EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

ASIE OBYVATELSTVO POLITICKÝ VÝVOJ
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
III/2 XV A
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
Evropský kolonialismus
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Země a zeměpis.
Registrační číslo projektu
AMERIKA obyvatelstvo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Planeta Země Zeměpis VY_32_INOVACE_444, 23. sada, Z3 ANOTACE
Zámořské objevy 15. století
VY_32_INOVACE_07 Obyvatelstvo Ameriky - pracovní list
Zámořské objevy.
Objevné plavby DS: kap. 17 a 18, ss. 108 – 122.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné cesty a mořeplavectví
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Jan Dušek. * Objevné cesty Objevné cesty * Kolonizace Kolonizace * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
Amerika Obyvatelstvo a sídla
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Americké osady v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3615_ Americké_osady_v_18_století Autor: Mgr.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slavní mořeplavci a objevitelé
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Severní Amerika – charakteristika obyvatelstva, hospodářství Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Amerika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
EU peníze středním školám
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
S Kolumbem do Nového světa
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_02
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Století velkých objevů
AMERIKA - obyvatelstvo
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: Dějiny středověku a raného novověku Autor: Marek Brožek Datum vytvoření: Garant (kontrola): Markéta Křížková Ročník: 7. třída ZŠ, sekunda – tercie osmiletého gymnázia, 2. – 3. ročník čtyřletého gymnázia Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Téma: Objevy a dobývání. Počátky nové doby: zámořské objevy a počátky dobývání světa Anotace: Kvíz určený k opakování zámořských objevů v 16. a 17. století – mořeplavci, geografické oblasti … Kvíz je možné zadat do dvojice či skupin jako soutěžní (nutný počítač či tablet k dispozici), ale také promítat frontálně projektorem. Kvíz obsahuje správné odpovědi. Zdroje: na konci prezentace Časová náročnost: 30 min. Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Opakování

Španělé Portugalci Francouzi Holanďané Angličané

Jakou říši dobyl Hernan Cortez na území Mexika? Aztéckou říši

Jak se jmenoval španělský dobyvatel, který se v Cuzcu zmocnil náčelníka Atahualpy, kterého nechal později zabít? Fernando Pizzaro

Jaké národnosti byl Kryštof Kolumbus, který pro Španěle objevil Ameriku? Ital

Jak se nazývá toto město? Tenochtitlan

Jaké velké souostroví kolonizovali Španělé na východní polokouli? Dodnes se tam mluví španělsky a lidé jsou katolíci. Filipíny

Který mořeplavec podnikl cestu zvýrazněnou a datovanou na mapě? Vasco da Gama

Který dnešní stát v Jižní Americe má portugalštinu jako oficiální jazyk? Brazílie

Který portugalský mořeplavec doplul jako první k mysu Dobré naděje? Bartolomeo Diaz

Který portugalský mořeplavec ve španělských službách vedl svoji flotilu na první úspěšné plavbě kolem světa? Fernao de Magalhaes (Ferdinand Magelan)

Protože existence Osmanské říše omezila tradiční cesty přes Cařihrad a Blízký východ. Proč hledali Portugalci a jiné národy cestu do Indii jinudy než tradiční cestou?

Uveď 4 neznámé plodiny nebo zvířata, která Evropané v Americe poznali. plodiny: kukuřice, brambory, slunečnice, rajčata, kakaové boby, vanilka zvířata: puma, lama, morče, jaguár, tapír, anakonda, kapybara…

Uveď jména alespoň jednoho kanadského města, které svým názvem dodnes připomíná přítomnost Francouzů. Quebec, Montreal

Proč se jmenovalo francouzské území v Severní Americe v povodí Mississippi „Louisiana“? podle francouzského krále Ludvíka XIV. (francouzsky Louis)

Které město na jihu USA připomíná, že jej v 17. století založili Francouzi? New Orleans

Za jakých okolností přišli Francouzi o svá zámořská území v Americe? Během Sedmileté války proti Angličanům v letech

Který slavný mořeplavec absolvoval cestu, aby našel tzv. severovýchodní cestu do Orientu, a zemřel při ní, jelikož výprava zamrzla u pobřeží severního Ruska? Wilhelm Barents

Které y těchto koření Holanďané nedováželi z Asie? a)pepř b)muškátový oříšek c)hřebíček d)oregano oregano

Jak se dnes nazývá město, které původně založili Holanďané s názvem Nový Amsterodam? New York

Jediní Holanďané směli od 17. století obchodovat s jednou izolovanou asijskou zemí, z níž jednou ročně odváželi náklad cínu. Jak se nazývá tato země? Japonsko

Kterému holandskému mořeplavci vděčíme za to, že naše představa o podobě Země je přesnější než tato mapa? Abel Tasman

Jak se jmenovala legendární indiánská princezna, která se stala manželku bílého osadníka v britských koloniích na počátku 17. století? Pocahontas

Jak se jmenovala „firma“, která s podporou státu spravovala zámořská britská území, zejména Indii? Východoindická společnost

Který anglický kapitán a pirát obeplul v 16. století Zeměkouli? Francis Drake

Jaké území označovali Angličané jako „West Indies“?? Americký kontinent, East Indie byla Indie a JV Asie

Jak se nazývá slavná anglická loď, která dopravila v roce 1620 puritány na východní pobřeží dnešních USA? Mayflower

snímek č. 7: snímek č. 17: snímek č. 23: