Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte Zralá osobnost učitele Rozvoj mezilidských vztahů
Koncepce MŠ Montessori Jablonec nad Nisou
Spolupráce s rodinou Cvičení ticha Získávání vědomostí Fyzické potřeby Svoboda a volba Zájmové činnosti Zralá osobnost dítěte Koncentrace pozornosti, navození vnitřního klidu, klidné, tiché ukázky činností.... Praktický život, smyslový materiál, matematika, jazyk, kosmická výchova Chůze po elipse, držení těla, dostatek pohybu, odpočinek, tělesná přirozená cvičení, pobyt venku, pitný režim, volba při jídle, fyzický kontakt.... Dodržování pravidel, nemuset, ale smět, umět převzít zodpovědnost za své volby, respektovat volby druhých, svobodný výběr činností.... „Můj den“, rodičovská odpoledne, tvořivé dílny s rodiči, přednášky a semináře, možnost zapojení se do programu MŠ, adaptační režim.... Výtvarně pracovní, vaření, flétny, folklórní tanečky, jazyky, pěstitelství, pokusy....
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Zralá osobnost učitele Studium pedagogiky Montessori, samostudium, rozvoj komunikačních dovedností, kurzy na osobnostní rozvoj... Připravené prostředí, proces normalizace, senzitivní fáze, polarita pozornosti, princip ticha, svoboda volby, princip pohybu, věková heterogenita, princip vedení, pozorování, princip rovnosti, třístupňová lekce.....
Pravidla Rozvoj mezilidských vztahů Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Tolerance, spolupráce, umění naslouchat, umět se dohodnout, týmová práce, umět vyjádřit pocity, umět říkat ne, umět poděkovat, požádat, přivítat, popřát.... Spolupráce, zodpovědnost, tolerance, trpělivost, úcta, sebeúcta, láska, přátelství, pomoc, pravda.... Postupné kroky k pochopení vlastního postavení člověka ve společnosti, ve světě... Společně vytvářená pravidla, dodržování pravidel