Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

- jako propagační prostředek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "- jako propagační prostředek"— Transkript prezentace:

1 - jako propagační prostředek
Plakát - jako propagační prostředek

2 Plakát je rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech, který s použitím textu, obrazu nebo obojího společně upoutává nabízí: zboží, umělecké dílo produkci, zábavu, názor a podobně.

3 Historie Předchůdci plakátu pocházejí z Egypta, Řecka, Říma, texty byly původně tesány, nebo ryty do kamenných, či měděných desek a vystavovány na veřejných místech. První tištěné plakáty byly v Anglii r (W. Cackston) textové plakáty byly běžné už v 17. století, například upoutávaly na představení her Williama Shakespeara. největší rozmach umožnil až vynález vhodné reprodukční techniky – litografie – Alois Senefelder roku 1798. Na konci 19. století vynikli svými plakáty Henri de Toulouse-Lautrec na přelomu 19. a 20. století ovlivnil umění tvorby plakátu svými díly i český malíř Alfons Mucha, některé secesní plakáty vyšly mezi roky 1895 a 1900 v tištěné sérii Maîtres de l'Affiche (česky: Mistři plakátu).

4 historie V meziválečné době vzrostl význam politického plakátu, který za první i druhé světové války sloužil i k mobilizaci k odporu proti nepříteli. Za nejslavnější období českého plakátu se považují šedesátá léta a filmové plakáty té doby. Čínský propagandistický plakát z období Korejské války

5 Plakát na představení La Goulue v Moulin Rouge vytvořil Henri de Toulouse-Lautrec

6 Funkce plakátu dnes Dnes jsou nejrozšířenější tiskovinou, je vylepován na frekventovaných místech. Působí na širokou veřejnost, své zájemce si nevybírá (není pro úzkou skupinu), má upoutat pozornost, barevné provedení má být nápadné, výrazné, ale ne křiklavé, text pak stručný a výstižný (co, kde, odkdy - dokdy). Životnost plakátu má být dostatečná, aspoň po dobu trvání akce (tištěná na kvalitní papír, kvalitními barvami - jako první odchází červená barva, další žlutá, zůstává modrá a červená (ne ofsetovými, rychle se promočí) odolnými proti povětrnostním podmínkám (křídové papíry)).

7 Druhy plakátů Typografický plakát obsahuje pouze text, bývá tištěn 2 až 3 barvami, většinou se využívá pro koncerty, kina. Tiskne se pak technologií knihtisku, ofsetu, sítotiskem. Grafický plakát je obraz doplněný textem s obrázkem (reprodukcí), text je výstižný a stručný, tiskne se 2 až 6 barvami, ofsetem, sítotiskem. Fotografický - čistá fotografie na fotografickém papíře i s exponovaným textem, vystavuje se pouze v interiérech, slouží spíše jako předloha pro grafický plakát.


Stáhnout ppt "- jako propagační prostředek"

Podobné prezentace


Reklamy Google