Muzejní pedagog jako klíčový nástroj v komunikaci s veřejností Mgr. Zdeňka Kulhavá, Muzeum východních Čech v Hradci Králové
Není to tak složité, abych to nemohla říci jednoduše, a není to tak jednoduché, abych to nemohla říci složitě. Mnoho názvů často označujících totéž Malá x velká muzea – kumulace funkcí
Co vedení muzeí chce Udělat dojem na zřizovatele – návštěvnost Dobrá image – spokojený návštěvník Být moderní - interaktivní prvky Vzdělaný a schopný průvodce Širokospektrální záběr cílových skupin
Co si vedení muzeí myslí Návštěvnost muzeí určuje kvalita výstav (ve smyslu odbornosti) Programy pro veřejnost zvládne dělat kdokoli Význam edukačního pracovníka pro instituci není tak výrazný, jako odborných pracovníků
Nerovné hodnocení edukačního a odborného pracovníka Nerovnost v hodnocení náročnosti práce Nerovnost v hodnocení odbornosti práce Nerovnost v platovém ohodnocení Příčina: Absence pracovní pozice v katalogu prací mailto: g_praci_UZ_1_10_2010.pdf?subject=Nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě Muzejní edukátor v Národní soustavě povolání mailto: soustava povolání
Národní soustava povolání NSP je neustále doplňovaný katalog popisů povolání dostupný široké veřejnosti prostřednictvím internetu NSP umožňuje lepší mobilitu pracovní síly na základě potřeb pracovního trhu Tvorba a aktualizace NSP je definována zákonem č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti (§ 6)
Národní soustava povolání „ Ministerstvo práce a sociálních věcí zabezpečuje tvorbu a v souladu s vývojem trhu práce aktualizaci Národní soustavy povolání a zveřejňuje ji v elektronické podobě způsobem umožňujícím dálkový přístup. Na její tvorbě a aktualizaci spolupracuje se správními úřady a územními samosprávnými celky a bere v úvahu návrhy osob působících na trhu práce.“ (zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, § 6, odst. f)
Národní soustava povolání Kurátor Muzejní edukátor
Hledejme důvody proč ano, nikoli proč ne Kritiku stavu využijme jako výchozí bod Diskutujme a hledejme cestu, jak věci změnit I zdánlivě sebevíc komplikované řešení může s usilovnou pílí vykrystalizovat v to nejjednodušší
„Muzejní pedagogové se každodenně podílí na obhajobě významu muzea jako místa podněcujícího široké poznání světa.“ (TOMEŠKOVÁ, K.: Muzejní pedagogika – historie, současnost a vize oboru. In: sborník příspěvků Muzeum a proměny společnosti. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky, 2015, s. 50)
Mgr. Zdeňka Kulhavá kurátorka Kontakt Muzeum východních Čech v Hradci Králové Opletalova 334, Hradec Králové 1 tel.: ,