vektorová fyzikální veličina vyjadřuje míru vzájemného působení dvou těles Účinky: a)statické b) dynamické měří se siloměrem je příčinou pohybu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operace s vektory.
Advertisements

Rozklad síly do základních směrů
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Síla - opakování Síla je vektorová veličina, její jednotka je Newton (kg.m.s-2). Síla má pohybové a deformační účinky. Pokud na těleso působí nenulová.
Mechanika tuhého tělesa
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
Síla Výslednice navzájem rovnoběžných sil 1. díl F1 F3 F5 F6 F4 F2
Skládání sil Skládat síly znamená nahradit několik sil silou jedinou se stejnými účinky.
Skládání sil.
Fyzika Účinky síly.
VY_32_INOVACE_04 - SÍLA, SKLÁDÁNÍ SIL
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
Dynamika hmotného bodu
Síla jako FV Skládání sil - opakování (FV) - opakování (síly)
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
Síla a její měření.
Dynamika.
Vzájemné působení těles
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Síla.
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
VY_32_INOVACE_03 - SÍLA, ÚVOD DO TÉMATU
Digitální učební materiál
Strojní mechanika ÚKOLY STATIKY Autor: Ing. Jaroslav Kolář
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Mohou tři síly dohromady dávat nulu?
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Síla.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Mechanika tuhého tělesa
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
OPAKOVÁNÍ tělesa a látky vlastnosti látek vzájemné působení těles síla
Technická mechanika Statika Úvod 01 Ing. Martin Hendrych
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_DYNAMIKA.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Gymnázium Jakuba Škody Septima A 2011/2012.  Cílem tohoto matematicko-fyzikálního projektu byla ukázka využití vektorů v praxi.  Základním úkolem projektu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_01_FII_SÍLA A JEJÍ VLASTNOSTI.
Technická mechanika – Skládání sil 2
Mechanika tuhého tělesa Kateřina Družbíková Seminář z fyziky 2008/2009.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová. ZOPAKUJME SI… SÍLA JE VEKTOROVÁ VELIČINA, PROTOŽE MÁ VELIKOST A SMĚR Znázorňujeme ji pomocí orientovaných.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_SÍLA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Rovnoměrný pohyb po kružnici a otáčivý pohyb
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
STATIKA TĚLES Název školy
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová.
Síla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
Alexandra Vinklárková
Technická mechanika – Skládání sil
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
STATIKA část mechaniky, která se zabývá rovnováhou sil působících na dokonale tuhá tělesa.
SKLÁDÁNÍ SIL.
Transkript prezentace:

vektorová fyzikální veličina vyjadřuje míru vzájemného působení dvou těles Účinky: a)statické b) dynamické měří se siloměrem je příčinou pohybu

ve fyzice veličina, která má velikost i směr

a) Dvou sil

b) Tří sil

působení výslednice síly závisí na velikosti sil a ostrosti úhlu mezi nimi.

Dvou sil Měření 1: ano Měření 2: ano Měření 3: ne Měření 4: ano Měření 5: ne Tří sil Měření 1: ne Měření 2: ne Měření 3: ano Měření 4: ne Měření 5: ano Závěr: Naše měření nebo grafické ověření bylo nepřesné. U skládání dvou sil bylo o něco přesnější než u skládání tří sil.

Jak na to: Porovnání: Měření 1: ano Měření 2: ne Měření 3: ano Měření 4: ne Měření 5: ne

Měření 1:

Měření 2:

Měření 3:

při působení více lidí, strojů… skládání sil se dá využít při zvedání těžkých těles tažení kočáru koňmi

Asi je první z našich měření se dá považovat za přesné. U ostatních měření, alespoň jedno z ověření ukázalo, nepřesnost. Jednou z možností je i nepřesnost ve výpočtu nebo grafickém ověření.

Michaela Pospíšilová Kateřina Šamánková Jakub Šeďa Jan Karas