Kompetence pro trh práce „Rating trenérských organizací“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET v Programu celoživotního učení
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Audit administrativních činností
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
SEBEHODNOCENÍ jako nástroj k trvalému rozvoji organizace Kořenov, 10
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Podniková ekonomika Personální činnost.
AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Produkt : Vzdělávání a metodika práce poradců pro zaměstnanost Rozvojové partnerství 0002 Mikrobus.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
marketingové poradenství
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Strana 1 CAF a Lidské zdroje Mínění pracovníků má svoji váhu Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Assessment centrum.
Zdravotnický management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
Assessment centrum.
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Podpora procesů uznávání
Změny na trhu práce?.
Transkript prezentace:

Kompetence pro trh práce „Rating trenérských organizací“

2 Obsah: 1.Představení hodnotícího nástroje 1.1. Stupnice hodnocení 1.2. Způsoby využití ratingu 1.3. Oblasti hodnocení vzdělávacích organizací 2.Způsob hodnocení trenérských organizací 3.Hodnocené trenérské organizace 4.Výsledky ratingu 5.Diskuse

3 1. Představení hodnotícího nástroje Navržená metodika a postup hodnocení organizace vychází z principů a zásad zakotvených v TQM (konkrétně v normách ISO 9000 a 14000) a z principů Modelu excelence, který používá EFQM pro hodnocení excelence malých a středních firem. Součástí hodnocení bývá i sebehodnocení hodnocené organizace, které zpravidla předchází vlastnímu hodnocení.

4 Rating je způsob hodnocení organizace, jehož výsledkem je stručné označení, udávající úspěšnost organizace. Rating slouží hlavně zákazníkům vzdělávací organizace. Mezi zákazníky vzdělávacích organizací hlavně patří: přímí účastnící vzdělávacích programů: –žáci a studenti v případě škol –zaměstnanci v případě škol, celoživotního vzdělávání, komerčních kurzů –nezaměstnaní nepřímí účastníci vzdělávacích programů: –rodiče a zřizovatelé v případě škol –zaměstnavatelé –úřady práce

Stupnice hodnocení StupeňHodnota Popis A Špičkova organizace, mezinárodně známá a uznávaná. Modelový typ. A 80 – 61 Vysoce erudovaná instituce, vysoká profesionální úroveň, zavedený certifikovaný systém. B 60 – 51 Spolehlivá instituce s trvale dobrými výsledky ve vzdělávání, s prvky nepřetržitého zlepšování. Pevná pozice na trhu vzdělávání. C+ 50 – 41 Instituce s širokým portfoliem klientů a pevnou pozici na trhu. CInstituce se středním počtem klientů a jistým postavením na trhu. D 40 – 21 Instituce s omezeným počtem klientů na trhu vzdělávání. E Instituce s nestálou klientelou, která vstupuje na trh vzdělávání, s malými zkušenostmi.

6 A+ … „Světová“ A … „Evropská špičková“ B … „Česká špičková“ C … „Místní špičková“ D … „Místní“ E

Způsoby využití ratingu Rozdělení účastníků ratingu: Přímí účastníci – účastníci kurzů, seminářů či workshopůstudenti, zaměstnanci rozvíjející své kompetence, znalosti a profesi, nezaměstnaní hledající pomoc při hledání práce, rozvoj svých dovedností, kompetencí a změnu pro uplatnění na trhu práce, úřady práce vybírající si vzdělavatele Nepřímí účastníci 1 – zaměstnavatelé, úřady práce Nepřímí účastníci 2 –zřizovatelé škol, rodiče

