Mentální postižení Co je podle Vás podstatou mentálního postižení? Které syndromy spojené s mentálním postižením znáte ? Setkali jste se již s případem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Poruchy nálad a afektivní poruchy Jaké symptomy se projevují při depresi ? Jaké symptomy jsou typické pro manický syndrom ? Setkali jste se již s případem.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Mechanické vlastnosti dřeva - úvod VY_32_INOVACE_28_565 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Cvičení na trampolíně (skoky) - I. díl Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_153_Cvičení.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Základy automatického řízení 1
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Inf Počítač a lidé s handicapem
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Název projektu: Moderní škola
Číslo v digitálním archivu školy
PSYCHOPEDICKÝ KVÍZ .
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název projektu: Moderní škola
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_14_32_POHYBY ZEMĚ – STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Název projektu: Moderní škola
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Mentální postižení

Co je podle Vás podstatou mentálního postižení? Které syndromy spojené s mentálním postižením znáte ? Setkali jste se již s případem mentálního postižení? Jaké symptomy mentálního postižení dokážete popsat ?

 Vrozený a trvalý defekt rozumových schopností  Nízká úroveň rozumových schopností, omezená schopnost logicky uvažovat, učit se a adaptovat se  Projev poruchy CNS  Podmíněnost je dědičná nebo je dána působením teratogenních vlivů v prenatálním vývoji   Úkol  Objasněte pojem teratogenní vlivy a tyto vlivy dále popište

 Teratogenní vlivy jsou vlivy prostředí : - fyzikální ( ozáření, atmosférický tlak,..) - chemické ( škodliviny v ovzduší) - biologické ( infekce)

 Psychika– omezená potřeba zvídavosti, preference stereotypů, špatná orientace v prostředí a realitě, závislost na druhých, nekritické sebehodnocení, ovlivnitelnost, negativismus až agresivita  Myšlení – stereotypní, rigidní a ulpívavé  Řeč – postižena je obsahová i formální stránka řeči  Učení – poruchy koncentrace pozornosti a paměti, mechanické učení

 Podtrhněte choroby, které se pojí s mentální retardací : Fenylketonurie Downův syndrom Angelmanův syndrom Hemofýlie Mozečkový syndrom u DMO

Fenylketonurie Downův syndrom Angelmanův syndrom Hemofýlie Mozečkový syndrom u DMO

 Pásmo IQ (MNK -10)  Z hlediska mentálního věku dosažení úrovně středního školního věku  Jednoduchá logika, neschopnost abstrakce  Obtíže se čtením a psaním  Zvládání hygieny a sebeobsluhy  Možnost absolvování základní školy praktické či speciální

 Pásmo IQ (MNK-10)  Dosažení mentálních schopností předškolního dítěte  Omezená slovní zásoba, obtíže v řeči (agramatismy a chybná artikulace)  Zvládnutí základů čtení a psaní, učení mechanické  Možný nácvik praktických dovedností  Zvládání základní sebeobsluhy a hygieny

 Pásmo IQ (MNK-10)  Mentální úroveň odpovídá přibližně batoleti  Převládají kombinované vady ( sluchové, zrakové, pohybové a jiné)  Chápání jednoduchých souvislostí a vztahů  Osvojení jen některých artikulovaných slovních výrazů  Schopnost základní sebeobsluhy a v některých případech i hygienických návyků

 Pásmo IQ 0-19 (MNK-10)  Většinou výrazný pohybový defekt  Nezvládání artikulované řeči  Stagnace kognitivních funkcí  Reakce na základě prožitku libosti či nelibosti

 Vyhledejte na internetu vhodnou kazuistiku k danému tématu.  V kazuistice najděte znaky typické pro mentální postižení.

 MP je ………..a ………..defekt rozumových schopností.  Pásmo lehkého mentálního postižení je……IQ.  Kombinované vady se projeví u…….MP.  Mentálních schopností předškolního dítěte dosáhne jedinec v pásmu……..MP.  U MP převládá ………forma učení.  Výrazné pohybové vady se projeví u …MP.

 MP je trvalý a vrozený defekt rozumových schopností.  Pásmo lehkého mentálního postižení je IQ  Kombinované vady se projeví u těžké MP.  Mentálních schopností předškolního dítěte dosáhne jedinec v pásmu středně těžkého MP.  U MP převládá mechanická forma učení.  Výrazné pohybové vady se projeví u hlubokého MP.

Mezinárodní klasifikace nemocí- 10. revize. Duševní poruchy a poruchy chování. Popisy klinických příznaků a diagnostická vodítka.Psychiatrické centrum Bohnice. Vydání 1., ISBN Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál Praha. Vydání 2., ISBN

Téma sady: Psychopatologie Vzdělávací oblast: Duševní a behaviorální poruchy Vzdělávací obor: Psychologie Tematický okruh: Mentální postižení Anotace: Prezentace s cvičeními k aktivizaci žáků. Materiál vysvětluje základní pojmy a vymezení ve vztahu k tématu. Autorka: Martina Abiadová Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Mentální postižení Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák chápe vznik a projevy mentálního postižení. Rozlišuje jednotlivá pásma mentálního postižení. Dokáže vyvozovat změny v psychice a chování jedinců s tímto postižením. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: mentální postižení, teratogenní vlivy, poruchy chování, pásma mentálního postižení, kombinované vady Druh učebního materiálu: prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: 4. ročník střední odborné školy Typická věková skupina: let

- Základem materiálu je prezentace využitelná jako osnova pro výklad či opakování výukového tématu. - Úvodní tematické otázky slouží k otevření diskuse se žáky. - Součástí prezentace jsou tři cvičení. - První a druhé cvičení umožňuje jednoduché ověření získaných znalostí z diagnostiky mentální retardace a znalostí z výchovy ke zdraví, cvičení je možné plnit individuálně či ve dvojicích. - V rámci třetího cvičení vybraný žák za domácí úkol vyhledá na internetu kazuistiku na dané téma. Tato kazuistika následovně bude řešena během další vyučovací hodiny s ostatními žáky. - Poslední cvičení je zaměřeno na zopakování a utvrzení základních znalostí tématu. Materiál je možné rozložit dle aktivity studentů do více vyučovacích hodin. Na daný materiál navazuje pracovní list. - Materiál nahrazuje učebnici, která není v odpovídající formě dostupná.