TEORETICKÁ PŘÍPRAVA PRO TVORBU PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ KNIHOVEN Mgr. Andrea Peříková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace předmětu Grafika na PC
Advertisements

Prezentace poznámka.
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Výuková opora pro odborná učiliště: Textové editory - Typografie:
Tvorba webových stránek
ZÁKLADY HTML Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_11 Autor: Mgr. Ivana Matyášková Datum vytvoření: duben 2013 Ročník: tercie Vzdělávací obor: informační technologie.
Základy HTML.
Jak vytvořit prezentaci
- jako propagační prostředek
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Písmo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
KANCELÁŘSKÝ BALÍK. KANCELÁŘSKÝ BALÍK je program, s jehož pomocí lze vytvářet PREZENTACE.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
PRAVIDLA PRO Tvorbu PREZENTACÍ
ŠTĚPÁN LÍSKOVEC, 4.A Prezentace. Principy úspěšné prezentace Vhodný styl pro příslušnou prezentaci S posluchači je nutné aktivně komunikovat Přednášející.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Digitální učební materiál
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ lektor: Mgr. A. Peříková
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Word – Zásady psaní textu
Porovnání chybných a správných řešení v prezentaci
Barva Jak vybrat barvy.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Referát č.13 Textový editor (struktura textu – přiřazení stylu, formátování (vzhled) textu, změna stylu, typografická a estetická pravidla)
Zásady pro zpracování počítačové prezentace
aneb zásady správné tvorby webových stránek Informatika Milan Šimek
GRAFIKA.
Kartogramy jednoduché tematické mapy s dílčími územními celky, do kterých jsou plošným způsobem znázorněna statistická data - reprezentují zásadně relativní.
Zásady pro hezký vzhled textu Používáme Word 2003.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Vlastnosti stránky a tisk
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
ZIHB – DTP dodatek 1 Petr Kratochvíl, KIV ZČU, © 2008.
Textový editor.  Sada formátování, pomocí které lze rychle změnit vzhled textu, tabulek, …  Základ pro tvorbu rozsáhlých dokumentů  Důležité pro tvorbu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Textový editor.
Textový editor. Styl odstavce pojmenování množiny vlastností odstavce výhody: velmi lehce, rychle a stejně formátujeme základní druhy odstavců a vytváříme.
Typografie a zpracování textů
Vítejte na hodině Marketingu
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ pro začátečníky napodruhé lektor: Mgr. A. Peříková.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Úprava publikací Papír a formáty publikací Volba písma Délka řádek Sazební obrazec Zrcadlo sazby.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
PÍSMO Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_15.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PÍSMO Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Inf Barevné ladění dokumentů
Digitální učební materiál
Jméno Příjmení, další jména Ústav konstruování
Publicita v projektech
Potřebují knihovny LOGO?
Jak si připravit prezentaci
Transkript prezentace:

TEORETICKÁ PŘÍPRAVA PRO TVORBU PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ KNIHOVEN Mgr. Andrea Peříková

PROPAGAČNÍ TISKOVINY TENTO TYP PROPAGACE SPOLÉHÁ NA SOLIDNÍ KONCEPT A KVALITNÍ ZTVÁRNĚNÍ. NEJEN JAZYK, ALE I OBRAZOVÝ OBSAH MUSÍ BÝT KVALITNÍ.

PLAKÁT Plakát je grafickou zkratkou. Působí na širokou veřejnost, své zájemce si nevybírá. Tiskne se na kvalitní papír, ve velkém formátu (A0, A1), většinou formou litografie, ofsetu či sítotisku.

NEJVÝZNAMNĚJŠÍ ROZKVĚT PLAKÁTOVÉ TVORBY BYL V DOBĚ SECESE

JSME SVĚTOVOU GRAFICKOU ŠPIČKOU V PLAKÁTOVÉ TVORBĚ Olga Poláčková FILMOVÝ PLAKÁT 1970

CO PAK VZNIKÁ V KNIHOVNÁCH ? Pravděpodobně leták… LETÁK Je tištěný dokument propagující výrobek, činnost, firmu, myšlenku apod. Formát bývá většinou A5 nebo A4, levný tisk (i kopírka), levný papír.

TVOŘME TEDY KVALITNÍ LETÁK DŮLEŽITÝ JE PRVNÍ DOJEM LEVNÝ TISK A NEKVALITNÍ PAPÍR NEMUSÍ UBÍRAT NA KVALITĚ DOKUMENTU ZÁLEŽÍ JENOM NA VÁS

PRAVIDLA MŮŽETE PORUŠOVAT, ALE NIKDY IGNOROVAT. David Jury - typograf Pravidla jsou pokyny založené na shromažďování zkušeností z mnoha zdrojů. Pravidla mohou být porušovaná, ale takové porušení s sebou nese následky.

1. STANOVTE SI KONCEPT Jestliže nemáte co sdělit, nemáte příběh, myšlenku, nebo Vám chybí určitá potřebná zkušenost, pak ze zoufalství improvizujete a výsledkem je PASKVIL.

