Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Advertisements

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_20_ Zrcadla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Optika, čočky ZOBRAZENÍ PŘEDMĚTU ROZPTYLKOU.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_20_ Dalekohledy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Odraz světla na rovinném zrcadle
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Základní pojmy z optiky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Zobrazení dutým zrcadlem
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Příčné zvětšení zrcadla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
Zobrazení zrcadlem a čočkou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Zobrazení dutým zrcadlem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Zobrazování optickými soustavami
Duté zrcadlo Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo
Světelné jevy -shrnutí
Zobrazení tenkou čočkou
Paprsková optika hanah.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
F-Pn-P066-Dalekohledy PAPRSKOVÁ OPTIKA 7. DALEKOHLEDY.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Zobrazování optickými soustavami
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vypuklé zrcadlo Název : VY_32_inovace_12 Fyzika - vypuklé zrcadlo
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta Střelcová Anotace:Žák si zábavnou formou zopakuje znalosti z optiky. Klíčová slova: čočky, lom světla, zrcadla, optické přístroje Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a úkoly. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 9. ročníku Datum vzniku DUM:

Riskuj – optika 2

ČočkyLom světlaZrcadla Optické přístroje

Čočky OPTIKA Která čočka mění rovnoběžný svazek paprsků na sbíhavý? a)rozptylka b)spojka c)spojka i rozptylka spojka

Čočky OPTIKA Jaký je obraz předmětu vytvořený pomocí čočky, dáme-li předmět blíž než je její ohnisková vzdálenost? a)Obraz je zvětšený, přímý a zdánlivý. b)Obraz je zmenšený, přímý a skutečný. c)Obraz je zvětšený, přímý a skutečný. obraz je zvětšený, přímý a zdánlivý.

Čočky OPTIKA Jaké vlastnosti má obraz předmětu vytvořený rozptylkou? přímý, zmenšený a zdánlivý

Čočky OPTIKA Je obraz vytvořený rozptylkou závislý na vzdálenosti předmětu od rozptylky? ne

Lom světla OPTIKA Kdy nastává lom od kolmice? a)Při přechodu světla z opticky hustšího do opticky ridšího prostředí (voda- vzduch). b)Při přechodu světla z opticky řidšího do opticky hustšího prostředí (vzduch – diamant). Při přechodu světla z opticky řidšího do opticky hustšího prostředí (vzduch – diamant). ov, první čtvrt, úplněk, poslední čtvrt.

Lom světla OPTIKA Jestliže paprsek dopadá kolmo na rozhraní dvou prostředí, pak a)láme ke kolmici. b)láme od kolmice. c)se neláme. se neláme.

Lom světla OPTIKA Co to je mezní úhel? Mezní úhel je největší úhel dopadu při kterém se ještě světlo láme.

Lom světla OPTIKA Co to je absolutní index lomu? Je to podíl rychlosti světla ve vakuu a rychlosti světla v daném prostředí.

Zrcadla OPTIKA Jak nazýváme bod, kde se po dopadu na duté zrcadlo soustředí odražené paprsky? a)střed křivosti b)ohnisko c)vrchol zrcadla ohnisko

Zrcadla OPTIKA Je-li u dutého zrcadla předmět mezi jeho vrcholem a ohniskem, pak je obraz a)zdánlivý, zvětšený a přímý. b)skutečný, zvětšený a přímý. c)zdánlivý, zvětšený, stranově převrácený. zdánlivý, zvětšený a přímý.

Zrcadla OPTIKA Jak nazýváme paprsky, které využíváme k sestrojení obrazu na kulových zrcadlech? význačné paprsky

Zrcadla OPTIKA Kde se v praxi využívají vypuklá zrcadla? např. na nepřehledných křižovatkách, v obchodech, ale i jako zpětná zrcátka dopravních prostředků.

Optické přístroje OPTIKA Vyjmenuj tři věci, které můžeš využít, potřebuješ-li zvětšit pozorovaný předmět? lupa, mikroskop, dalekohled

Optické přístroje OPTIKA Proč není Keplerův dalekohled vhodný k pozemskému pozorování? Protože obraz pozorovaného předmětu je obrácený.

Optické přístroje OPTIKA Co to je okulár? Část mikroskopu – spojka do které se při pozorování díváme.

Optické přístroje OPTIKA Co to je zorný úhel? Jedná se o úhel mezi paprsky, které vycházejí z krajních bodů předmětu a vnikají do oka.