Opakování vyjmenovaných slov po m Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Pracovní listy obsahují anagramy a doplňovací cvičení k připomenutí vyjmenovaných slov po m. Žáci tvoří slova příbuzná / Kdo víc? / a připomenou si stavbu slova. Nechybí ani vlastní jména, která spojíme s prací s mapou. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětČeský jazyk Očekávaný výstup Žák rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku. Píše správně i/y ve vybraných slovech. Dovede si některá slova vyhledat v dostupných pramenech. Zná jejich význam. Druh učebního materiáluPracovní listy Cílová skupinaŽáci 5. ročníku Metodický postupJe součástí cvičení jako návod pro žáky
MYZH KATMYZA TÝM SYMLIT HLEDMÝŽĎ ŠYM KÝTMAS Práce na čas: Vylušti rychle uvedená vyjmenovaná slova a napiš, která vyjmenovaná slova po m zde chybí: ………………………………….. …………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………
Doplň text bez nápovědy: …………………………… je starob – lé město. Dům musíme ………………………….. a ………………………………. Kovář ……………………………… do ohně. Lesníci …………………….. les celý týden.. Martin ……………………… kolem ze strany na stranu. ……………………………….. se náhodou k dopra- vní nehodě. Vítr rozfoukal ……………………… z pampel – šek. Proč pořád ………………………….. Na nějaké hlouposti ? Rozb – la se mi ……………………. u počítače. Na něco takového ……………………. nemáme čas. Připomeň si pravopis: my mi Uveď příklady vět: …………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………….
PŘÍBUZNÁ SLOVA : / Soutěž / Kdo vymyslí nejvíc příbuzných slov s kořenem – mysl - / - myšl -/. PŘE- - ITEL VÝ- - ENKA Ú- - ENÍ NES- - IVNA PRŮ - - IVEC DŮ- - IT …………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… MYSL MYŠL
cs. wikipedia. org Vlastní jména – práce s mapou : SKUPINOVÁ PRÁCE. Hledejte názvy měst, vesnic, hor, ………, které se píší s y nebo ý po B L M Podle časových možností si můžete s některými z nich udělat prezentaci. ?