Systém DVPP Národní institut pro další vzdělávání Jiří Nekola, Miloslav Vyskočil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Mgr. Josef Slovák člen Rady Zlínského kraje pro oblast školství, mládeže a sportu Celoživotní učení – Kroměříž 2010 Systémové aktivity Zlínského kraje.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
Monitoring dalšího vzdělávání
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Celoživotní učení a Evropský sociální fond Barbora Hošková MŠMT ČR Betlémská kaple, Praha 30.října 2003.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ LIBERECKÉHO KRAJE v návaznosti na globální granty RNDr. Robert Gamba vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Organizace s celostátní působností v oblasti dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků a.Plnění priorit vzdělávací politiky státu b.Reakce na aktuální.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Odborná diskuze MŠMT, Projektový záměr Profesní podpora učitele.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Projektový záměr Podpora pedagogů MŠ Odborná diskuze MŠMT,
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKU.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
Oblast podpory 1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Ústeckém kraji II 2. Výzva 2. etapa globálních grantů Seminář pro žadatele.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Implementace kariérního systému - IMKA
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Cesta rozvoje středních škol v Jihomoravském kraji
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Hlavní manažér SP Kvalita I
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Systém DVPP Národní institut pro další vzdělávání Jiří Nekola, Miloslav Vyskočil

Základní údaje o projektu Typ projektu: Individuální národní Období:2008 – 2012 Garant projektu: MŠMT Realizátor: NIDV a partneři Rozpočet: 50 mil. Kč

Vazby projektu na OP VK Prioritní osa 4 –Systémový rámec celoživotního učení Oblast podpory 4.1 –Systémový rámec počátečního vzdělávání Podporovaná aktivita –Vytvoření systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení a rozvoj kompetencí pedagogů s důrazem na realizaci kurikulární reformy, moderní pedagogické metody, systematické zvyšování kvality a efektivity vzdělávání

Projektové zkušenosti NIDV Národní projekty OP RLZ –Koordinátor Podpořeno: pedagogů Rozpočet: 55 mil. Kč –Brána jazyků Podpořeno: pedagogů Rozpočet:70 mil. Kč –Úspěšný ředitel Podpořeno:4 500 pedagogů Rozpočet:47 mil. Kč

Z čeho můžeme vycházet Strategie celoživotního učení ČR Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2007 Národní strategický referenční rámec ČR Zlepšování kvality vzdělávání učitelů v Evropě (dokument Evropské komise) Memorandum o celoživotním učení

Na jaké projekty navazujeme Kvalita v dalším profesním vzdělávání - Projekt NVF v rámci OP RLZ Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení - Projekt NÚOV v rámci OP RLZ

Na čem můžeme stavět Rozsáhlá nabídka DVPP Různorodá nabídka vzdělávacích témat Široká lektorská základna Zájem části pedagogů o další vzdělávání Legislativní ukotvení DVPP Možnost financování DVPP z prostředků ESF

Co bychom rádi změnili Absence komplexních dat z oblasti DVPP Nepřehledná nabídka vzdělávacích akcí Neexistující nástroje pro zajištění kvality Nedostatečná evaluace DVPP Minimální dopad DVPP na kariérní růst Plošné financování bez vazby na priority DVPP Nedostatečná vazba mezi potřebou rozvoje školy a profesním růstem pedagogického pracovníka

Hlavní cíl projektu Navrhnout motivující systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a systém podpůrných nástrojů zajišťujících jeho kvalitu a dostupnost

Na koho je podpora zaměřena Pedagogičtí pracovníci jako nositelé změn v rámci kurikulární reformy Instituce poskytující DVPP Lektoři DVPP Zřizovatelé škol a školských zařízení

Dílčí cíle projektu Analýzy a monitoring DVPP –Analýzy vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků –Analýzy plánů DVPP ve školách –Statistická šetření realizovaných programů –Témata vládních priorit

Dílčí cíle projektu Informační podpora DVPP –Portál DVPP –Akreditované vzdělávací programy –Nabídka programů DVPP –Nabídka studijních cyklů v rámci DVPP –Přehled o certifikovaných lektorech –Databáze certifikovaných organizací poskytujících DVPP

Dílčí cíle projektu Kvalita DVPP –Tvorba standardů vzdělávacích programů a studijních cyklů –Doporučení pro akreditaci nových forem dalšího vzdělávání –Návrh a pilotáž systému certifikace vzdělávacích institucí poskytujících DVPP –Návrh a pilotáž systému certifikace lektorů DVPP

Dílčí cíle projektu Cílené vzdělávání pedagogů –Definování priorit DVPP –Účelné financování –Kategorizace programů DVPP –Tvorba gradujících vzdělávacích modulů s ohledem na funkce a role ve škole –Zřetel k různým profesním potřebám pedagogů

Dílčí cíle projektu Evaluace DVPP –Vytvoření nástrojů k vyhodnocování dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků –Definování indikátorů kvality –Monitoring realizovaných certifikovaných programů

Dílčí cíle projektu Metodická podpora –Metodická pomoc pro ředitele škol –Poradenství pro pedagogické pracovníky –Provázanost plánu rozvoje školy s plánem DVPP –Manuál certifikovaných programů

Dílčí cíle projektu Návrh kariérního řádu –Koncepční materiál –Návrh několika variant včetně finančních dopadů –Návrh nutných legislativních úprav –Vydefinování postupů k uznávání předchozích účastí v DVPP a dílčích kvalifikací

Model řízení DVPP

Přidaná hodnota projektu Garance kvality v oblasti DVPP Motivace poskytovatelů DVPP ke zvyšování kvality nabízených vzdělávacích programů Informační a metodická podpora DVPP Motivace pedagogů ke zvýšení účasti na DVPP Kompatibilita DVPP se celoživotním vzděláváním dospělých

Vazba na jiné projekty Autoevaluace Podpora učitele Personální řízení Školský portál

Tým expertů RNDr. František BartákÚIV PhDr. Jan Beran, Ph.D.FF MU Brno Mgr. Jaroslav BorskýVZSK Nymburk RNDr. Jiří CaisKCVJS Plzeň RNDr. Robert GambaOŠ KÚ Liberec PaedDr. Petr HabrnálKVIC Nový Jičín PhDr. Jana Kohnová Ph.D.UK Praha Ing. Jan Kovařovic, CSc. UK Praha PaedDr. Jaroslav MüllnerČŠI RNDr. Pavla Polechová, CSc.MŠMT Doc. PhDr. Milan Pol, CSc.FF MU Brno Mgr. Jaroslava SimonováSKAV Mgr. Roman ŠvaříčekFF MU Brno PaedDr. Karel TomekVÚP Praha Doc. PaedDr. Jaroslava Vašutová, Ph.D.UK Praha Mgr. Richard VeletaNÚOV

Děkujeme za pozornost Mgr. Jiří Nekola mobil: Mgr. Miloslav Vyskočil mobil: