ÚLOHA č.2 Kontrola nastavení měrné dávky hnojiva u odstředivého rozmetadla AMAZONE -ZAU 1000.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PASTVA.
Advertisements

VRTÁNÍ.
Kalmanuv filtr pro zpracování signálů a navigaci
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
FMVD I - cvičení č.2 Měření vlhkosti dřeva a vlivu na hustotu.
Rozmetadla statkových hnojiv
Měření objemu 6. ročník.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Příprava plánu měření pro přírubu
Měření tepla Miroslava Maňásková.
Opakované měření délky
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování rostlin
Dvourotorové stranové shrnovače
Inženýrská geodézie 2009 Ing. Rudolf Urban
Chyby jednoho měření když známe
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
BEZDRÁTOVĚ OVLÁDANÉ POJEZDY TERČŮ STŘELNICE
OBJEM a jeho měření.
Rovnoměrný otáčivý pohyb
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Laboratoře TZB Cvičení – Měření kvality vnitřního prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Průměr Maximum Minimum
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
STATISTIKA 3  Opakování základních pojmů VY_32_INOVACE_21-18.
3.1. Štěpení jader Proces štěpení spočívá v rozdělení jádra, např. 235U, na dva nebo více odštěpků s hmotnostmi i atomovými čísly podstatně menšími než.
Rovnoměrný otáčivý pohyb
Mgr. Michal LOUTHAN Katedra geoinformatiky, UP Olomouc
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
ÚLOHA č.3 ÚLOHA č.3 Laboratorní hodnocení postřikovače SLEZA 1000 a výpočet pracovní rychlosti dle zadané měrné dávky Q [l.ha -1 ]
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Úloha č. 1 Výsevní zkouška univerzálního rozmetadla KS 40 M2.
Převodové ústrojí traktoru Zetor Unifikovaná řada 1.
VY_32_INOVACE_EP_11 SADA Elektrické systémy. Ventilátor topení : -má za úkol vhánět do kabiny vozidla požadovaný poměr studeného a teplého vzduchu, tok.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Pracovní list FRÉZKA KOMBINOVANÁ. Pracovní list FRÉZKA KOMBINOVANÁ.
Charakteristiky dopravního proudu Předmět: Teorie dopravy Ing
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozdělení číslicově řízených systémů
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Opakované měření délky
Broušení stupňovitých povrchů
Měření objemu pevného tělesa
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
KANE ZS14/15 VEDENÍ KN VÝPOČTY VÝMĚR A SOUŘADNIC
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Strojní obrábění – Praktická úloha 1
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy o pohybu.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

ÚLOHA č.2 Kontrola nastavení měrné dávky hnojiva u odstředivého rozmetadla AMAZONE -ZAU 1000

Zadání: První skupina Proveďte základní nastavení rozmetadla ZAU 1000 dle zadaných hodnot a na základě přesné kontroly proveďte korekci nastavení: Použité hnojivo-močovina. Měrná dávka Q=120 (kg.ha -1 ). Pracovní záběr rozmetadla B p =24 m. Pojezdová rychlost: 2. Rychlostní stupeň (v p1 = ? km.h -1), 3. Rychlostní stupeň (v p2 =? km.h -1 ). Nastavení polohy regulační páky dávkování dle nomogramu dávkování.

Zadání: Druhá skupina Proveďte základní nastavení rozmetadla ZAU 1000 dle zadaných hodnot a na základě přesné kontroly proveďte korekci nastavení: Použité hnojivo-močovina. Měrná dávka Q=130 (kg.ha -1 ). Pracovní záběr rozmetadla B p =24 m. Pojezdová rychlost: 2. Rychlostní stupeň (v p1 = ? km.h -1), 3. Rychlostní stupeň (v p2 =? km.h -1 ). Nastavení polohy regulační páky dávkování dle nomogramu dávkování.

Příprava zkoušky: průměrné pojezdové rychlosti 1.Příprava dráhy pro stanovení průměrné pojezdové rychlosti - vytýčení dráhy 50 m (začátek a konec je označen výtyčkou, měříme čas na projetí dráhy pro dva rychlostní stupně při docílení 540 ot.min. -1 vývodového hřídele). Průměrná pojezdová rychlost se stanoví výpočtem dle vztahu 1. 2.Příprava dráhy pro stanovení kontroly měrné dávky rozmetadla-vytýčení dráhy 20,83 m (začátek a konec je označen výtyčkou, před touto dráhou je nutné vytýčit úseky 10 m na rozjezd traktoru a ustálení pojezdové rychlosti. 3.Zvážení odměrné nádoby. 4.Sejmutí jednoho rozmetacího kotouče a nahrazení odměrnou nádobou. 5.Zavření šoupátek nad odměrnou nádobou ovládaným traktoristou z kabiny traktoru! 6.Naplnění části zásobníku nad odměrnou nádobou hnojivem. 7.Nastavení polohy regulační páky dávkování dle pojezdové rychlosti a šířky rozmetání nad odměrnou nádobou (nad druhým rozmetacím kotoučem je regulační páka dávkování v nulové poloze).

Praktický příklad: Pracovní šířka B p [m] Délka měřené dráhy s m [m] Hnojená plocha P H [m 2 ] Konstanta pro stanovení měrné dávky hnojiva 1241, , , , Tabulka 2: Závislost pracovní šířky a měřené dráhy.

Postup zkoušky: Vlastní zkouška:Vlastní zkouška: 1.Zjistíme čas t j na projetí dráhy s m dle tabulky 2. 2.Na stacionárním pracovišti zachycujeme hnojivo do odměrné nádoby při nastavených otáčkách vývodové hřídele po dobu t j rovnající se času na projetí dráhy s m. 3.Po zvážení zachyceného hnojiva vynásobíme jeho hmotnost násobitelem 40 a zjistíme skutečnou měrnou dávku hnojiva [kg.ha -1 ]. 4.Provedeme porovnání s nastavením dle nomogramu dávkování a uděláme korekci nastavení šoupátka. 6. Zkoušku opakujeme 5x a stanovíme výpočtem stálost dávkování φ dle vztahu 2 a 3.

Postup zkoušky 2 způsob: Vlastní zkouška:Vlastní zkouška: 1.Při míjení prvé výtyčky je nutné hydraulicky otevřít šoupátko nad odměrnou nádobou. 2.Při míjení druhé výtyčky je nutné hydraulicky šoupátko zavřít nad odměrnou nádobou. 3.Po zvážení zachyceného hnojiva vynásobíme jeho hmotnost násobitelem 40 a zjistíme skutečnou měrnou dávku hnojiva [kg.ha -1 ]. 4.Provedeme porovnání s nastavením dle nomogramu dávkování a uděláme korekci nastavení šoupátka. 6. Zkoušku opakujeme 5x a stanovíme výpočtem stálost dávkování φ dle vztahu 2 a 3.

Postup výpočtu: φ - stálost dávkování hnojiva [%], Δi-relativní odchylka dávky hnojiva [%], -aritmetický průměr měrné dávky [kg], x i -jednotlivé měrné dávky hnojiva [kg], n-počet měření. Kde: (3), (2),

Stálost dávkování hnojiva φ φ- stálost dávkování požadujeme v rozsahu 10%.