OPAKOVÁNÍ NA PÍSEMNOU PRÁCI Funkce Tělesa. Funkce 1. Lineární rovnicí vyjádři závislost: a) Obvodu rovnostranného trojúhelníku (y) na délce jeho strany.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
Advertisements

Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Rotační válec Síť, povrch, objem
Funkce Konstantní a Lineární
Objem a povrch kvádru a krychle
Užití goniometrických funkcí
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Lineární funkce - příklady
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Opakování na 3. písemnou práci
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Matematika Koule.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Opakování na 4. písemnou práci
Hranoly Základní pojmy.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Funkce Funkce (píšeme f (x) ) je každé zobrazení množiny A do množiny R, kde A je libovolná podmnožina množiny R. Zobrazované množině A říkáme definiční.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
2.2 Kvadratické rovnice.
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Lineární funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
Přímá tělesa v úlohách z praxe
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Lineární funkce a její vlastnosti 2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Kvadratická funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
Užití Pythagorovy věty
Lineární funkce a její vlastnosti
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Opakování na 3. písemnou práci
Průměr
Rovnice.
Ing. Ladislav Mišík TĚLESA 9. březen 2013
Opakování na 4.písemnou práci
Transkript prezentace:

OPAKOVÁNÍ NA PÍSEMNOU PRÁCI Funkce Tělesa

Funkce 1. Lineární rovnicí vyjádři závislost: a) Obvodu rovnostranného trojúhelníku (y) na délce jeho strany (x) b) Délky kružnice (y) na jejím poloměru (x) c) Obvodu obdélníku (y) na délce jeho strany (x), jeho druhá strana na o 4cm delší

Funkce 2. Rozhodni, zda jsou uvedená tvrzení pravdivá: a) Lineární funkce je dána předpisem y = kx + q, kde k a q jsou libovolná reálná čísla. Pokud platí k ≠0 a q = 0, jedná se o přímou úměrnost. Definiční obor tvoří všechna čísla. b) Chceme-li sestrojit graf konstantní funkce, stačí, když známe souřadnice průsečíku jejího grafu s osou y c) Grafem kvadratické funkce y = x 2 je hyperbola

Lineární rovnice Soustavu rovnic řeš graficky i výpočtem. Proveď zkoušku. x – 3y = 6 y = x – 4

Tělesa Najdi vetřelce:

Tělesa – síť jehlanu a kužele 1. Zakroužkuj obrázky, které představují síť jehlanu. 2. Které sítě mohou být sítěmi kužele? Zakroužkuj je.

Tělesa - kužel Přiřaď názvy s částmi kužele. Co ke kuželu nepatří? HRANA PODSTAVE VÝŠKA STRANA POLOMĚR PRŮMĚR VRCHOL

Úlohy z praxe 1. Vypočítej, kolik m 2 plachtoviny potřebuješ na ušití teepee tvaru kužele. Rozměry teepee jsou na obrázku. Teepee má na zemi udusanou hlínu. Na švy a založení látky je potřeba 5% plachtovina navíc. 5m 6m

Úlohy z praxe 2. Urči objem a povrch kužele, který vznikne rotací rovnoramenného trojúhelníka kolem osy o. o 1 m 1,5 m

Úlohy z praxe 3. Transamerica Pyramid je nejvyšší mrakodrap v San Franciscu. Mrakodrap je pravidelný čtyřboký jehlan s podstavnou hranou dlouhou 85 metrů. Celkový objem mrakodrapu je m 3. Jaká je výška mrakodrapu? Zaokrouhli na metry.

Úlohy z praxe 3. Vypočítej poloměry koulí na obrázku, znáš-li jejich objem. 4,19 dm 3 44,6 cm 3 17,2 dm cm 3

Odkazy isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB#tbm=isc h&q=globus isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB#tbm=isc h&q=globus isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB#tbm=isc h&q=golfov%C3%BD+m%C3%AD%C4%8Dek isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB#tbm=isc h&q=golfov%C3%BD+m%C3%AD%C4%8Dek isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB#tbm=isc h&q=diskokoule isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB#tbm=isc h&q=diskokoule isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB#tbm=isc h&q=meloun isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7mNvnqaTMAhUJiRoKHRw9CfMQ_AUIBigB#tbm=isc h&q=meloun