Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
JAN AMOS KOMENSKÝ VY_08_Vla4_68p
ČESKÉ ZEMĚ PO HUSITSKÝCH VÁLKÁCH
Evropa po třicetileté válce
Marie Terezie, Josef II. 4. ročník
VY_32_INOVACE_15_Marie Terezie Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Všeználek vypravuje o středověku.
Život po třicetileté válce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Osvícenství.
Marie Terezie Mgr. Štěpán Rubíček.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Baroko Život v barokní době.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Středověk, gotický sloh
Všeználek vypravuje o Velkomoravské říši.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
HABSBURSKÁ MONARCHIE PO TŘICETILETÉ VÁLCE
MARIE TEREZIE JOSEF II..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Monika Ulrychová Název: VY_32_INOVACE_01_ OPAKOVÁNÍ – Marie Terezie Téma: Marie Terezie Číslo projektu: 02.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_23_ČS TEMA: SPOLEČNOST PO TŘICETILETÉ.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Habsburkové 1 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. České země součástí habsburské říše  po smrti Ludvíka Jagellonského roku 1526 byl zvolen na český trůn.
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
Přemyslovci 1 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Vznik českého státu  vzniká po rozpadu Velkomoravské říše v 10. století, když kmenu Čechů vládl rod Přemyslovců.
Bílá hora Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Povstání proti Habsburkům  v českých zemích nárůst nespokojenosti  v Praze vládli úředníci, kterým byl osud.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.3 Doba pobělohorská II. Téma: Vývoj v českých zemích Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_30_ČS TEMA: Osvícenství ČÍSLO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
Život ve středověku Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Druh učebního materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Za vlády přemyslovských králů 1
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Habsburská monarchie po třicetileté válce
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Za vlády přemyslovských králů 2
Marie Terezie a Josef II.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Habsburská monarchie a české země v 18. století
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
Život po husitských válkách
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
VY_32_INOVACE_Roz_III_12 Významní Habsburkové
Život na vesnici v době vlády Marie Terezie (18. století)
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
Dějiny ČR Marie Terezie - osvícená panovnice
Život v době baroka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_03_Česká historie.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Transkript prezentace:

Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková Baroko, Marie Terezie Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková

Život v českých zemích po třicetileté válce mnoho obyvatel při válce zemřelo a šlechta měla málo poddaných, kteří mohli pracovat na polích (robotovat), proto zakázala stěhování poddaných šlechta rozhodovala úplně o všem robota se neustále zvyšovala – na polích šlechty museli pracovat každý den, proto už jim nezbýval čas na práci na vlastních polích proto se lidé začali bouřit – vzpoura Chodů (v čela stál Jan Sladký- Kozina, po nevydařeném pokusu byl popraven) ve vesnicích se mluvilo česky, ve městech začala převládat němčina šlechta žila v přepychu a bohatství

Baroko vznik nového slohu – baroka stavba nových zámků a paláců církev stavila nové kostely, chrámy a další klášterní stavby, bohatě zdobené pochází z Itálie používaly se klenby, plastické sochy, malby (drapérie), ornamenty na fasádách domů, zaoblené tvary hlavní snahou bylo pozorovatele ohromit

Baroko - architektura Zámek Rokytnice

Sloup nejsvětější trojice v Olomouci (je zapsán v památkách UNESCO)

Baroko - móda

Baroko - móda

Marie Terezie byla dcerou Karla VI. ostatními panovníky v Evropě byla považována za velmi slabou panovnici, proto začali útočit na habsburskou říši – Marie Terezie ale svou zemi obhájila byla nakloněná změnám v říši – aby v budoucnu říše prosperovala snažila se rozvinout výrobu – dostatek potravin, surovin pro obyvatele i vojsko snažila se omezit moc šlechty a ulehčit život poddaným (robota může trvat pouze 3 dny v týdnu, aby lidé měli čas starat se o svá pole) šlechta nesměla trestat poddané

trestat mohly pouze soudy po řádném a spravedlivém soudním procesu snažila se o rozvinutí obchodu postarala se o stavbu silnic důraz kladla na vzdělání – vydala nařízení o povinné školní docházce (každé dítě mělo chodit do školy nejméně 5 let a muselo se naučit číst, psát a počítat)

Marie Terezie

Marie Terezie s rodinou

Použitá literatura HARNA, Josef. Vlastivěda: Obrazy ze starších českých dějin. 1. vyd. Praha: Alter, 1996. ISBN 80-85775-44-1. STŘÍBRNÁ, Iva a kol. 1. vyd. Brno: Nová škola s.r.o., 2004. ISBN 80-7289-061- 1. Baroko. [online]. [cit. 29-12-2013]. Dostupné na WWW: www.wikipedia.cz Baroko - arichitektura. [online]. [cit. 29-12-2013]. Dostupné na WWW: www.google.cz/obrazky. Baroko - móda. [online]. [cit. 29-12-2013]. Dostupné na WWW: www.google.cz/obrazky. Marie Terezie. [online]. [cit. 29-12-2013]. Dostupné na WWW: www.google.cz/obrazky.