ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ MODULY PRO TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Partner projektu : Střední škola energetická a stavební,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Číslo operačního programu: CZ.1017 Název OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: AutoNet, nová kvalita výuky v autooborech na středních.
Průmyslová střední škola Letohrad
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Představení zajímavých projektů OPVK
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji Pracovní schůzka koordinátorů ZŠ
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
OBOR ENERGETICKÉ INŽENÝRSTVÍ
Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR Číslo projektu – CZ /0024 Zřízení vzdělávacího střediska zařazeného do sítě Science.
Olomouc 5. října 2006 Stojíme na začátku: ÚVODNÍ KONFERENCE k projektu „Střední školství v přechodu ČR na novou politiku EU pro zemědělství a venkov “
Zkvalitnění výuky technických oborů Název projektu:
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
A PLIKACE OZE NA SPŠ A VOŠ, P ÍSEK, K ARLA Č APKA 402 Ing. Jiří Uhlík Ing. Miroslav Paul.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Soulad vzdělávací nabídky a požadavků trhu práce (?) Ing. Miloš Rathouský, sekce zaměstnavatelská,
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Environmentální vzdělávací moduly pro trvale udržitelný rozvoj.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
„Okna technickým oborům dokořán“
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
VOŠ A SPŠ JIČÍN ZÁVĚREČNÁ PREZENTACE FIRMY
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Krajský metodický kabinet BEZPEČNOSTI A OCHRANY OSOB A MAJETKU
IP Alena Kopáčková (DFP)
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Setkání kariérových poradců
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Informace o projektu IKAP
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ MODULY PRO TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Partner projektu : Střední škola energetická a stavební, Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace

IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE Číslo výzvy: 14 Oblast podpory: 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Vyhlašovatel: MŠMT Žadatel: SPŠ strojní a stavební, Tábor Název projektu: Zelený most mezi školou a praxí Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků

PARTNEŘI PROJEKTU SPŠ strojní a stavební Tábor ISŠ technická Benešov SŠ energetická a stavební Chomutov SOŠ a SOU Hradec Králové (Hradební) SŠ-COPT Kroměříž SOŠ a SOU – MŠP Letovice VOŠ a Střední zemědělská škola Tábor Vzdělávací agentura Kroměříž Národní ústav odborného vzdělávání Praha Klub ekologické výchovy SŠ-COPTH Praha 9 ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ předkladatel projektu SPŠ Tábor VYTVOŘENÍ 7 VZDĚLÁVACÍCH MODULŮ s náplní Využívání obnovitelných zdrojů energií a úspory energií ve stavebnictví podle obsahových a kompetenčních rámců a jejich zavedení do ŠVP ve vybraných středních školách, materiální a personální zajištění výuky na partnerských školách, podpora metodiky a evaluace výuky podle těchto modulů. CÍLE PROJEKTU OVĚŘENÍ VÝUKY PODLE VYTVOŘENÝCH MODULŮ V PRAXI Vytvoření sítě partnerských škol, spolupracujících firem a odborníků z oblasti strojírenství, energetiky, stavebnictví, elektrotechniky, zemědělství a výzkumu.

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ předkladatel projektu SPŠ Tábor 1.Význam, přehled a celkové využití energetických zdrojů 2.Biomasa pro energii 3.Solární energie 4.Tepelná čerpadla 5. Úspora energie ve stavebnictví 6. Větrná energie 7.Vodní energie 7 VZDĚLÁVACÍCH MODULŮ Ke každému modulu vzniknou učební texty a další doplňkové učební materiály, včetně metodiky a evaluace výuky. Je to první ucelený program vzdělávání zabývající se využíváním OZE a energetickými úsporami v rámci ČR.

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ předkladatel projektu SPŠ Tábor 1.Tvorba odborných modulů 2.Pořádání exkurzí 3.Technické vybavení zúčastněných škol učebními pomůckami, modely, technologiemi, audiovizuálními pomůckami 4.Uspořádání tří celostátních konferencí 5.Uspořádání přehlídek žákovských projektů 6.Pořádání přednášek odborníků z praxe pro žáky škol a jejich učitele 7.Pořádání workshopů pro žáky 8.Pořádání společných workshopů pro učitele partnerských škol 8 AKTIVIT PROJEKTU

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ předkladatel projektu SPŠ Tábor ŽÁCI UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORŮ STŘEDNÍCH ŠKOL CÍLOVÁ SKUPINA Realizace projektu povede k rozšíření odborných kompetencí budoucích absolventů zapojených středních škol a zlepšení jejich uplatnitelnosti na trhu práce v souladu s vývojem pracovních pozic "green jobs" a s programem "Zelená úsporám"

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ předkladatel projektu SPŠ Tábor ČASOVÝ HARMONOGRAM 2010 IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXIXII přípravná fáze WSu KD PŘ VM

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ předkladatel projektu SPŠ Tábor ČASOVÝ HARMONOGRAM 2011 IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXI XII 1. etapavyhodnocení2. etapa KNF KD EX PŘ VM DP

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ předkladatel projektu SPŠ Tábor ČASOVÝ HARMONOGRAM 2012 IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXI XII 2. etapavyhodnocení3. etapa KNF WSž WSu KD SP EX PŘ VM

