VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Kružnice opsaná trojúhelníku
Základní konstrukce Kolmice.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Vzájemná poloha dvou kružnic
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Porovnávání přímek v rovině
Vzájemná poloha přímky a kružnice
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Vzájemné polohy 8. ročník
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
VY_42_INOVACE_400_TĚŽNICE
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_42_INOVACE_401_STŘEDNÍ PŘÍČKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Vzájemná poloha dvou kružnic
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
VY_42_INOVACE_118_KRUŽNICE A PŘÍMKA Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Základní konstrukce Kolmice.
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace VM vzájemná poloha kružnice a přímky (tečna, sečna, vnější přímka) – výklad a procvičení

Vzájemná poloha kružnice a přímky 8. ročník

Vzájemná poloha kružnice a přímky Mohou nastat celkem tři případy: kružnice a přímka nemají žádný společný bod kružnice a přímka mají jeden společný bod kružnice a přímka mají dva společné body

Žádný společný bod Přímka kružnici v žádném bodě neprotíná Vzdálenost přímky od středu kružnice je větší než poloměr kružnice Taková přímka se pak nazývá vnější přímka kružnice.

Jeden společný bod Přímka protíná kružnici v jednom bodě. Této přímce pak říkáme tečna kružnice. Vzdálenost tečny od středu kružnice je přesně rovna poloměru kružnice. Tečna je kolmicí na úsečku vedenou ze středu kružnice na bod dotyku (což je poloměr).

Dva společné body Přímka protíná kružnici ve dvou bodech Této přímce pak říkáme sečna kružnice. Úsečka |AB| se nazývá tětiva. Vzdálenost sečny od středu kružnice je menší než poloměr kružnice.

Cvičení Vypiš všechny vnější přímky kružnice. Vypiš všechny tečny kružnice. Vypiš všechny sečny kružnice. Vypiš všechny body, které nenáleží kruhu K.

Cvičení Sestroj tečnu t kružnice k procházející bodem T.

Cvičení Narýsuj si do sešitu kružnici k (S; r = 4 cm). 1.Sestroj libovolně mimoběžnou přímku o tak, aby její vzdálenost od středu kružnice byla 5 cm. 2.Sestroj libovolně tečnu t. 3.Sestroj libovolně sečnu s tak, aby její vzdálenost od středu kružnice byla 3 cm. 4.Sestroj libovolně sečny q, r tak, aby byly vzájemně rovnoběžné. 5.Sestroj libovolně tečny a, b tak, aby byly vzájemně rovnoběžné.