Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hašení & zacházení s hasícím přístrojem
Advertisements

Aktivita č.5: Tajemství chemie
Teorie hašení – Hasební látky
Alkany Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení lomených výrazů
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MLÁĎATA ZVÍŘAT KVARTETO
Řekni, proč se tomu směju?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Hasicí přístroje Bc. Balonová Soňa MŠ, ZŠ a SŠ Karviná, příspěvková organizace.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Ledovce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Ledovce Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽÁRNÍ OCHRANA aneb co čím se ha sí a nehasí
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Poznávačka - sudokopytníci a lichokopytníci
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Třídíme podle dvou kritérií
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název učebního materiálu
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
WHAT IS YELLOW? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MLÁĎATA ZVÍŘAT PUZZLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO PODPORA PRO VÝUKU
Půdní druhy Obr.1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Na které písmenko začíná obrázek?
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Požár a oheň Požár Požár – člověkem nekontrolované hoření na neomezeném prostoru – Př. lesní požáry Oheň Oheň – člověkem kontrolované hoření v omezeném prostoru – př. oheň v ohništi nebo krbu Obr. 2 Obr. 3

Rozdělení hasicích přístrojů Dle použitého hasebního prostředku: Dle použitého hasebního prostředku: – vodní (voda) – pěnový (pěna) – práškový (prášek) – sněhový (oxid uhličitý) – halonový (halony − plyny) Dnes se upouští od jeho používání. Obr. 4

Úkol 1 Odpovězte na následující otázky: Odpovězte na následující otázky: – Co je to požár? – Jaký plyn je základem sněhových hasicích přístrojů? – Který hasicí přístroj dnes již téměř nepoužíváme? – Jak se liší oheň od požáru? – Uveďte příklad ohně a požáru. Člověkem nekontrolované hoření v neomezeném prostoru. - Člověkem nekontrolované hoření v neomezeném prostoru. Oxid uhličitý - Oxid uhličitý Halonový hasicí přístroj - Halonový hasicí přístroj Oheň je kontrolovaný a pouze v omezeném prostoru. - Oheň je kontrolovaný a pouze v omezeném prostoru. Oheň – v krbu nebo ohništi, požár – lesa nebo cisterny. - Oheň – v krbu nebo ohništi, požár – lesa nebo cisterny.

Vodní hasicí přístroj voda. Hasebním prostředkem je voda. Co smíme hasit: Co smíme hasit: – např. pevné látky (dřevo, uhlí nebo seno) Co nesmíme hasit: Co nesmíme hasit: – elektrická zařízení pod napětím, lehké kovy Obr. 5

Pěnový hasicí přístroj Hasebním prostředkem je pěna Co smíme hasit: Co smíme hasit: – např. kapaliny (benzín nebo nafta), pevné látky (dřevo aj.) Co nesmíme hasit: Co nesmíme hasit: – elektrická zařízení pod napětím a lehké kovy Obr. 6

Práškový hasicí přístroj Hasebním prostředkem je prášek Co smíme hasit: Co smíme hasit: – např. kapaliny, elektrická zařízení pod napětím, knihovny, archivy Co nesmíme hasit: Co nesmíme hasit: – jemnou elektroniku, lehké kovy Obr. 7

Úkol 2 Doplňte vynechaná slova v textu: Doplňte vynechaná slova v textu: Hasicí přístroje rozdělujeme na ________, pěnové, sněhové, __________ a halonové. Dříve byl velmi častý tzv. __________, který řadíme k vodním hasicím přístrojům. Ty používáme především na hořící _______ látky (uhlí, ______ nebo dřevo). Naopak je nesmíme použít při hašení _______ kovů nebo elektrických zařízení pod napětím. Dalším hasebním prostředkem je ________, kterou používáme především na hořící kapaliny, jako např. _________ nebo naftu. Podobně jako u vodních hasicích přístrojů ji nepoužíváme při hašení ________ kovů a elektrických zařízení pod napětím. Vcelku univerzálním hasicím přístrojem je _________, který lze využít při hašení elektrických zařízení pod napětím nebo požárech _______ či knihoven. Nepoužíváme ho při hašení jemné ____________ Hasicí přístroje rozdělujeme na ________, pěnové, sněhové, __________ a halonové. Dříve byl velmi častý tzv. __________, který řadíme k vodním hasicím přístrojům. Ty používáme především na hořící _______ látky (uhlí, ______ nebo dřevo). Naopak je nesmíme použít při hašení _______ kovů nebo elektrických zařízení pod napětím. Dalším hasebním prostředkem je ________, kterou používáme především na hořící kapaliny, jako např. _________ nebo naftu. Podobně jako u vodních hasicích přístrojů ji nepoužíváme při hašení ________ kovů a elektrických zařízení pod napětím. Vcelku univerzálním hasicím přístrojem je _________, který lze využít při hašení elektrických zařízení pod napětím nebo požárech _______ či knihoven. Nepoužíváme ho při hašení jemné _____________. vodní minimax práškové pevné seno lehkých pěna benzín lehkých práškový archivů elektroniky

Sněhový hasicí přístroj Hasebním prostředkem je oxid uhličitý Co smíme hasit: Co smíme hasit: – Např. Kapaliny, plyny, elektrická zařízení pod napětím Co nesmíme hasit: Co nesmíme hasit: – Lehké kovy a prachy Obr. 8

Halonový hasicí přístroj Hasebním prostředkem jsou tzv. halony – Halony – plyny, které mj. poškozují ozonovou vrstvu Co smíme hasit: Co smíme hasit: – Např. elektrická zařízení pod napětím nebo kapaliny Co nesmíme hasit: Co nesmíme hasit: – Nehasíme v uzavřených prostorech – Dnes se od používání upouští Obr. 9 – Model halonu

Použité zdroje informací Obr. 1 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 2 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:. Obr. 3 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:. Obr. 4 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 5 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 6 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:. Obr. 7 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí GNU Creative Commons na WWW:. Obr. 8 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 9 – [cit. 2010–09–28]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:.