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ předkladatel projektu SPŠ Tábor ČASOVÝ HARMONOGRAM 2013 IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXI XII 3. etapavyhodnocení KNF WSž WSu KD SP EX PŘ VM

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Realizační tým Věcný manažer : Bc. Josef Lancoš Finanční manažer : Eva Imrová Asistent věcného manažera :Irena Kalašová Učitelé OP : Ing. Lenka Demjanová Pavel Jánský Vladimír Arnold Norbert Ryska SŠEaS Chomutov

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků VYTVOŘENÍ a OVĚŘENÍ VZDĚLÁVACÍHO MODULU č.4 - Tepelná čerpadla -Spolupráce s partnerem SOŠ a SOU Hradec Králové na tvorbě a ověřování modulu č.6 – Větrná energie -Další aktivity : - zpracování učebních textů - zpracování učebních textů - vybudování odborné učebny - vybudování odborné učebny - odborné exkurze pro žáky - odborné exkurze pro žáky - odborné přednášky pro žáky a učitele OP - účast na soutěžních přehlídkách žákovských projektů - účast na soutěžních přehlídkách žákovských projektů - účast na kontrolních dnech - účast na kontrolních dnech - zajistí publicitu projektu a předá informace o projektu - zajistí publicitu projektu a předá informace o projektu ostatním školám v regionu ostatním školám v regionu Popis zapojení partnera

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Tepelná čerpadla Tepelná čerpadla VZDĚLÁVACÍ MODUL 4 Význam a využití energie akumulované v prostředí Tepelná čerpadla Podpora a osvěta při využívání tepelných čerpadel

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Tepelná čerpadla Tepelná čerpadla VZDĚLÁVACÍ MODUL 4 Garantuje Střední škola energetická a stavební, Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace ověřuje ISŠ technická Benešov

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků  Obsah2 Obsah2 Obsah2  Význam a využití energie akumulované v prostředí3 Význam a využití energie akumulované v prostředí3 Význam a využití energie akumulované v prostředí3  Princip tepelného čerpadla4 Princip tepelného čerpadla4 Princip tepelného čerpadla4  Zdroje nízkoteplotní energie6 Zdroje nízkoteplotní energie6 Zdroje nízkoteplotní energie6  Parametry a efektivnost tepelných čerpadel12 Parametry a efektivnost tepelných čerpadel12 Parametry a efektivnost tepelných čerpadel12  Volba tepelného čerpadla13 Volba tepelného čerpadla13 Volba tepelného čerpadla13  Výkon tepelného čerpadla13 Výkon tepelného čerpadla13 Výkon tepelného čerpadla13  Volba typu tepelného čerpadla (primárního zdroje tepla)13 Volba typu tepelného čerpadla (primárního zdroje tepla)13 Volba typu tepelného čerpadla (primárního zdroje tepla)13  Volba otopné soustavy14 Volba otopné soustavy14 Volba otopné soustavy14  Druhy tepelných čerpadel15 Druhy tepelných čerpadel15 Druhy tepelných čerpadel15  Typ vzduch/voda15 Typ vzduch/voda15 Typ vzduch/voda15  Typ země/voda16 Typ země/voda16 Typ země/voda16  Využití tepelných čerpadel18 Využití tepelných čerpadel18 Využití tepelných čerpadel18  Základní součásti a příslušenství tepelného čerpadla20 Základní součásti a příslušenství tepelného čerpadla20 Základní součásti a příslušenství tepelného čerpadla20  Chladiva26 Chladiva26 Chladiva26  Příklad montáže tepelného čerpadla27 Příklad montáže tepelného čerpadla27 Příklad montáže tepelného čerpadla27  Seznam obrázků a fotografií:30 Seznam obrázků a fotografií:30 Seznam obrázků a fotografií:30  Seznam použité literatury:31 Seznam použité literatury:31 Seznam použité literatury:31

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Ukázka ze skript :

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Ukázka z naší školy :

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Ukázka z naší školy :

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Ukázka z naší školy :

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Ukázka z naší školy :

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Ukázka z naší školy :

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Větrná energie VZDĚLÁVACÍ MODUL 6 garantuje SOŠ a SOU Hradec Králové ověřuje Střední škola energetická a stavební, Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Větrná energie Větrná energie VZDĚLÁVACÍ MODUL 6 Význam a využití větrné energie Větrné elektrárny Podmínky pro stavbu větrných elektráren Podpora a osvěta pro využítí větrné energie

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Ukázka z naší školy :

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Ukázka z naší školy :

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Kontrolní dny 1.KD – Tábor KD – Praha KD – Benešov KD – Chomutov KD – Hradec Králové

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Kontrolní den č.4 na naší škole –

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Kontrolní den č.4 na naší škole –

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Exkurze žáků – SŠEaS Chomutov – Stranná a dispečink Povodí Ohře – Želina a Rusová – Stranná a dispečink Povodí Ohře – Želina a Rusová – Aqua Therm Praha

ZELENÝ MOST MEZI ŠKOLOU A PRAXÍ Workshop žáků Za pedagogické pracovníky naší školy : Ing. Lenku Demjanovou, Pavla Jánského, Noberta Rysku, Vladimíra Arnolda a administrativní pracovníky zapojené v projektu : Irenu Kalašovou, Evu Imrovou, Vám Všem děkuji za pozornost. Bc. Josef Lancoš