8 Přímí účastníci - Volit raději organizaci s vyšším ratingem, protože má lepší systém vzdělávání i lepší výsledky vzdělávání. U organizaci s lepším hodnocením je větší pravděpodobnost, že si svoje dobré hodnocení a výsledky udrží déle, než organizace s nižším ratingem. Nepřímí účastníci 1 – Organizace s lepším hodnocením bývá zpravidla dražší, protože lepší systém vzdělávání i lepší výsledky vzdělávání něco stojí. U střednědobých zakázek na rok a déle (školní docházka je vždy), případně u zakázek s většími nároky na lektory a inovativnost je vhodné volit organizaci s hodnocením co nejlepším. Nepřímí účastníci 2 – Rating hodnotí školu a její management ve všech podstatných oblastech (viz dále). Hodnocení – rating organizace je hodnocením jejího managementu. Vzrůstá význam vzdělání a rodiče jsou ochotni děti do dobré školy vozit.Někde je nedostatek žáků a je ohroženo financování škol. Rodiče i zřizovatelé mohou využít rating k rozhodování.

Oblasti hodnocení vzdělávacích organizací Úroveň řízení, strategie a cíle organizaceváha 10 Zdroje, lidské zdroje, externí pracovníciváha 25 Systém, procesyváha 15 Spokojenost zákazníkaváha 20 Dosažené výsledky v oblasti vzdělávání a tréninku kompetencíváha 25 Image organizace – u okolí, zaměstnanců, partnerůváha 5

10 2. Způsob hodnocení trenérských organizací vytvoření sady otázek a kritérií k hodnocení trenérských organizací vytvoření 4 verzí, které se pilotně ověřovaly (4. verze je elektronická a zastřešuje všechny dřívější přílohy) celkově se hodnocení zúčastnilo 14 organizací (pilotní ověření) Požadavky při hodnocení na trenérskou organizaci: chuť získat zpětnou vazbu o své vzdělávací organizaci ochota odpovídat na dotazy hodnotitelů časová náročnost – 6 hodin nulová příprava na samotné setkání – hodnocení současného reálného stavu

11 Průběh samotného hodnocení v organizaci: 2 hodnotitelé – pro objektivitu hodnocení (samostatné hodnocení ze strany každého hodnotitele ) uvedení a představení hodnotících kritérií záznam poznatků získaných v průběhu setkání - převedení poznatků z ověřování do formuláře „Hodnocení trenérské organizace“ společné porovnání a diskuse ke stanovení objektivního konečného výsledku

12 3. Hodnocené trenérské organizace Hodnocení se zúčastnily následující trenérské organizace: RPIC-ViP, s.r.o. Specialist Service, s.r.o. DC Vision, s.r.o. KaPA, o.p.s. OU CIT AG Synerko, s.r.o. Kazuist, s.r.o. KVIC, Nový Jičín ÚP Karviná – Odbor rekvalifikace ÚP Ostrava – Odbor rekvalifikace ÚP Opava ÚP Nový Jičín AHRA – Human Resource Agency, s.r.o. Gymnázium a SŠO Orlová - Lutyně

13 4. Výsledky ratingu Rozsah hodnot získaných výsledků: 47,2 – 68,0 do kategorie A – „evropská špičková“ – spadá 5 organizací do kategorie B – „česká špičková“ – spadá 8 organizací do kategorie C+ - „místní špičková“ – spadá 1 organizace Na základě ratingu každá organizace získá přehled o svých silných i slabých stránkách. Seznámí se se svým postavením na trhu. Může se díky doporučením dále rozvíjet a inovovat své služby.

14 Na základě hodnocení lze říci, že převážná většina trenérských organizací: má vyšší dosažené hodnoty v oblasti „předpokladů“ (úroveň řízení, strategie a cíle organizace; zdroje, lidské zdroje, externí pracovníci; systém, procesy), než v oblasti „výsledků“ (spokojenost zákazníka; dosažené výsledky v oblasti vzdělávání a tréninku kompetencí; image organizace). Opačné tendence lze nalézt pouze u tří organizací.

15 5. Diskuse Tímto děkujeme všem organizacím, které se pilotních ratingu zúčastnily. Děkuji za pozornost Ing. Petra Adásková