Úřad práce České republiky Migrace na sKartu červen 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
Kariérové poradenství
Péče o pracovníky.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Podnikatelské setkání 2013 Hotel ALLVET Ing. Jan Marek ředitel KOP ÚP ČR Vyškov.
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
Organizace sociální správy
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Věznice Heřmanice Souvislá praxe
Registr dlužníků státu
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření20.
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Předmět: Řízení podniku 1
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Minimální preventivní program školy
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Prezentace ITP ÚP Ústeckého kraje pro konferenci ITP ve Velkých Karlovicích Úřad práce v Chomutově – metodiky realizace postupových kroků v oblasti poradenství.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Příspěvek na péči v působnosti Úřadu práce ČR
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
„Problémy rodinné péče o osoby se zdravotním postižením“ Projekt „Nejsme chudinky, jsme hrdinky“ V Praze 30. září 2014.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
PLÁNOVANÉ REGIONÁLNÍ INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY PRO KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ PROGRAMOVACÍ OBDOBÍ 2014 – 2020.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
JAK VYUŽÍT SLUŽEB ÚŘADU PRÁCE Mgr. Ivona Černohausová Jeronýmovy dny.
Spolupráce ÚP ČR a LPS konference - Poslanecká sněmovna parlamentu ČR Mgr. Zdeňka Cibulková, Odbor pro sociální věci Generálního ředitelství.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Konference Transformace a deinstitucionalizace soc. služeb – od 9.00 do hodin druhého dne Hradec Králové Individuální projekt odboru.
Agendové IS MPSV a ÚP Plán konsolidace a rozvoje Petr Krůček 1. náměstek ministryně 29. května 2013.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
S K ARTA. Jedná se o platební kartu od České spořitelny sKartu postupně obdrží všichni klienti, kteří pobírají sociální dávky a podporu v nezaměstnanosti.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Novela zákona o pomoci v hmotné nouzi – rizika ztráty bydlení a jejich minimalizace Roman Matoušek.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Sociální služby poskytované obcemi aktuální problémy Ing. Daniela Lusková.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Podpora odborného partnerství – Sociální bydlení v Plzeňském kraji
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Minimální standard sociální práce orgánu pomoci v hmotné nouzi
JAK VYUŽÍT SLUŽEB ÚŘADU PRÁCE Mgr. Ivona Černohausová
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Kybernetická kriminalita
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Assessment centrum.
Domov pro osoby se zdravotním postižením
Zpráva o činnosti ÚP ČR osnova
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Elektronizace v prostředí justice
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Transkript prezentace:

Úřad práce České republiky Migrace na sKartu červen 2012

Úřad práce České republiky Migrace výplat dávek na sKartu proběhne od června 2012 do konce roku Celkový počet osob, které pobírají některý z typů nepojistných sociálních dávek či podpor v nezaměstnanosti je cca 1,2 milionu.

Úřad práce České republiky Migrace sestává z následujících procesních kroků: Určení klienta ÚP dle času a věcných charakteristik k migraci (nový klient je určen dnem nabytí právní moci rozhodnutí) Žádost o výrobu Skarty Doručení sKarty na ÚP Vydání sKarty klientovi ÚP Zadání platby na sKartu z příslušného AIS

Úřad práce České republiky Pro určení klientů k migraci jsou rozhodující následující kritéria: Skarta je vydávána pouze zletilým osobám nebo osobám, které jsou za zletilé ze zákona považovány Z hlediska typů dávek je zásadní rozdělení klientů dle věku na „aktivní“ a „seniory“ Z hlediska obvyklých kombinací při čerpání dávek je nezbytné rozdělit klienty do skupin dle převažující dávkové agendy, která následně proces sKarty řídí Z hlediska strategie vydávání sKaret je nezbytné rozčlenit klienty dle dosavadního způsobu výplaty (hotovost, poštovní poukázky, účet)

Úřad práce České republiky Řízení procesu migrace bude v kompetenci vedoucích pracovníků KoP pod metodickým vedením GŘ ÚP a koordinátorů sKarty na úrovni KrP. K procesu vydávání sKaret speciálního typu, tj. průkazů OZP je nezbytné přistoupit samostatným procesem, který zahrne speciální momenty komunikace s klientem ÚP, tj. především v oblasti získání podobenky klienta, což je již nyní procesně nastaveno, tj. obeslání dopisem s formulářem SKarta.

Úřad práce České republiky Počet příjemců dávek v ČR

Úřad práce České republiky RČ Způsob výplaty dávky PnDSocPPnBRP Dítě - pěst Odm - pěst PORPOHPvNPvNRPnŽDnB MOP 1 MOP 2 MOP 3 MOP 4 PnPPnMPnZP Na účet v ČR Poštovní poukázkou Poštovní poukázkou Poštovní poukázkou Poštovní poukázkou Poštovní poukázkou Na účet v ČR 1 Louny_10_6_12_za brezen.xlsx

