Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
R O S T L I N Y N A H O S E M E N N É J E H L I Č N A N Y.
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Co jsou nahosemenné rostliny?
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
M1: LESNICKÁ BOTANIKA NAHOSEMENNÉ DŘEVINY
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Vojtěch Čuba. Co obecně jsou? jsou to kmenem tvořící mezistupně mezi kapraďorosty a krytosemennými rostlinami u nás se s nimi setkáváme hlavně v podobě.
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Člověk a jeho svět 4. ročník
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_11- Borovice lesní Přírodověda - 4. ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ADOLF_BORN Název materiálu: Adolf Born
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Generativní rostlinné orgány
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
SEMENNÉ ROSTLINY PŘÍRODOPIS 7.
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_NAHOSEMENNE_ROSTLINY Název materiálu: Nahosemenné rostliny Předmět: Přírodopis Ročník: 7. Časová dotace: 45 minut Datum ověření: Jméno autora:Mgr. Lenka Střalková Klíčová slova: Nahosemenné rostliny, jehličnany, cykasy, jinany, borovice lesní. Výchovné a vzdělávací cíle: Žák se pokusí určit dané pojmy k obrázkům. Žáci pracují ve dvojici – odpovídají na zadané otázky. Žák si opakuje naučené učivo. Rozvíjené klíčové kompetence: K. k učení K. sociální K. komunikativní Anotace, metodický list: Výukový materiál k učivu – nahosemenné rostliny. Obsahem je prezentace pro podporu výkladu učiva na dané téma. Použité zdroje: Gingko-Blaetter.jpg

NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Dle obrázků zkus určit, která z rostlin je – a) jehličnan b) cykas c) jinan

NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Správné odpovědi – cykas jehličnan jinan

Práce ve dvojici – napiš do sešitu zezadu odpovědi na tři otázky. 1.Které naše jehličnany znáte? 2.Co víte o borovici lesní? 3.Napište významy jehličnatého lesa.

NAHOSEMENNÉ ROSTLINY -vajíčka i s_ _ _ _ _ jsou volně uložena na plodolistech (- přeměněné listy sloužící k pohlavnímu rozmnožování) C_ _ _ SY – nejstarší, v tropech, pokojové rostliny J_ _ _ _Y – vyhynuly koncem druhohor, jinan dvojlaločný JE_ _ _Č_ _ _Y – dřeviny, stromy, keře

BOROVICE LESNÍ -hlavní kořen, postranní kořeny -hlavní stonek, dřevitý kmen = dřeviny - postranní stonky = v_ _ _ e -listy – j_ _ _ _ce – pevné, úzké, ve svazcích po dvou -květy – jednopohlavné: samčí – obsahují tyčinky : samičí – tvořeny plodolisty - vytvářejí ♀ a ♂ šištice

-rostliny jednodomé – ♀ i ♂ šištice jsou v jednom domě -rostliny dvoudomé – jen ♀ nebo jen ♂ šištice (pohlaví ve dvou domech)

OPAKOVÁNÍ 1. Jak se nazývají listy jehličnanů? 2. Co jsou u jehličnanů postranní stonky? 3. Květy jehličnanů jsou buď _______ nebo _________. 4. Jak se nazývají nejstarší nahosemenné rostliny? 5. Nahosemenné rostliny mají vajíčka jaká? 6. Jaká je rostlina, když ♀ i ♂ šištice jsou v jednom domě?