Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k seznámení a základnímu procvičení učiva o minulém čase průběhovém, ve vyšším ročníku slouží k opakování již probraného učiva. Prezentace je určena pro práci na interaktivní tabuli.
Be quiet! I´m working. „Where is John?“ „He is in the kitchen. He is cooking.“ They are building a new theatre in the city centre at the moment.
Mrs Hill was working in the garden. Children were watering the flowers. I was playing with my dog. Father was repairing the car.
= minulý čas průběhový Past continuous se tvoří stejně, jako všechny průběhové časy, tedy za pomoci slovesa BÝT (v minulém čase) a významového slovesa s koncovkou –ING.
Použití minulého času se samozřejmě podobá použití ostatních průběhových časů, tedy i tento průběhový čas zdůrazňuje průběh či trvání děje.
Toto je snad nejčastější způsob použití tohoto času. Říkáme, že nějaký děj zrovna probíhal v určitý okamžik v minulosti. Onen okamžik může být určen nějakým konkrétním časovým určením, nebo jiným dějem. five o´clock
Druhým případem, kdy často používáme minulý průběhový čas, je, když mluvíme o dvou (či více) činnostech, které v daný okamžik probíhaly nezávisle na sobě.
Ann/ watch TV
Carol and Jack/ go to the cinema
Tom/ drive/ his car
Cathrine/ wait for a train
Mr and Mrs Hall/ walk/in the park
birds/ sing
MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, ISBN Help for English [online] [cit ]. Dostupné z: minuly-prubehovy-cas-past-continuous Zdroj obrázků: galerie Klipart