Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
MINITÝMY PRO PROJEKT KAP Radovan Výsmek Zlín,
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Plány aktivit/Školní akční plány
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Aktuální informace o KAP
Informace k plánovanému workshopu s řediteli/zástupci škol
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Vítejte na třetí místní konferenci
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Kariérové poradenství a podnikavost
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Transkript prezentace:

Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Setkání pracovního týmu, KrÚ Pk 18. května 2016, Pardubice

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Zdroje analýzy potřeb v území Pk  RIS3 Strategie(příloha),  dotazníkové šetření mezi středními a velkými zaměstnavateli Pardubického kraje,  dotazníkové šetření mezi vybranými školami v rámci Pardubického kraje,  poskytnuté statistické údaje z CEFIF,  výsledky dotazníkového šetření NÚV,  připomínky a náměty z workshopu a tematického setkání ředitelů škol, významných zaměstnavatelů a ost. organizací na Seči dne 4. – 5. dubna 2016  připomínky a prezentace člena pracovního týmu (Ing. Fialová),  zaslané připomínky ke zpracované analýze potřeb v území Pk týkající se kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě ze strany NÚV (Národní ústav vzdělávání),  zaslané připomínky ze strany pracovníků OŠK KrÚ Pk.

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Proces tvorby analýzy potřeb v území Pk  ve spolupráci s některými členy pracovního týmu bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které bylo distribuováno mezi velké a střední zaměstnavatele v rámci  Pk,  ve spolupráci s některými členy pracovního týmu bylo vytvořeno dotazníkové šetření pro vybrané školy v rámci Pk,  průběžně jednáno s vybranými řediteli a pedagogy škol Pk,  zpracován návrh analýzy potřeb v území Pk týkající se podpory kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě v součinnosti s některými členy pracovního týmu,  zapracovány připomínky a náměty z konaného workshopu a tematického setkání významných zaměstnavatelů, ředitelů škol a ost. organizací na Seči dne 4. – 5. dubna 2016,  jednání s některými členy pracovního týmu,  zpracovaný materiál byl připomínkován pracovníkem OŠK KrÚ Pk,  zpracovaný materiál byl připomínkován ze strany NÚV (Národní ústav vzdělávání),  – setkání pracovního týmu Kariéra a celoživotní vzdělávání - projednání výsledků analýzy povinných a nepovinných témat + návrh prioritizace vzdělávacích témat z pohledu území Pk (dále jen prioritizace)

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Činnosti pro další období  zapracování připomínek a námětů z jednání pracovního týmu k jednotlivým tématům analýzy potřeb v území Pk  projednání a doporučení návrhu analýzy potřeb v území Pk ze strany Pracovní skupiny vzdělávání

Další fáze přípravy KAP Činnosti v dalším období Odborný garant (dále jen „OG“) poskytne realizačnímu týmu (dále jen „RT“) zpracovanou Analýzu potřeb škol (dále jen APŠ). RT za metodické podpory OG a ve spolupráci s pracovními týmy připraví podklady pro prioritizaci potřeb Pk pro oblast vzdělávání, která bude respektovat vzájemnou korelaci APÚ a APŠ. Pracovní skupiny Vzdělávání projedná a doporučí návrh prioritizace potřeb Pk a RT zahrne náměty a doporučení členů PSV do části KAP nazvané Prioritizace potřeb v území. RT předloží RSK ke schválení Prioritizace potřeb v území. Předpokládaný termín 08/

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Nedostatečná kvalita osvojení měkkých kompetencí žáků a podnikavosti. Nedostatečné využívání nástrojů k podpoře výchovy k podnikavosti ze strany škol prostřednictvím založení fiktivní firmy přes CEFIF či založení "skutečné firmy - JA firmy" v rámci Junior Achievement, příp. jiné.

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Návrhy oblastí vhodných k řešen í Specifikace problému a příčiny: Nedostatečné pochopení důležitosti a komplexnosti podnikatelské výchovy ze strany pedagogů a s tím související jejich malý zájem o podporu podnikavosti. Výchova k podnikavosti je mnohdy zaměňována za obecnou ekonomickou výuku

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Formalistické pojetí podnikatelské výuky ze strany pedagogů bez reálného dopadu na posílení klíčových kompetencí žáků vztahující se k podnikavosti, kreativitě a inciativě. Podnikatelská výuka je neurčitá, vágně formulovaná a do ŠVP zavedena v podobě plnících kritérií RVP. Malý zájem žáků o ekonomické aktivity. OpatřeníČinnost Větší propojenost vzdělávací teorie s praxí na ZŠ, SŠ a VOŠ pořádání seminářů a workshopů mezi pedagogickými pracovníky a zástupci podnikatelské sféry, pořádání exkurzí do podnikatelského prostředí, výměna praktických zkušeností mezi pedagogy v zemích EU týkající se způsobu aplikace podnikatelské výuky v rámci dané školy Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ v používání metod projektového, znalostního a zážitkového vyučování Osvojení a aplikace metod projektového, znalostního a zážitkového vyučování ze strany pedagogických pracovníků s cílem zvýšit jejich kvalifikaci a tím zlepšit kvalitu výuky Úprava ŠVP pro ZŠ, SŠ a VOŠ prostřednictvím významných zaměstnavatelů regionu daného sektoru ekonomiky a sociálních partnerů školy připomínkovat dané školní vzdělávací programy (ŠVP) vyučovaných oborů jednotlivých sektorů ekonomiky i v oblasti podpory podnikavosti, kreativity a inciativy

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Nedostatečné metodické a vzdělávací materiály pro výuku podnikatelské výchovy a rozvoje klíčových kompetencí v rámci formálního vzdělávání

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě DĚKUJI ZA POZORNOST A NÁSLEDNÉ VAŠE ZAPOJENÍ DO DISKUSE Ing. Stanislav Šťastný Metodik