Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie I Domácí produkt
Advertisements

Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Poptávka na trhu zboží a služeb
Optimalizace logistického řetězce
Vybrané problémy z distribuční logistiky
Průmysl. O čem tato lekce bude: o průmyslu obecně, o koeficientu průmyslu, o ukazatelích charakterizujících průmysl.
CK – činnosti touroperátora
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Agregátní poptávka a nabídka
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Distribuční strategie
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Vybrané metody analýzy
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 3/14.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
MARKETING.
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Teorie statků Ekonomický statek – zboží nebo služba soukromého nebo veřejného charakteru.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Celkový a mezní produkt
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
DISTRIBUCE.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
4. přednáška - LOGISTICKÉ NÁKLADY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Model strategie marketingového mixu
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Prostorové uspořádání ekonomiky. Strukturu ekonomiky můžeme zkoumat ze tří základních hledisek Vlastnické vztahy Sektory nebo odvětví Prostorové uspořádání.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Ekonometrické modely poptávky Spotřeba Poptávka. Typy poptávky  Agregovaná  Desagregovaná – dílčí Poptávka jednotlivých spotřebitelů Poptávka po jednotlivých.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Klíma. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Vysoká škola technická a ekonomická
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu2

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu3

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu4

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu5 Kam by se měl sklad umístit ? K výběru lokality lze přistupovat * z hlediska makropohledu (= zabývá se problematikou geografického rozmístění skladů v rámci celé oblasti tak, aby se dosáhlo lepšího a) zajištění zdrojů podniků b) tržní nabídky podniku, tj. zvýšení úrovně servisu anebo snížení nákladů) * z hlediska mikropohledu (= zabývá se faktory, které jsou rozhodující při volbě konkrétní lokality v rámci velkých geografických oblastí)

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu6 Kam by se měl sklad umístit ? umístění v návaznosti na trh umístění v návaznosti na výrobu sklady mezi výrobou a spotřebou E.M. Hoover americký odborník na teorii rozmísťování kapacit Z hlediska makropohledu

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu7 Umístění v návaznosti na trh = strategie orientovaná na trh. ♣ sklady se umísťují co nejblíže konečným zákazníkům ♣maximalizuje se úroveň zákaznického servisu ♣podnik dosahuje úspor při přepravě zboží (využitím celokamionových / celovozových zásilek) ♣ faktory, které ovlivňují umístění skladů do blízkosti trhů : - přepravní náklady - doba cyklu objednávky - citlivost produktu - velikost objednávek - dostupnost lokální přepravy - úroveň poskytovaného zákaznického servisu

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu8 Umístění v návaznosti na výrobu = strategie orientovaná na výrobu. ♣ sklady se umísťují do bezprostřední blízkosti zdroje ♣obecně nemohou poskytovat stejnou úroveň zákaznického servisu ♣ slouží především jako místo sdružování nebo kompletace výrobků z různých dodavatelských či výrobních zdrojů ♣ faktory, které ovlivňují toto umístění : - kazitelnost surovin - počet výrobků v sortimentní skladbě podniku - sortiment výrobků objednávaný zákazníky - přepravní sazby při konsolidaci zásilek

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu9 Sklady mezi výrobou a spotřebou = strategie středového umístění. ♣ sklady se zřizují „někde“ uprostřed mezi výrobcem a konečným spotřebitelem ♣úroveň zákaznického servisu je obvykle vyšší než u skladových zařízení umístěných u výroby a nižší, než u skladových zařízení blíže spotřebitelům ♣tato varianta je vhodná pro podniky, které mají různorodý sortiment vyráběný v několika lokalitách a potřebují zajistit vyšší úroveň zákaznického servisu

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu10 Jiná pojetí makropohledu = vycházející z kombinovaných teorií mnohé jsou založeny na posouzení vzdálenosti a nákladů Von Thünenův model ► německý odborník na zemědělství (1783 – 1850) ► umístění na základě minimalizace nákladů ► místo zemědělské produkce by se mělo volit tak, aby přepravní náklady byly minimalizovány a zemědělci mohli dosahovat maximálního zisku ► předpokládal, že tržní cena a výrobní náklady budou všude téměř identické

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu11 Weberův model ► německý ekonom ► optimální místo je takové, které minimalizuje „celkové přepravní náklady“ (náklady na dopravu surovin + náklady na dopravu hotových výrobků) ► na základě rozdělní surovin podle charakteristik umístění a zpracování ► viz. schema

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu12 suroviny charakter umístění = geografická dostupnost surovin charakter zpracování zda se váha surovin po zpracování ve výrobě zmenšila zůstala stejná z v ě t š i l a sklad blíže zdroji surovin sklad blíže k zákazníkovi náklady se nemění

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu13 Hooverův model ► bral v úvahu prvky nákladů i poptávky ► zdůrazňoval minimalizaci nákladů ► navíc rozpoznal, že přepravní sazby (náklady) a vzdálenost nejsou lineárně úměrné ► při velkých vzdálenostech sice sazby rostou, ale ne lineárně, spíše mají tendenci klesavou ► z toho plyne, že sklady je lepší umístit do koncových míst než do středních (jak tvrdil Weber)

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu14 Greenhutův model ► americký teoretik ► zahrnoval i faktory specifické pro určitý podnik (prostředí, bezpečnost) ► a také prvky rentability ► „optimální je takové místo, které maximalizuje zisk podniku“

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu15 Pojetí umístění v těžišti ► „sklad se zřídí v takovém místě, které minimalizuje náklady na přepravu produktů mezi výrobním závodem a trhem“ ► toto pojetí poskytuje obecný návod k řešení problému umístění skladového zařízení ► dále je nutno brát v úvahu např. geografické podmínky, čas a úroveň zákaznického servisu

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu16 Volba rozmístění skladů z mikropohledu. Kde mít sklad ? Kvalita a výběr dopravců Cena pracovní síly Cena a kvalita průmyslových pozemků Kvalita a množství dostupných pracovních sil Potenciál pro rozšíření Daňová struktura Lokální cena peněz Náklady a dostupnost infrastruktury stavební náklady Charakter veřejného, občanského prostředí Stavební zákony Při použití soukromých skladovacích zařízení

Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu17 Faktory volby veřejného skladu Charakteristiky skladovacího zařízení Poskytované skladovací a jiné služby Dostupnost a blízkost terminálů dopravců Dostupnost lokálních rozvážkových služeb Jiné podniky, které veřejný sklad používají Dostupnost ICT služeb Typ a četnost poskytovaných výkazů o zásobách Veřejný sklad ?