Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Děti představují naši nesmrtelnost. Osnova 1. Proč legislativní změny 2. Evropská unie 3. Koncepce 4. Legislativa 5. Kurikulární reforma 6. Různé 7. Závěr.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných obcemi únor 2010 Odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Vzdělání z hlediska teorie statků
Individuální vzdělávací plán
Aktuální informace o společném vzdělávání (o inkluzi) o speciálním vzdělávání o primární prevenci rizikového chování Liberec, 6. dubna 2016.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec, 15. dubna 2015.
Koordinovaná rehabilitace z pohledu pedagoga PhDr. Marta Teplá MŠMT ČR odbor 27 - speciální vzdělávání 1.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2008 Tisková konference.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková
9. Tvorba individuálního plánu
Krajská inkluzivní koncepce
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
9. Tvorba individuálního plánu
Normativní financování vztahy a souvislosti
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Analýza implementace společného vzdělávání –
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Rozpis rozpočtu a normativy
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu 2012

Publikace OECD Education at a Glance 2012 Investice do vzdělávání v roce 2009 Průměr v zemích OECD vydá 6,2 % HDP, od 7 % více vynakládá Island, Jižní Korea, Dánsko, Nový Zéland, Spojené státy, Izrael. JEN 7 z 37 zemí s dostupnými daty vydá na vzdělávání méně než 5 % HDP: Česká republika 4,8 % HDP, Maďarsko (4,8 %), Itálie (4,9 %), Slovensko (4,7%), Jihoafrická republika (4,8 %), Indie (3,5 %), Indonésie (3,6 %). Terciární vzdělávání (VŠ) ČR je s 1,3 % HDP mírně pod průměrem zemí OECD (1,6 %) a zemí EU21 (1,4 %), Primárním, sekundárním a postsekundárním vzdělávání (ZŠ a SŠ) ČR je s 2,9 % HDP výrazně pod úrovní zemí OECD (4,0 %) i EU21 (3,8 % HDP), Preprimární vzdělávání (MŠ) ČR je s 0,5 % HDP na průměru zemí OECD (0,5 %) a země EU21 (0,6 % HDP).

Publikace OECD Education at a Glance 2012 Veřejné výdaje na vzdělávání v ČR v roce 2009 činily 9,8 % celkových veřejných výdajů v zemích OECD se jedná o 13 %, v zemích EU21 jde o 12 % veřejných výdajů

Rozpis rozpočtu regionálního školství v LK Rok 2012 – vázání finančních prostředků - 2,15% Rok 2013 – nárůst finančních prostředků + 1% Skutečnost na rok 2013 = rozpis ,15 % Objem prostředků bude nižší, než 2012 => reforma MŠMT nemůže zajistit nárůst

Počty dětí, žáků a studentů v Libereckém kraji Úbytek 1926 dětí, žáků a studentů Nárůst 7 dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Školní rok 2008/2009 až 2011/2012

Kombinované vady

speciální třídy z toho jen hluchoslepí110 individuální integrace607564

Nadprůměrné počty dětí, žáků a studentů v LK Další druhy postižení, kde LK vykazuje proti jiným krajům ČR nadprůměrné počty dětí a žáků: Ve speciálních třídách: s kombinovanými vadami (nejvyšší podíl výrazně) s tělesným postižením (nejvyšší podíl výrazně) s vadami řeči (třetí nejvyšší podíl) s vývojovými poruchami učení (čtvrtý nejvyšší podíl) s mentálním postižením (čtvrtý nejvyšší podíl) Individuálně integrovaných: s kombinovanými vadami (nejvyšší podíl) s tělesným postižením (nejvyšší podíl) se sluchovým postižením (nejvyšší podíl) se zrakovým postižením (nejvyšší podíl) s vadami řeči (druhý nejvyšší podíl)

Pokyn k vykazování Proč vznikl ? – nejasnosti ve způsobu vykazování ve školách, – problémy s financováním školské soustavy. Jak jsme postupovali při jeho vytváření ? – požádali jsme o spolupráci všechna poradenská zařízení, – připomínky PPP a SPC, – připomínky oddělení vzdělávání a koncepcí oddělení financování přímých nákladů. Odkdy je účinný a kdy byl zveřejněn? – účinnost od – na od www.edulk.cz

Pokyn k vykazování Komu je pokyn určen? 1.Poradenská zařízení – pravidla pro posuzování druhu a stupně postižení 2.Školy a školská zařízení – jednoznačná informace v Odborném posudku, podle které budou vykazovat děti, žáky se SVP 3.OŠMTS – při kontrolách správného vykazování 4.Zřizovatelům škol a školských zařízení 5.Pedagogům, rodičům, veřejnosti

Pokyn k vykazování Dokument bude přílohou Koncepce vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji v roce 2012 Úvod – proč pokyn vznikl, spojitost s Výkazem o základní škole M3, „Školské poradenské zařízení v závěru Odborného posudku uvede přesnou klasifikaci podle druhu a stupně postižení s odkazem na příslušný řádek výkazu. Ředitel školy nebo zařízení je povinen se tímto vyjádřením řídit.“ Kapitola 1. až 9. – jednotlivé druhy postižení a jejich klasifikace byl respektován názor SPC nebo PPP Závěr – zdravotní znevýhodnění (§16 odst. 3 školského zákona), součtové řádky výkazu (801, 804, … 901, 904)

Pokyn k vykazování – postižení více vadami Kapitola 6. Klasifikace souběžného postižení více vadami (tj. kombinované vady) Z hlediska financování je cílem poskytnout vyšší příplatek dítěti s těžším stupněm postižení. Poradenské zařízení posoudí – každou vadu zvlášť podle stupně a dále postupuje podle následující tabulky.

Pokyn k vykazování – postižení více vadami Název kategorie souběžného postižení více vadami Oddíl VIII. Speciální třídy Číslo řádku Oddíl IX. Individuálně integrovaní Číslo řádku Lehce a středně postiženívykazují se pouze dle dominantního druhu postižení, přestože jde o více vad Těžce postižení (včetně středně těžkého mentálního postižení, podle vyhlášky č. 73/ 2005 Sb. §1 odstavec (5)) při dvou nebo více vadách, kdy druhá vada je středního nebo rovněž těžkého stupně 0810 ** 0910 ** Z výše uvedených pouze hluchoslepí

Pokyn k vykazování – postižení více vadami Výjimka: Ve výjimečném případě u žáka s těžkým tělesným nebo smyslovým postižením a zároveň s lehkým mentálním postižením, pokud žák vykazuje výrazně zvýšené nároky na vzdělávání, může poradenské zařízení individuálně doporučit vykázání v řádku 0810 jako Souběžné postižení více vadami (především u žáka při dolní hranici LMR).

Děkujeme všem poradenským zařízením a osloveným školám za spolupráci a pomoc při vytváření Pokynu Ing. Markéta Nešporová telefon: