Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Firma a jejich cíle.
…od myšlenky k realizaci franchisingového konceptu.
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
DISTRIBUCE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Sdružování organizací
NAUKA O PODNIKU I Sdružování podniků.
Analýza konkurence.
Marketingový mix Produkt.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Operační program Podnikání a inovace  USA: Silicon Valley Pilotní projekt 2010: Kde je CzechAccelerator?  USA: Silicon Valley  USA: Východní pobřeží.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_11 NázevFranchising Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekPodnikání AnotaceJiný.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelský plán struktura plánu.
13. Multiprodukční firma Osnova přednášky
Franchisa. Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
DISTRIBUCE.
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
Volný pohyb služeb a kapitálu Evropské soutěžní právo Michal Částek.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
{ Franchise Meeting Point Co je to FRANCHISING? Jméno: Miklíková Eva Datum vystoupení: není známo Střední škola KNIH, o.p.s.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_10.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Náklady podniky 2.Výnosy podniku 3.Hospodářský výsledek podniku 4.Použití zisku z hlediska podniku 5.Použití.
Sdružování organizací
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Rub a líc daňového plánování
Obor podnikání, název a umístění firmy
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
IAS 38 Nehmotná aktiva.
IAS 2 ZÁSOBY.
IAS 2 ZÁSOBY.
Ekonomika organizací Cíle organizace.
IAS 38 Nehmotná aktiva.
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising

Franchising je metoda prodeje zboží nebo služeb, kdy individuálně vlastněný podnik operuje jako součást velkého řetězce.

Aktéři Franchísor poskytuje: Licence a práva v podnikání Asistuje a pomáhá v organizaci Školení Zásobování a řízení za určitý poplatek. Vyžaduje určitý způsob prodeje, vyžaduje kvalitu a má právo kontrolovat celý průběh podnikání.

Franchiza Franchíza je speciální licenční smlouva Příjemce Franchisa Poskytovatel

Předmět franchisiové smlouvy Výrobek nebo služba Patent nebo desing Obchodní značka Ekonomické výhody vyplývající z reklamy a nákupu ve velkém rozsahu

Příklady použití franchisingu v USA Prodej a půjčování aut Autoopravárenství Supermarkety Prodej kosmetiky Restaurační stravování Pojišťovnictví Benzinové pumpy

Rizika franchisingu Není vhodný pro pasivní osoby Vyžaduje nadprůměrné úsilí v mnoha oblastech Obsahuje fixní platbu za licenci a systéém pravidelných variabilních plateb vztažených většinou k výši produkovaného zisku F je vhodný pro implementaci strategie expanze za cílem dosažení celosvětového zastoupení a zvýšení objemu tržeb a z toho se odvíjející trvalé zvýšení tržní hodnoty podniku.

Výhody a nevýhody pro poskytovatele F Výhody Zvýšení zisku Nenáročnost na kapitál Rychlejší rozvoj firmy Rozšíření distribuční sítě Nevýhody Snaha příjemců vytvářet si nezávislost Nutnost kontroly příjemců Možná nedůvěra mezi stranami Neochota příjemce podílet se na investici

Franchising v ČR

Časopis o franchisingu

F v ČR

Gastronomie