Úřad práce České republiky Struktura příjemců dávek - KoP

Úřad práce České republiky Způsob výplaty dávek - KoP

Úřad práce České republiky Způsob výplaty dávek – KoP – mladší 1946

Úřad práce České republiky Způsob výplaty dávek – KoP – starší 1946

Úřad práce České republiky Způsob výplaty dávek SSP – KoP

Úřad práce České republiky AgendaMladší 46Starší 46Celkem PnP OZP PvN6930 HMN SSP PnP + OZP (PnP+OZP)+PvN000 (PnP+OZP)+HMN000 (PnP+OZP)+SSP150 PvN+HMN505 PvN+SSP630 HMN+SSP

Úřad práce České republiky Způsob výplaty dávek PnP – KoP

Úřad práce České republiky Způsob výplaty dávek SSP – KoP

Úřad práce České republiky Určit vedoucího pracovníka nebo jiného pracovníka KoP jako koordinátora procesů SKarty za KoP. Dle analýzy klientely ÚP je nezbytné zvážit, zda půjde o zaměstnance útvaru NSD nebo zaměstnanosti. Stejně tak se však jako vhodný kandidát může jevit zaměstnanec ze servisních činností – například informatik. Dovednosti a kompetence takového zaměstnance by měly být především v oblasti organizační a komunikační, znalost odborných agend není zcela nezbytná.

Úřad práce České republiky Je nezbytné vyhodnotit vytíženost jednotlivých útvarů a vnitřních týmů z hlediska jejich potenciálu zvládnout agendy spojené s procesy sKarty. Přesto, že je výše uvedeno, že určení klientů, kterým bude vydávána sKarta řídí příslušné agendy, z hlediska komunikace s klienty a samotného výdeje sKaret je možné tyto činnosti od odborných agend odklonit a dočasně vyčlenit speciální tým a stanovit jeho kompetence. Jako vhodné řešení se jeví dočasné posílení KoP v oblasti sKarty pracovníky, kteří jsou zařazeni v agendách KrP.

Úřad práce České republiky Určující pro stanovení personálních kapacit a jejich následné organizace práce je potřeba zvážit také velikost pracoviště, co do počtu zaměstnanců. Podle velikosti pracoviště se nabízejí základní tři modely organizace práce: Speciální tým sKarta, který se věnuje výhradně dané agendě – vhodné pro velká KoP Tým sKarta, který se věnuje dané agendě pouze v určených dnech či hodinách – vhodné pro střední KoP Lídr sKarta, který řídí agendu při své standardní činnosti a zajišťuje procesy sKarty v rámci běžného provozu KoP – vhodné pro menší KoP

Úřad práce České republiky Zásadní okolností je charakter pracoviště z hlediska jeho stavebního a organizačního uspořádání. Je nutné vyhodnotit míru bariérovosti a možnost zabezpečení jak individuální tak i skupinové práce s klienty. Jako nejlepší metoda se jeví zabezpečit skupinové informování klientů o sKartě a následně pak individuální předání sKarty. Pro tyto účely je vhodné využít například informačních a poradenských středisek, zasedacích místností, nebo jiných vhodných prostor.

Úřad práce České republiky V případě, že KoP v daném místě působí ve více budovách, je nezbytné zvážit, zda budou procesy vztažné k sKartě probíhat ve všech objektech, nebo bude zvolen jeden objekt. V takovém případě, je pak nutné zajistit s dostatečným předstihem informování klientů o tom, kde bude s nimi probíhat komunikace ve věci sKarty.

Úřad práce České republiky Dalším krokem je analýza klientely. Je potřeba rozpracovat pracovní postupy v přístupu ke klientům například dle následujících kritérií: zdravý, aktivní klient aktivní senior imobilní klient klient z rizikového sociálního prostředí nespolupracující nebo nedostupný klient klient zastupovaný jinou osobou

Úřad práce České republiky Pokud je známa charakteristika skupin klientů je nezbytné zvolit způsob komunikace s nimi. V tomto ohledu je nezbytné spolupracovat s organizacemi, které v předmětných oblastech působí, tj. poskytovatelé sociálních služeb, zdravotnická zařízení, odborné útvary obcí, městská policie apod.

Úřad práce České republiky Rozhodující pro komunikaci s klienty je stanovení časového plánu a organizace práce. Z hlediska časového harmonogramu je potřeba vzít do úvahy následující: Měsíce, ve kterých dojde ke kumulaci výše vytipovaných skupin klientů V rámci měsíce pak zvážit kumulaci skupin klientů do dnů nebo týdnů V rámci týdne zvážit kumulaci skupin klientů do jednotlivých dnů V rámci jednotlivých měsíců, týdnů a především dnů pak stanovit konzultační a úřední dobu

Úřad práce České republiky Každé KoP musí zajistit průběh procesů sKarta tak, aby maximálně využilo vlastních možností a samozřejmě také potencionálu spolupracujících institucí. Hlavním metodickým a řídícím článkem je koordinátor sKarty na KrP, který zabezpečí přenos dobré (i špatné) praxe mezi jednotlivými KoP a současně zabezpečuje komunikaci s generální ředitelstvím ÚP. Generální ředitelství ÚP zabezpečuje koordinaci aktivit směrem k dodavatelům technologií (Česká spořitelna, ČSSZ) a stanovuje základní metodické postupy vůči KrP a KoP.

Úřad práce České republiky Děkuji za pozornost Mgr. Martin Žárský