NENUTÍM VÁS BÝT GRAFIKY! Tvorba propagačních prostředků se dá zvládnout …

2. MLUVTE JEDNOTNÝM VIZUÁLNÍM JAZYKEM Shodné použití barvy, typografie a umístění loga vytváří jednotnou image pro identitu špatně použité logo

3. ZÁSADA TYPOGRAFICKÁ tedy čitelnost Používejte maximálně dva či tři druhy písma, ujasněte si zásady použití verzálek a mínusek. Vybírejte druhy písma přímo pro specifické účely.

PÍSMO SDĚLUJE NÁLADU A SDĚLUJE POSTOJE Používejte efektivně různých velikostí jednoho druhu písma. Používejte rodiny písma.

FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ ČITELNOST PÍSMA DRUH PÍSMA VELIKOST PÍSMA PODKLAD PÍSMA ROZPAL PÍSMA (mezery) DÉLKA HORNÍCH A DOLNÍCH DOTAHŮ ROZDÍL V TLOUŠŤCE TAHŮ ŠÍŘKA TAHŮ DÉLKA ŘÁDKŮ

KLASIFIKACE PÍSEM JE ZALOŽENA NA ANATOMICKÝCH VLASTNOSTECH Dělí se na čtyři kategorie: LOMENÉ PÍSMO ANTIKVA GROTESK SKRIPT zcela samostatnou skupinou jsou GRAFICKÁ PÍSMA A SYMBOLY

SAZBA TEXTU VYPADÁ VELMI JEDNODUŠE - TEXT SE UMÍSTÍ NA STRÁNKU Abyste mohli písmo efektivně používat, musíte nejen porozumět jeho samotné podstatě, ale znaky správně skládat. Jemné nuance sazby mohou ovlivnit vnímání a interpretaci vnímání.

ZAROVNÁNÍ TEXTŮ

4. UPOUTEJTE NA PRVNÍ POHLED Je však třeba znát zákonitosti hierarchie při tvorbě propagačních prostředků

BÍLÉ PLOCHY V KOMPOZICI Bílé, nepotištěné, plochy jsou důležitým nástrojem při tvorbě kompozice. Bílé plochy se často naprosto chybně chápou jako pouhé plýtvání prostorem.

TITULEK JE SIGNÁL Nabízím řešení: písmo titulku může být v těchto vztazích Rodinné – v rámci jedné rodiny lze vybrat výrazně větší a tučnější typ písma Kouzlo v odlišnosti – naprosto odlišný typ, který je však vhodný. Např. patkové a bezpatkové písmo Kontrast je v jednotě – používejte specifické rodiny písma

INFORMACE VYŽADUJÍ SYSTÉM Informační hierarchie je založena na rozlišení funkcí – těla textu a jeho poměru k ostatním. Pokládáme si základní otázky: Které texty je třeba znázornit? Na co soustředit zrak? Jaký by měl být vztah mezi hlavním předmětem a ostatními informacemi? ODPOVĚDI BY MĚLY BÝT LOGICKÉ.

5. BARVY VYBÍREJTE S URČITÝM ZÁMĚREM Nevolte barvu bezmyšlenkovitě. Barva má v sobě spoustu psychologických a emocionálních významů. Barva ovlivňuje hierarchii, čitelnost a tzv. barevné kódování.

leták tvořen bez zásahu leták tvořen po semináři

Při práci s barvami je třeba znát tři pojmy: ODSTÍN – čistá barva z barevného spektra JAS – relativní světelnost či tmavost SYTOST – poměr barevné složky k šedé

6. MÉNĚ JE NĚKDY VÍCE Toto pravidlo není záležitosti estetiky jako spíše zdravého rozumu. Jestliže je myšlenka jasná, je zbytečné, abyste „pozlacovali slunce“.

7. KONTRASTY Vytvářejte kontrasty pomocí hry s hustotou a rytmem. Hrajte si se světlými a tmavými tóny. Vzbuzujte a upoutávejte pozornost!

8. STATICKÝ ROVNÁ SE NUDNÝ Vdechněte svému návrhu život. Rytmus odkazuje na základní biologický proces, jako je tep, dech a chůze. Je vnímán přirozeně.

9. SYMETRIE JE NEJVĚTŠÍ ZLO Veškerý život kvalitního propagačního prostředku končí s centrální osou. Asymetrie vytváří napětí…

10. VIRTUÁLNÍ VZTAH PÍSMA A OBRAZU Dosáhnout vzájemného působení písma a obrazu představuje velký problém.

11. UKÁZNĚNOST VIZUÁLNÍ KULTURA A SPOLEČENSKÉ OBORY: Psychologie – využívá informací o masovém vkusu a o unifikovaném životním stylu Sociologie – využívá výsledků studií o společenském klimatu Historie – VK se stává dokumentem doby Ekonomie - zvyšuje množství produkce statků a tím ekonomické aktivity státu.

NAUČTE SE PŘIJÍMAT KRITIKU A SNAŽTE SE JI VNÍMAT POZITIVNĚ. JINAK SE VYSTAVUJETE RIZIKU, ŽE VÁŠ PŘÍSTUP SE STANE KONZERVATIVNÍM…

Ukázky letáků vytvořených knihovníky po semináři