Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČSR ZA DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLKY
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Vytvořil: Michal Mikula
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
ČSR ZA DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLKY
Zahraniční a domácí odboj
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Protinacistický.
Protektorát Čechy a Morava
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (X. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Heydrichiáda Petr Machala.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Domácí odboj 1942.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
Protektorát Čechy a Morava
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Boj Čechů proti německé okupaci TÉMATICKÝ.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_7_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 18 Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_5_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 5 Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_5_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 16 Číslo projektu:
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_6_ STAROSUMERSKÁ MĚSTA – FOTOGRAFICKÝ POHLED.
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
2. Světová válka v Československu
Protektorát Čechy a Morava
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. OPAKOVACÍ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. POMOCNÝ MATERIÁL K VÝKLADU
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. POMOCNÝ MATERIÁL K VÝKLADU
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _9.ročník_19
8 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. POMOCNÝ MATERIÁL K VÝKLADU
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
2. světová válka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_15_Česká historie.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. POMOCNÝ MATERIÁL K VÝKLADU
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. KONTROLNÍ OPAKOVACÍ TEST
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. světové války
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
ATENTÁT NA HEYDRICHA.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA – I. A II. FÁZE Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace pro 9. ročník. KONTROLNÍ OPAKOVACÍ TEST

Opakovací test DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA – I. a II. FÁZE

1. Co je to PŘÍDĚLOVÝ SYSTÉM?

2. Kdo je to KOLABORANT?

3. Za jakou činnost nebo za jaké jednání mohl být člověk za Protektorátu Čechy a Morava odsouzen k trestu smrti (zastřelen)?

4. Kdy byl proveden atentát na zastupujícího říšského protektora REINHARDA HEYDRICHA? Kdo tento atentát provedl? Jak tento atentát dopadl?

5. Jaké důsledky tento atentát přinesl pro český národ?

6. Jaký je rozdíl mezi KONCENTRAČNÍM a VYHLAZOVACÍM TÁBOREM?

7. Napiš alespoň 2 VYHLAZOVACÍ TÁBORY: Autor fotografií: Michael Radimerský Koncentrační tábor Osvětim, 2009

8. Vysvětli, co je to GHETTO?

9. Co znamená a vyjadřuje pojem HOLOCAUST?

10. Které české a moravské městečka (vesnice) byly za Protektorátu Čechy a Morava vyhlazeny Němci? Nápověda: jsou čtyři

Opakovací test DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA – I. a II. FÁZE ŘEŠENÍ

1. Co je to PŘÍDĚLOVÝ SYSTÉM? V rámci válečného řízeného hospodářství v českých zemích v letech byl v říjnu 1939 zaveden přídělový systém spotřebního zboží, především potravin. Pomocí lístkového systému tak byla řízena a redukována osobní spotřeba obyvatel Protektorátu.

2. Kdo je to KOLABORANT? Člověk, který spolupracuje s nepřítelem a poskytuje mu Informace – většinou pro osobní zisk. Za okupace Čech a Moravy byl takto označován ten, kdo spolupracoval s Němci nebo s Gestapem.

3. Za jakou činnost nebo za jaké jednání mohl být člověk za Protektorátu Čechy a Morava odsouzen k trestu smrti (zastřelen)? Například: odbojová činnost, pomoc partyzánům nebo odbojářům, sabotáž, poslech zahraničního rádia, Ilegální politická činnost, neoznámení činnosti nebo chování proti Říši atd.

4. Kdy byl proveden atentát na zastupujícího říšského protektora REINHARDA HEYDRICHA? Kdo tento atentát provedl? Jak tento atentát dopadl? Atentát byl proveden 27. Května 1942 v Praze Kobylisích. Atentát provedli parašutisté Jan Kubiš (Čech) a Jozef Gabčík (Slovák), členové československé jednotky v Anglii. Reinhard Heydrich za několik dní po atentátu na následky svých zranění zemřel.

5. Jaké důsledky tento atentát přinesl pro český národ? Stanné právo. Zatýkání, vězení, deportace do koncentračních táborů, popravy, vyhlazení LIDIC a LEŽÁKŮ.

6. Jaký je rozdíl mezi KONCENTRAČNÍM a VYHLAZOVACÍM TÁBOREM? KONCENTRAČNÍ TÁBOR KONCENTRAČNÍ TÁBOR = pracovní tábor, hlavním úkolem je využití práce vězňů. Pokud součástí KT plynové komory, pak selekce. VYHLAZOVACÍ TÁBOR VYHLAZOVACÍ TÁBOR = až na malé výjimky jsou všichni posláni do plynu a spáleni.

7. Napiš alespoň 2 VYHLAZOVACÍ TÁBORY: TREBLINKAMAJDANEKSOBIBOROSVĚTIM

8. Vysvětli, co je to GHETTO? Původně: Původně: Ghetto je část města, kde žijí lidé stejného náboženského, národnostního či rasového původu ap., a to buď dobrovolně nebo nedobrovolně. Ghettem se označuje ta část města, ve které žije přes 30% těchto obyvatel. Za druhé světové války Za druhé světové války se jedná o část města (Krakov) nebo celé město (Terezín), kam je deportováno židovské obyvatelstvo z dané země nebo z okupovaných území a odtud putují transporty do koncentračních nebo vyhlazovacích táborů. Jedná se vlastně o jakousi přestupní stanici před uplatněním „Konečného řešení židovské otázky.“

9. Co znamená a vyjadřuje pojem HOLOCAUST? Označení pro systematické a státem provozované pronásledování a hromadné vyvražďování osob označených jako Židé prováděné nacistickým Německem a jeho spojenci v době druhé světové války. Termín holokaust byl později rozšířen i na systematické vyvražďování dalších etnických, náboženských a politických skupin. Jedná se o Romy, Poláky, občany Sovětského svazu, tělesně či mentálně postižených, politických odpůrců (zejména komunistů a sociálních demokratů), homosexuálů a Svědků Jehovových.

10. Které české a moravské městečka (vesnice) byly za Protektorátu Čechy a Morava vyhlazeny Němci? Nápověda: jsou čtyři LIDICELEŽÁKYJAVOŘÍČKOPLOŠTINA

Internetové zdroje pro obrázky: serie-26-g-perforovana-luxusni.jpg you-believe-that-the-holocaust-was-real/question /?link=ibaf&q=&imgurl= 46_997339_answer_1_xlarge.jpeg

Použité zdroje: Obrázky jsou z a nepodléhají žádným autorským právům. Není-li uvedeno jinak je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: CSC. ČAPKA, František doc. PhDr. Dějepis pro 9. ročník. Novověk, moderní dějiny. 1. vydání. Nový Malín: Nová škola, s. r. o., učebnice vytvořená v souladu s RVP ZV. ISBN Učebnice je vybavena doložkou: „Schválilo MŠMT čj / dne 24. června 2010 k zařazení do seznamu učebnic pro základní školy jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Dějepis s dobou platnosti šest let.