Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Cvičení na trampolíně (skoky) - I. díl Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_153_Cvičení.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
„VÝUKA ÚČETNICTVÍ na Střední škole diplomacie a veřejné správy s.r.o.“ Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Plánování ve školní tělesné výchově
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Didaktické zásady Literatura:
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
3. Metody pedagogické diagnostiky
Rešerše.
Informační gramotnost
Gymnasium Jižní Město Praha
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Pedagogika školního sportu
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Co si vezmu na….
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Model intenzivní podpory
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Model intenzivní podpory
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko

Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu realizace a postupu v plnění vytčených cílů

PLÁNOVÁNÍ NA ÚROVNI MŠMT PLÁNOVÁNÍ NA ÚROVNI ŠKOLY PLÁNOVÁNÍ UČITELE TV TVORBA TÉMATICKÝCH PLÁNŮ

Neplánovat znamená plánovat neúspěch. Plánování=nejnáročnější a zároveň nejdůležitější činnost učitele TV Dostatečně připravená aktivita= úspěšná aktivita Cílem plánování: Navržení učební činnosti, která navazuje na získané vědomosti a dovednosti a přinese nové poznatky a dovednosti. Učitel si musí uvědomit: Co naučit? (cíl) Jak to naučit? (metody, postupy, styly..)

Rámcově vzdělávací program (RVP)= podle něj si každá škola individuálně přizpůsobí svůj Školní vzdělávací program (ŠVP)

perspektivní a dlouhodobé roční sezónní a krátkodobé písemné přípravy

diagnostická konstrukční (příprava a sestavení) realizační kontrolní

1.zajištění povinné tělesné výchovy 2.sportovní akce 3.zajištění podmínek 4.spolupráce s organizacemi 5.propagační a další výchovně vzdělávací činnost

vyučující jednotlivých tříd vyučující nepovinného předmětu zájmová TV vyučující zdravotní TV odpovědnost za lyžařský kurz odpovědnost za sportovní kurz odpovědnost za plavecký výcvik

sportovní soutěže propagační akce (vystoupení, akademie..) pohybové aktivity ve volném čase další akce (zájezdy atd. )

odpovědnost za tělovýchovná zařízení (jmenovitě) odpovědnost za zařízení pro tělesná cvičení (jmenovitě) odpovědnost za kabinety a sklady (jmenovitě) didaktické pomůcky

sportovním klubem cestovní kanceláří ostatními školami lékařem sponzory atd.

sportovní nástěnky tabule rekordů školní sportovní noviny

Školní vzdělávací program (ŠVP) Učební plán Učební osnovy

Školní vzdělávací program (ŠVP) Odpovídá ředitel školy Povinná dokumentace Má závazné části: Identifikační údaje Charakteristika školy Charakteristika ŠVP Učební plán Učební osnovy Hodnocení žáků Autóevaluace školy (vlastní hodnocení školy)

Učební plán (viz. obrázek níže) Výběr předmětů Dotace hodin jednotlivých ročníků u každé školy Tabulka, obsahující povinné, nepovinné a volitelné předměty na základě dokumentů MŠMT

Učební plán pro 2. stupeň základní koly

Učební osnovy Zpracovává předmětová komise Dokument, podle nějž se plánuje výuka Rozdělena na 2 části: Úvodní část (filozofie vzdělávání, cíle a kompetence žáků) Rozpis jednotlivých předmětů a vyučované látky ve vzdělávacích celcích Dříve- na všech školách jednotné osnovy V současné době může být kvalita výuky odlišná Doporučení pro začínající učitele- vycházet ze starších osnov

Tématický plán= celoroční práce učitele Celoroční plán Tématické celky Samostatná vyučovací hodina Každý učitel by si měl vytvořit vlastní plán Vychází z úrovně skutečné připravenosti třídy- přizbůsobivost nutná k plnění cílů Úkolem učitele je: Výběr metod Výběr forem Výběr způsobu realizace výuky

Učitel potřebuje informace o třídách, kde bude učit Učivo učitel vybírá z učebních osnov, metodických příruček a vzdělávacích programů konečné cíle vyučování jednotlivých tematických celků---učitel dále přizpůsobuje postupné cíle pro jednotlivé ročníky Cíle vychází z vlastních zkušeností, od jiných učitelů a didaktických modelů

Přehledný, jednoduchý a systematický, vychází z osnov Rozpis učiva jednoho předmětu na celý rok Vytváří učitel na začátku šk. roku pro každý ročník zvlášť Preferuje zde vlastní podmínky pro vyučování TV Preferuje úroveň výkonnosti a zájem žáků o jednotlivé činnosti U vedení školy, k dispozici kontrolním orgánům

Obsahuje: Přehled jednotlivých tématických celků s jejich hodinovou dotací Pořadí jednotlivých celků Požadavky na kontrolu a hodnocení žáků Výuka by měla probíhat v blocích Dotace 2 h týdně= 66 hodin/rok, 3h=99hodin/rok 7 hodin a více na určitý sport či míčovou hru

Obsahuje: Aktuální cíle vyučovacích hodin podle pořadí, v jakém předpokládáme splnění cílů v daném ročníku Aktuální cíle= kognitivní (teoretické poznání)+ motorické poznání (osvojení poh. činností) Požadavky na hodnocení a klasifikaci žáků Konečný cíl ročníku= z jednotlivých dílčích cílů

Zejména pro začínající učitele TV Co je potřeba uskutečnit ke splnění cílů Zkušenější učitelé s praxí= myšlenková představa Doba na přípravu je různá a liší se i učivem u téhož učitele Usnadňuje činnosti z hlediska: Obsahu Organizace Bezpečnosti Důležitá kreativnost a přizpůsobivost na dané situace (chování žáků a jejich počet, zjednodušení cviku a jiná řešení..) Výhody: možnost použít opakovaně a poznámky v přípravě pomohou, aby byla hodina úspěšnější a zajímavější

/?studium= /?studium= mentu mentu skolnitelesnevychove.pdf skolnitelesnevychove.pdf

Děkuji za pozornost