Obr. 1. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_2B_11_Antoine de.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Jan Neruda Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_14.
ZÍSKÁVÁNÍ A ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ Z TEXTU. VÝPISEK.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
PREZENTACE. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_14_02 Šablona III/2 Inovace a.
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ charakteristika Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_18_LITERATURA.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Anotace Materiál obsahuje prezentaci nejstarších českých pověstí. Slouží jako doprovodný materiál o nejstarších událostech v pověstech. Je možné využít.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FRÁŇA ŠRÁMEK Čjlit − VIII. třída
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
SLOH – popis statický líčení
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZOOKURZ Sexta 2016/17.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_14 Český romantismus
Nečekej na úsměv, abys byl milý ...
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
FRÁŇA ŠRÁMEK Čjlit − VIII. třída
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
Autor: Mgr. Nováková Jana
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Výtvarné umění starověkého Egypta
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Antoine de Saint Exupèry
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_VZTAH ČLOVĚKA K.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Obr. 1

NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_2B_11_Antoine de Saint - Exupéry TÉMA SADY : Literatura 19. a 20. století ROČNÍK : septima DATUM VZNIKU: únor 2014 AUTOR : Mgr. Kateřina Benešová

 Materiál je určen pro výuku o spisovateli Antoine de Saint – Exupérym. Na teoretické informace je navazováno prací s konkrétními texty. Studenti interpretují ukázky, rozebírají je po stránce tematické, kompoziční i jazykové. Pro zobrazení řešení jsou použity animace.  Materiál je doplněn o audio a videoukázky.

 1900 – 1944  Aristokratická rodina  Studia v Paříži a Švýcarsku  Vášnivý letec – cesty po celém světě, náměty jeho děl  Přednášky, reportáže  Smrt za 2. sv. v. – dlouho neobjasněná, až v r objeveny trosky jeho letadla ve Středozem. moři, německý letec Horst Rippert potvrdil, že ho sestřelil, sám k tomu řekl, že by nestřílel, kdyby věděl, že v kokpitu sedí jeho oblíbený autor Obr. 2

 Exupéry se inspiruje vlastními zkušenostmi či zážitky svých přátel letců – průzkumné lety, přelety Středozemního moře, ztroskotání v poušti, bloudění v mlze, apod.  Knihy: ◦ „Letec“ ◦ „Kurýr na jih“ ◦ „Noční let“ ◦ „Země lidí“ Obr. 3

 Bestseller, díky němuž se Exupéry prosadil  Pilot Fabien podniká noční let z Patagonie do Buenos Aires, ztratí se v cyklonové bouři – jeho pocity, myšlenky  Popis situace dole na zemi - život ředitele letectva Riviéra, inspektor Robineau, Fabienova žena marně čekající na jeho návrat Obr. 4

Pro pilota byla tato noc bez břehu, poněvadž nevedla ani k přístavu (všechny, jak se zdálo, byly nepřístupné), ani k úsvitu: Benzín dojde za hodinu a čtyřicet minut. Takže dříve nebo později bude nutno přistát naslepo v této temnotě… Kdyby mohl vydržet, až přijde den… Fabien myslel na úsvit jako na pláž zlatého písku, na které by nouzově přistál po této těžké noci. Pod ohroženým letounem by se proklubal břeh rovin. Klidná země by nesla své dřímající statky a svá stáda a své pahorky. Všechny ty trosky, které se převalovaly v temnu, by byly náhle neškodné. Kdyby jen mohl, jak by plaval k břehu dne! přirovnání opakování slov personifikace metonymie

1. Jaká situace je v ukázce popisována? ◦ Zoufalá situace pilota, jenž bloudí v temnotě a bude muset někde nouzově přistát, protože mu dochází palivo 2. Po čem Fabien touží? ◦ Po dni, světle, bezpečném místě, záchraně 3. Obzvláště v druhé části ukázky jsou použity básnické prostředky. Jaké? ◦ Viz. text

Obr. 5 Obr. 6

 Alegorie  Postavy: letec (vypravěč), malý princ, zeměpisec, král, domýšlivec, liška, atd.  Kontrast světa dětí a dospělých  Osamělost  Filosofické a etické úvahy  Stručně děj: pilot ztroskotal na poušti a potkal prince, který opustil svou planetu kvůli růži, cestoval z planety na planetu a setkával se jen s nesmyslností, nepochopením a chybami charakteru, až dorazil na zem,… Obr. 7

A tu, protože jsem ztratil trpělivost a protože jsem spěchal, abych se co nejdřív pustil do rozebírání motoru, načmáral jsem tuhle kresbu: A prohlásil jsem: „To je bedýnka. Beránek, kterého chceš, je uvnitř.“ Ale byl jsem velice překvapen, když se obličej malého soudce rozzářil. „Právě tak jsem to chtěl. Myslíš, že ten beránek bude potřebovat hodně trávy?“ „Proč?“ „Protože u mne doma je všechno malinké...“ „Jistě to postačí. Dal jsem ti docela malého beránka.“ Sklonil se nad kresbu. „No, není tak moc malý... Jé, podívej se, on usnul...“ A tak jsem se seznámil s malým princem. Obr. 8

1. O jakou situaci se v ukázce jedná? ◦ První setkání pilota s malým princem 2. Dokumentujte střet světa dětí a dospělých ◦ Dětská fantazie (stačí mu krabice, v níž si představuje beránka, zatímco s realitou není spokojený) x racionalismus dospělého 3. Jazykový rozbor textu: ◦ Dialog  přímá řeč ◦ Nedokončené či přerušované výpovědi … ◦ Spisovný jazyk s prvky hovorovosti v dialogu (no, jé…)

Obr. 9 Obr. 10

 Malý princ – Audiokniha Malý princ – Audiokniha  Malý princ – video Malý princ – video  Golden Kids - Malý princi, co s tvou růží Golden Kids - Malý princi, co s tvou růží  Dokument Malý princ Dokument Malý princ

 Obr. 1: NEZNÁMÝ AUTOR. spisovatele.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obr. 2: NEZNÁMÝ AUTOR. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obr. 3: NEZNÁMÝ AUTOR. simonak.eu [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obr. 4: NEZNÁMÝ AUTOR. antikopava.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: pilot-dopisy-rukojmimu-2201  Obr. 5: NEZNÁMÝ AUTOR. maps.google.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: a&ie=UTF-8&ei=omTyUrzcG9Sp7AaDo4F4&ved=0CAkQ_AUoAQ

 Obr. 6: NEZNÁMÝ AUTOR. nytimes.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: anted=all&_r=0  Obr. 7: NEZNÁMÝ AUTOR. vrana.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Obr. 8: NEZNÁMÝ AUTOR. mmargareta.blogspot.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: antoine-de-saint-exupery.html  Obr. 9: DE SAINT - EXUPÉRY, Antoine. odaha.com[online]. [cit ]. Dostupný na WWW: princ/mazasis-princas  Obr. 10: DE SAINT - EXUPÉRY, Antoine. maru.estranky.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  DE SAINT - EXUPÉRY, Antoine. Země lidí / Válečný pilot / Dopis rukojmímu / Noční let. Praha: BB art, 2000, ISBN