Ludwig van Beethoven, 5. symfonie Adam Ott David Kalčík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Advertisements

Ludwig van beethoven –
Ludwig van Beethowen Petra Molnárová.
LEXIAGUO I se nachází jihozápadně od Kunming v oblasti Jün-nan, v 900 m.n.m., v odlehlé oblasti Číny. Je to kraj bez infrastruktury, dopravy a ubytování,
Vzestup Pruska za Fridricha II.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
Klasicismus v evropské hudbě
Když na rozhraní dvou prostředí dopadají dva paprsky různých barev (např. červený a fialový) pod stejnými úhly dopadu, budou úhly lomu obou paprsků různé.
Ludwig van Beethoven.
Povídání o Bachovi.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Co bylo typické pro tehdy vznikající státy. Jak vznikaly
Aneb obrácená duha, tornáda či saharský písek
Využití energie přílivu
Beethoven by Andy Ludwig van
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
Světem hudby! Hra na klavír Housle
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
REVOLUCE 1848.
Emil František Burian
Svatá říše římská národa německého
Atmosféra Vzdušný obal Země.
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
BEETHOVEN. MLÁDÍ Ludwig van Beethoven se narodil pravděpodobně 16. prosince 1770 v Bonnu, přesné datum jeho narození není známo, pouze datum pokřtění.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3432 NázevGeorg Friedrich Händel Téma hodinyŽivot a dílo G. F.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_12C_09_Norsko Téma:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Pro tuto přírodní raritu neexistuje žádný termín, který definuje počasí. Nastává při hustém sněžení podél břehu velkého jezera a oceánu. Sníh se.
VY_32_INOVACE_16_32_MĚSÍCE PLANET
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Ludwig van Beethoven Anotace Prezentace seznámí žáky s hudbou Ludwiga van Beethovena. Seznamuje žáky s jeho životem a dílem. Ukazuje, že melodie Ódy na.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_03
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Joseph Haydn.
Karel IV. „Otec vlasti“ Filip Valla
Saturn.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Narozen v Bonnu Zemřel ve Vídni
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
vnější přírodní činitelé
Saturn.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
VY_32_INOVACE_Lul_I_13 KAREL IV. vladař
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Co bylo typické pro tehdy vznikající státy. Jak vznikaly
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Témata: Všeobecná cirkulace atmosféry Místní větry
Zikmund Lucemburský. Základní údaje Narození:15. února 1368, Norimberk,Německo Úmrtí:9.prosince 1437,Zmojmo Pohřeb:Římskokatolická katedrála,Oradea Manželky:Marie.
Narodil se 31. ledna 1797 ve Vídni Zemřel 19. listopadu 1828 ve Vídni
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
REVOLUCE 1848.
Transkript prezentace:

Ludwig van Beethoven, 5. symfonie Adam Ott David Kalčík

O Beethovenovi Narodil se 17. prosince 1770 v Bonnu Ludwigova rodina byla hudebně založená; jeho děd, rovněž Ludwig, byl kapelníkem v rodném městě Mechelen ve Vlámsku, odkud později odešel do Bonnu. Rodina splynula s německým životem ve službách kurfiřta arcibiskupa kolínského. Kurfiřt (přejatý výraz z němčiny - Kurfürst, složenina ze slov küren tzn. volit a der Fürst tzn. kníže) byl říšský kníže s právem volit krále Svaté říše římské. V dětství to neměl lehké: Jeho otec, který byl dvorním tenoristou (zpěvákem), propadl alkoholu Jeho vzdělání bylo zanedbáváno V dospělosti žil a skládal ve Vídni, kde se také učil od významných skladatelů Beethoven umírá 26. března 1827 ve Vídni.

Beethoven

5. symfonie - Osnova 1. Bouře 2. Slunce opět vychází. 3. Ale bouře se jen tak vzdát nechce. 4. A však slunce také ne. 5. Nadchází souboj mezi sluncem a bouří. 6. Bouře nabírá ohromných rozměrů 7. Bouře slábne

5. Symfonie - Příběh ● 0,00 – Je tu silná bouře. Stromy se ohýbají a vítr láme vlnky, ne pořádné a divoké vlny, hladina je rozdivočená a bouře stále sílí. Je slyšet pisklavé kvílení větru a v dáli mohutně bručí hrom. ● 0,44 – Bouře pomalu ustupuje, protože ji zahání světlounké paprsky slunce. Hladina se uklidňuje a vítr slábne. ● 1,22 – Bouře se nechce vzdát bez boje a tak slunce zahání svými mohutnými vlnami, svým větrem, mohutným hřmotem. ● 2,04 – Slunce, světlo, klid a pohoda se opět vrací do údolí. ● 2,43 – Bouře se hlásí o slovo, vzmůže se však pouze na drobné kapičky vody, které se s lehkým klapnutím roztříští o zem. ● 3,03 – Romantický déšť se mění v děsivou bouři. ● 3,28 – Bouře zvolna ustupuje, už jen zřídka v dáli zaburácí hrom, či rozsvítí oblohu blesk, hladina rozbouřené vody se taky uklidňuje.

5. Symfonie - Příběh ● 3,54 – Déšť, vítr, hromy a blesky se nakrátko, ale opravdu nakrátko ukáží. ● 4,06 – Nastává ticho, zneklidňující ticho. Lidé obývající údolí se stále bojí vycházet ze svých příbytků. ● 4,35 – Pokračuje nepřirozeně rychlé a časté střídání klidu, pohody, světla, zářivých slunečních paprsků a hřmotného burácení s kvílícím větrem, lámajícím stromy, děsivě divoké vlny se také připojí. ● 5,40 – Bouře čím dál mocněji burácí, zdvíhají se mocné vlny, které se tříští o balvany na březích, vítr nabírá ohromných rychlostí. Nelákavé až strašidelné šero pokrývá údolí, bouře stále sílí. Hladina jezera pozvolna stoupá, což způsobují prudké deště. Lidé se bojí o své životy, ale stále věří, že pohroma brzy ustoupí, vždyť,,naděje umírá poslední" ● 7,00 – Bouře ustupuje, začínají se ozývat lákavé paprsky světla, slunce se vrací do údolí, které je pohromou znatelně zasaženo. ● 7,11 – Poslední zaburácení a bouře náhle ustane. Údolí zalije světlo, obyvatelé mají radost a nešťastně sledují následky ničivé pohromy.

Děkujeme za pozornost

Zdroje ● ● ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=anDmUoHdEIWV7A aamoCoAg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920& bih=924 ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=anDmUoHdEIWV7A aamoCoAg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920& bih=924 ●