvod trojúhelníku je 3,3 dm. Jedna jeho strana je třikrát delší než druhá a o 2 cm delší než třetí strana trojúhelníku. Určete délky stran trojúhelníku. Udělejte si náčrtek! Rovnice:Zkouška: Délky stran trojúhelníku jsou 15 cm, 13 cm a 5 cm.

Př. 3 V podniku spotřebovali v prvním čtvrtletí třetinu předpokládané spotřeby nafty na kalendářní rok, ve druhém a třetím čtvrtletí spotřebovali 70% zbytku a na čtvrté čtvrtletí zůstalo litrů. a)Kolik litrů nafty činila předpokládaná spotřeba na celý rok? b) Kolik % předpokládané spotřeby na kalendářní rok zůstalo na čtvrté čtvrtletí? ada) Rovnice: Zkouška: V 1. čtvrtletí l Ve 2. a 2. čtvrtletí l Ve 4. čtvrtletí8 568 l Celý rok l

adb) Předpokládaná spotřeba na celý rok činila l. Na čtvrté čtvrtletí zůstalo 20 % předpokládané spotřeby.

Př. 4 Rovnice: Zkouška: Cyklista vyjel v 15 h, cesta mu trvala 5 h, tzn. že chodce dohonil ve 20 h. Doba, za kterou cyklista dohoní chodcex h

Anotace: Tato prezentace slouží k procvičení řešení slovních úloh s využitím lineárních rovnic o jedné neznámé. Žáci řeší jednoduché slovní úlohy z různých oblastí. Provádí zkoušku správnosti řešení. Použité zdroje: doc. RNDr. Emil Calda, CSc.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU, 1. díl, 1. vydání 2002, Prometheus, ISBN RNDr. Milada Hudcová, Libuše Kubičíková: Sbírka úloh z matematiky pro SOU a SOŠ, 1. vydání 1994, Prometheus, ISBN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vyhlídalová