Pedagogická díla J. A. Komenského - kromě Velké didaktiky a Informatoria školy mateřské 4.část.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Advertisements

JAN ÁMOS KOMENSKÝ (1592 – 1670) „Učitel národů“.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Výuka na gymnáziu U Balvanu
Školství ve 2. pol. 17. st. a počátku 18. st.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Doba Jana Amose Komenského
Vzdělávání a jeho kategorie
Registrační číslo projektu:
Společnost vědění/učící se společnost
ČESKÉ ZEMĚ PO HUSITSKÝCH VÁLKÁCH
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Jan Ámos Komenský.
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Jan Amos Komenský Materiál byl vytvořen v rámci projektu
3/ Česká exilová literatura
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Jan Amos Komenský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
PREZENTACE O čtyřech letech učení fyziky na této škole očima Karla Kratochvíla & Martina Hortvíka.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Jan Amos Komenský 8. ročník.
Přetrvává stejný postoj k dítěti
JAN AMOS KOMENSKÝ * v Nivnici v Naardenu.
Jan Amos Komenský 1592−1670 Život Uherský Brod, Nivnice, Komňa
Postavení pedagogiky mezi vědami
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Od Jiřího z Poděbrad k J. A. Komenskému Pohled do českých dějin 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
2. Pojetí dítěte a dětství v historickém kontextu, počátky a vývoj institucionálního vzdělávání u nás PRAVĚK Dítě jako pokračovatel rodu, nulová hodnota.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_20_ Promítací přístroje Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název:Jan Amos Komenský Autor: Mgr. Andrea Jílková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:český jazyk a literatura Ročník:první Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_06 TÉMA: VYNÁLEZY.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
NázevJan Amos Komenský AnotaceVýklad nové látky AutorMgr. Zuzana Šmerdová Očekávaný výstupŽák zná základní údaje z tohoto období Speciální vzdělávací potřeby.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
„Všichni na jednom jevišti velikého světa stojíme, a cokoliv se tu koná, všech se týče“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
Pedagogické disciplíny
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_9SJ-4
Význam J.A. Komenského 5.část
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Jan Amos Komenský
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Ve školních lavicích Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ŠABLONA III/2 Jan Ámos Komenský, literatura 8. roč. ,Mgr. L
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
BAROKO významní představitelé
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
VÝVOJ ŠKOLSTVÍ NA NAŠEM ÚZEMÍ V 19. STOLETÍ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Pedagogická díla J. A. Komenského - kromě Velké didaktiky a Informatoria školy mateřské 4.část

1.Svět v obrazech – Orbis pictus - velký úspěch, nejslavnější učebnice nejslavnější učebnice - je také jazykovou učebnicí učebnicí - J.A.K. doporučoval, aby byla dávána aby byla dávána do ruky i předškolním do ruky i předškolním dětem dětem

- určena pro elementární výuku, věcnou i jazykovou pro elementární výuku, věcnou i jazykovou - liší se od ostatních tím, že jsou zde OBRÁZKY, aby si žáci mohli učinit názornou představu - liší se od ostatních tím, že jsou zde OBRÁZKY, aby si žáci mohli učinit názornou představu

2. Brána jazyků otevřená - Dveře jazyků - Dveře jazyků - učebnice latiny a zároveň - učebnice latiny a zároveň věcí a reálií věcí a reálií lat. slov do 1000 vět, lat. slov do 1000 vět, které jsou uspořádány které jsou uspořádány dle věcných oborů do 100 dle věcných oborů do 100 myšlenkových celků myšlenkových celků - dle Brány se učilo současně - dle Brány se učilo současně slovům i věcem slovům i věcem - kniha obtížná velké množství - kniha obtížná velké množství slov slov

3. Předsíň – dveří jazyků otevřených - Vestibulum - počáteční slovní zásoba latiny - obsahuje 1/10 učební látky „ S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školu. Bez knih pak nebývá učený nikdo ani ve škole. „ mnozí stávají učenými i mimo školu. Bez knih pak nebývá učený nikdo ani ve škole. „ J. A. Komenský J. A. Komenský

4. Síň jazyků - Atrium - žák se měl naučit i ozdobnému formulování myšlenek „ Lidská mysl je tak neskonale obsáhlá, že je v poznávání skoro bezednou hladinou.“ J. A. Komenský J. A. Komenský

5. Metoda jazyků nejnovější - základy teorie jazykového vyučování jazykového vyučování - z této teoretické práce vychází soustava vychází soustava učebnic pro jazykové učebnic pro jazykové vyučování vyučování

6. Škola hrou – Schola ludus - Škola na jevišti - série divadelních her, které měly u žáků prohloubit znalost latiny První vydání díla Schola ludus

7. Obecná porada o nápravě věcí lidských - návrh reformy na změnění světa VÝCHOVOU - 7 částí – všechny začínají slovem PAN - cestou vševědy dojde lidstvo spásy, zmizí nevědomost a tím i možnost válek

8.Divadlo veškerenstva věcí - spis o 28 knihách – je zde obraz celého soudobého světa a lidského vědění v mateřském jazyce - je prostředkem k tomu, aby na základě stejných pojmů lidé stejně mysleli, a tím byli odstraněny spory a nesváry mezi lidmi - je prostředkem k tomu, aby na základě stejných pojmů lidé stejně mysleli, a tím byli odstraněny spory a nesváry mezi lidmi „ Umění vládnout se zakládá na moudrosti, zakládá na moudrosti, nikoli na síle, na opatrnosti, nikoli na úskoku“. nikoli na síle, na opatrnosti, nikoli na úskoku“. J. A. Komenský J. A. Komenský

9. Opera didactica omnia Veškerá vychovatelská díla díla - zde ve čtyřech částech shromáždil všechny své práce

10. Via lucis – Cesta světla - co všechno lidé vynalezli, aby se vynalezli, aby se šířilo vědění šířilo vědění - objev písma, vynález knihtisku atd. knihtisku atd.

Použitá literatura a zdroje Váňa, Josef. Dějiny pedagogiky. 3. vyd. Praha: SPN, s. 379 s. Opata, Rudolf; Kyrášek, Jiří. Vybrané kapitoly z dějin pedagogiky. 3. vyd. Praha: SPN, s brany-jazyku-nalezen/ benes.cz/?kat=6&dir=1&str=47&st=&pg=detail&idb=34634&ord=1 komenskeho-scholu-ludus-podivejte-se ihc.html