Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorka: Jaroslava Suchá Zdroj: Wikipedie, obrázky-Klipart
Advertisements

Právní základy státu.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.19
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Česká republika Demokratický stát.
politické formy států a příklady
Politická geografie III
STÁTY A JEJICH SESKUPENÍ
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
VY_32_INOVACE_SVF33260DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Demokracie a její hodnoty
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Demokracie x totalita 20. ledna 2006 Politická geografie IV.
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
ÚSTAVA.
VY_20_INOVACE_SVF33960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborné učiliště nábytkářské a.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_14/12_VLÁDA__MINISTŘI_PREZIDENT Téma: Vláda, ministři,
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Právní základy státu.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.03_Státní občanství.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Název školy: Základní škola Městec Králové
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.04_Státní Ústava ČR.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
České bankovky a kdo je na nich vyobrazen
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
ÚSTAVA ČESKÉ REPUBLIKY
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Státní moc výkonná zákonodárná soudní hlava státu vláda parlament
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník: 3 Tematická oblast: OV3 Anotace: Tento materiál slouží k výuce a opakování učiva pro žáky, kteří byli v souladu s § 9 vyhlášky číslo 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí,žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, v platném znění, zařazeni do třídy odborného učiliště, kde se vzdělávají dle ŠVP v oborech E/01 Stravovací a ubytovací služby, E/01 Prodavačské práce a E/01 Pečovatelské služby. Autor: Mgr. Marcela VLASATÍKOVÁ Období vytvoření: Srpen 2013

Téma: Člověk v demokratickém státě 41. Hlavní úkoly státu

Co je to stát? K čemu jej lidé potřebují? Stát je politická organizace lidí, kteří Žijí na určitém území Řídí se stejnými zákony Mají společnou obranu Mají společnou měnu

Státy v Evropě ČESKÁ REPUBLIKA

Hlavní úkoly státu Slouží lidem, vytváří pravidla života = zákony, dohlíží, aby byly plněny, chrání lidi když jim někdo usiluje o zdraví, život, majetek. Zabezpečuje, aby fungovaly instituce a státní orgány. Chrání území před nepřáteli =armáda a policie. Stará se o lidi, aby netrpěli hladem, nemocemi. Měli kde bydlet a měli práci. Stará se osamělé a nemohoucí děti a lidi. Stará se o vzdělání. Podporuje ochranu přírody a životního prostředí. Zabezpečuje dopravní systém.

Vyjmenuj podle obrázků úkoly státu. m

Kde bere stát peníze? Všichni občané přispívají do státní pokladny z daní. Daň z přijmu – mzda, výhra, úroky v bance, za sport Majetková daň – nemovitosti, dary Spotřební daň –alkohol, tabák, benzín DPH – při každém nákupu výrobků Silniční daň sociální pojištění zdravotní pojištění

Spotřební daň alkohol tabák pohonné hmoty

Co je to princip solidarity? Část lidí je zdravotně postižena Lidé, kteří jsou schopni pracovat a vydělávat peníze, přispívají na ty, kteří schopni pracovat nejsou. Každý se může do takové situace dostat a tuto pomoc bude potřebovat

Sociální podpora nemohoucích lidí Staří Nemocní Invalidní Nezaměstnaní

Znaky státu obyvatelé, žijící na určitém území zákony úřady a právní aparát obranný aparát měna suverenita = svrchovaná moc nad lidmi.

Měna ČR Kdo je kdo na našich bankovkách? 100 Kč - Karel IV. 200 Kč - Jan Amos Komenský 500 Kč - Božena Němcová 1000 Kč - František Palacký 2000 Kč - Ema Destinnová 5000 Kč - Tomáš Garrigue Masaryk

Kde a kdy vznikaly první státy? v Egyptě před 5500 lety.

Jaké mohou mít státy uspořádání? Jednotný stát – ČR Složený stát – USA

Složený stát 1. Federace - pevné spojení státu, členské státy federace nevystupují na mezinárodní scéně samostatně, mají jednotnou měnu, zahraniční politiku (SRN, USA) 2. Konfederace - volný svazek států, volné spojení států každý stát je samostatným právním celkem (Švýcarsko)

Jak se dělí státy podle způsobu vlády? Demokratické vláda lidu, o důležitých věcech rozhodují lidé přes své zástupce. Nedemokratické vláda je v rukou jednotlivce (diktátor) nebo malé skupinky lidí občané nemají možnost podílet se na státní moci - jsou porušována lidská práva

Jak se dělí státy podle toho, kdo stojí v jejich čele? monarchie – vládne král, císař, sultán, kníže. republika – v čele prezident 1. parlamentní systém vlády - VB, Itálie, SRN 2. prezidentský systém vlády - USA, Francie teokracie – v čele církev – papež

Království a císařství v historii a dnešní době Královna Alžběta Princ Harry Japonský Císař Akihito Anglie Princezna Diana Princ Charles Princ William s Kate

Co je to ústava? Nejvyšší zákon státu, stanoví formu a organizaci veřejné moci, územní samosprávy. Práva, povinnosti a svobody občanů. Název státu a státní symboly. Je základem pro zákony a právní řád.

ÚSTAVA ČR

Kolik je na světě států? Jak se liší? Asi 200 států. Státy mohou mít různou formu a způsob vlády podle toho, kdo je v čele. Způsob vlády se může měnit, nedemokratické režimy mohou být svrženy

Použitá literatura a zdroje PaeDr. Hana Kovaříková, Občanská výchova III/pro odborná učiliště, Praha: Septima, s.r.o., 2006 Sokol J. a kol., Občanské minimum, Praha: ÚIV, Emmert F. a kol., Odmaturuj ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2004 Ústava České republiky, 1/1993 Sb. Zákon České národní rady č. 3/1993 Sb. O státních symbolech ČR Zákon 213/2006 Sb., kterým se mění zákon 352/2001 Sb. O užívání státních symbolů České republiky a o změně některých zákonů

Adresy _listek_velka.png ress_Michiko_of_japan.jpg/200px-Emperor_Akihito_and_empress_Michiko_of_japan.jpg