Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Advertisements

Zemědělské plodiny DUM 14/1
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
OPAKOVÁNÍ II. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_688_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Zemědělství.
Užitkové rostliny.
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Ekosystém pole Rostliny
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_PRVNI_SVETOVA_VALKA Název materiálu:První světová válka Předmět:Člověk a jeho světRočník: 5. Časová dotace:45 minutDatum.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_ZDENEK_SMETANA Název materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Pole - kulturní rostliny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ADOLF_BORN Název materiálu: Adolf Born
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_16_Obiloviny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_III.Vu_PĚSTOVÁNÍ.
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_HOSPODARSKE_PLODINY Název materiálu:Hospodářské plodiny Předmět:Člověk a jeho světRočník:2. Časová dotace:45 minDatum ověření: Jméno autora:Mgr. Pavla Besedová Klíčová slova:Hospodářské plodiny, rozdělení, využití, pěstování Výchovné a vzdělávací cíle: Žák získá základní informace o hospodářských plodinách. Žák třídí hospodářské plodiny do jednotlivých skupin. Žák čte a zpracovává informace z grafického organizéru. Rozvíjené klíčové kompetence: Komunikační – sdílí své myšlenky a názory, komunikuje s ostatními K učení – žák čte a zpracovává informace z grafického organizéru K řešení problémů – žák třídí a vyhodnocuje informace Anotace, metodický list: Prostřednictvím interaktivního znázornění žáci získají základní informace o hospodářských plodinách. Grafický organizér slouží žákům jako forma zápisu do sešitu a podklad pro další učení. Použité zdroje:Vlastní text, obrázky ze sady klipartů Microsoft Office

HOSPODÁ Ř SKÉ PLODINY

Na polích zemědělci pěstují plodiny, které využíváme v hospodářství. Těmto plodinám říkáme HOSPODÁŘSKÉ PLODINY.

K čemu slouží hospodářské plodiny?  jsou pro nás samostatným zdrojem potravy (např. hrách, brambory, čočka…)  zpracováváme je na mouku, ze které vyrábíme pečivo (např. ječmen, pšenice…)  vyrábí se z nich olej (např. slunečnice)  vyrábí se z nich cukr (cukrová řepa)  slouží jako krmivo pro hospodářská zvířata (např. brambory, oves…)

Hospodářské plodiny dělíme do několika skupin: OBILNINY LUŠTĚNINY OKOPANINY DALŠÍ HOSPODÁŘSKÉ PLODINY Každá tato skupina má své zástupce…

HOSPODÁŘSKÉ PLODINY OBILNINY LUŠTĚNINYOKOPANINY OSTATNÍ HOSPODÁŘSKÉ PLODINY JEČMEN OVES PŠENICE ŽITO HRÁCH ČOČKA FAZOLE BRAMBORY CUKROVÁ ŘEPA MÁK SLUNEČNICE KUKUŘICE

A teď zkuste přiřadit názvy hospodářských plodin do správných skupin

HOSPODÁŘSKÉ PLODINY OBILNINY LUŠTĚNINYOKOPANINY OSTATNÍ HOSPODÁŘSKÉ PLODINY kukuřicežito ječmen pšenice oves hrách fazole čočka bramborycukrová řepamák slunečnice

Trocha opakování na závěr…

HOSPODÁŘSKÉ PLODINY

KONTROLA

OBILNINY LUŠTĚNINYOKOPANINY OSTATNÍ HOSPODÁŘSKÉ PLODINY JEČMEN OVES PŠENICE ŽITO HRÁCH ČOČKA FAZOLE BRAMBORY CUKROVÁ ŘEPA MÁK SLUNEČNICE KUKUŘICE

Na závěr si zkuste zodpovědět několik otázek: Proč se těmto plodinám říká „hospodářské plodiny“? K čemu tyto plodiny využíváme? Kde se nejčastěji pěstují hospodářské plodiny? Kdo se stará o pěstování hospodářských plodin? Můžete je pěstovat i na vaší zahrádce? Proč ano, proč ne? Co by se stalo, kdybychom přestali pěstovat hospodářské plodiny? Dají se tyto plodiny něčím nahradit?