 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_14.3.11 Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple – to be (negative) Název sady: Project 2 Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. V ě ra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Plurals Název sady: Project 1 Č íslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: Present Simple Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous II. Název sady: Project.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jana Kňourková Datum/období: leden 2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Subject and object pronouns Název sady: Project 2 Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ First conditional Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ The passive voice Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Past simple and past continuous. Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v určité době, používáme minulý čas Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Stupňování přídavných jmen „good“ x „bad“ Název sady: Project.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Sloveso být – přítomný čas
VY_32_Inovace_ Large numbers Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk-anglický jazyk DUM 08
Past simple and past continuous
VY_32_Inovace_ Past simple – to be Project 2
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
VY_32_Inovace_ Neurčitý člen a, an Project 1
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Sloveso „to be“- opakování
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Předpřítomný čas průběhový
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
; Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
To be - affirmative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_373, 19. sada, AJ2
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Spo_I_17 Past continuous - questions
Transkript prezentace:

 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k seznámení a základnímu procvičení učiva o minulém čase průběhovém, ve vyšším ročníku slouží k opakování již probraného učiva. Prezentace je určena pro práci na interaktivní tabuli.

 Be quiet! I´m working.  „Where is John?“ „He is in the kitchen. He is cooking.“  They are building a new theatre in the city centre at the moment.

 Mrs Hill was working in the garden.  Children were watering the flowers.  I was playing with my dog.  Father was repairing the car.

 = minulý čas průběhový  Past continuous se tvoří stejně, jako všechny průběhové časy, tedy za pomoci slovesa BÝT (v minulém čase) a významového slovesa s koncovkou –ING.

 Použití minulého času se samozřejmě podobá použití ostatních průběhových časů, tedy i tento průběhový čas zdůrazňuje průběh či trvání děje.

 Toto je snad nejčastější způsob použití tohoto času.  Říkáme, že nějaký děj zrovna probíhal v určitý okamžik v minulosti. Onen okamžik může být určen nějakým konkrétním časovým určením, nebo jiným dějem. five o´clock

 Druhým případem, kdy často používáme minulý průběhový čas, je, když mluvíme o dvou (či více) činnostech, které v daný okamžik probíhaly nezávisle na sobě.

 Ann/ watch TV

 Carol and Jack/ go to the cinema

 Tom/ drive/ his car

 Cathrine/ wait for a train

 Mr and Mrs Hall/ walk/in the park

 birds/ sing

 MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, ISBN  Help for English [online] [cit ]. Dostupné z: minuly-prubehovy-cas-past-continuous  Zdroj obrázků: galerie Klipart