ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0464 Šablona III/2 Inovace a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Mediální produkt.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ,
funkce médií ve společnosti moc médií
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
Poznání publika může být motivováno různě:  Chování publika je užitečným nástrojem zpětné vazby a hodnocení vlastního výkonu.  Publikum je samo o sobě.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
MASOVÁ KOMUNIKACE Božena Genrtová.
TV042, TV110/ Masová komunikace
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Reálné a zobrazené vzory
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Masmédia.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,7_17_MÉDIA.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základy mediální výchovy
Informační prameny I. část
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Masová média a jejich vliv
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM Mgr. Helena Průžová Název DUM Úvod do studia médií Kód DUM VY_32_INOVACE_7.1.2 Datum vytvoření Předmět Český jazyk a literatura Tematická oblast Mediální výchova Výstup ŠVP Média a mediální produkce Anotace DUM Prezentace přináší úvod do mediální výchovy a seznamuje se základními pojmy a rozdělením médií. Zabývá se teorií masmédií z pohledu komunikačního procesu. Metodický popis Prezentace slouží jako podpůrný materiál pro výklad učitele, ale je vhodná také k samostudiu pro žáky. Tomuto materiálu předchází přípravné úkoly i úkoly pro aplikaci učiva obsaženého v prezentaci. Hodnocení Materiál se osvědčil, přispěl ke zkvalitnění výuky. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Úvod do studia

 v širším slova smyslu: střed, prostředek vzájemně spojující dvě strany  v užším slova smyslu: zprostředkovatel komunikace mezi lidmi zahrnující a) média tištěná, b) média elektronická, c) média digitální (nová).

 základní: tištěná (klasická) x elektronická  podle počtu uživatelů: interpersonální (SMS, y, telefon) x masová (tisk, rozhlas, TV)  podle komunikačního kódu: I. jazyk, gesta (primární); II. obrazy, písmo, nahrávky (sekundární); III. tisk, rozhlas, TV (terciální); IV. síťová média (kvadrátní)  seriózní x bulvární

 masmédium = masové médium; v oblasti mediální výchovy jsou pojmy synonymní (pod pojmem „médium“ budeme rozumět „masmédium“)  multimédium: nosič textových, zvukových, obrazových a jiných informací  nová média: v současnosti digitální média (např. sociální sítě) – umožňují uživatelům větší aktivitu (dříve takto označována média, která nastoupila jako novinky po televizi – videokamery, teletext; od 90. let CD-ROM, počítačové hry, ICQ apod.)

NĚKDO říkáNĚKOMU NĚCO nějakým KANÁLEM a s nějakýmÚČINKEM

 obsah je veřejný  komunikace probíhá nepřímo (zdroj – médium – příjemce)  zdrojem je instituce (většinou nakladatelství, vydavatelství, …)  publikum je rozptýlené a nemusí být vyhraněné  sdělení je jednosměrné (od zdroje k příjemci)

 tradiční členění: veřejnoprávní x komerční  přesnější členění: a) soukromě vlastněná média, b) média veřejné služby (Český rozhlas, Česká televize – financovány z koncesionářských poplatků, Česká tisková kancelář – z prodeje zpravodajství), c) komunitní média (organizovaná na neziskové bázi, přitahují malé publikum, např. lokální rozhlasové stanice).

 světová  celoplošná  regionální  místní (vztah místní a celoplošná média – např. regionální zprávy, místní přílohy v tisku apod.)  veřejná  vnitřní (firemní noviny, zpravodaje)  určené k prezentaci na veřejnosti

 informační – zprostředkovávají obraz o událostech a dění okolo nás  zábavní – poskytují zábavu a rozptýlení, jsou způsobem trávení volného času  kulturní – aktivní součást kultury, podílejí se na jejím utváření (vznik tzv. masové kultury)  sociální – nabízejí vzory a normy chování  politická – formují názory na (nejen) politická témata (např. ekologie) a ovlivňují veřejné mínění

a) koncepce pasivního publika – jednotlivec není schopen čelit působení médií → kritika médií - závislostní teorie: publikum závislé na médiích (odstraňují nejistotu, formulují postoje, témata) b) koncepce aktivního publika – jednotlivec si z nabídky vybírá (jedná záměrně, je odolný vůči manipulaci)

 a) určeno konkrétním deníkem, časopisem, filmem, nahrávkou, pořadem, … (čtenáři Respektu, posluchači ČR Region, …),  b) určeno konkrétním typem produktu (publikum filmů pro pamětníky, rockové hudby, časopisů o počítačích, …),  c) definice prostřednictvím charakteristických rysů (demografické a sociální faktory – věk, původ, vzdělání, životní styl, socioekonomické zařazení apod.).

 všeobecná  zájmová (kulturní, sportovní, motoristická, …)  odborná (vědecká, výchovná, vzdělávací, …)  stavovská (lékaři, právníci, učitelé, …)

„Publikum se stává produktem, který lze prodat inzerentovi.“ 1 (G. Burton, J. Jirák) 1 BURTON, G. – JIRÁK, J. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, ISBN , s. 330.

 BARTOŠEK, J. – DAŇKOVÁ, H. Žurnalistika a škola: příručka pro učitele mediální výchovy. 2. vyd. Frýdek-Místek : Václav Daněk, 2010, 207 s. ISBN  BÍNA, D. Výchova k mediální gramotnosti. 1. vyd. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2005, 103 s. ISBN  BURTON, G. – JIRÁK, J. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2003, 392 s. ISBN  JIRÁK, J. – KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. 1. vyd. Praha : Portál, 2003, 207 s. ISBN  KOL. AUTORŮ Metodická příručka mediální výchovy. 1. vyd. Vydalo Centrum Vysočina v rámci projektu Centrum mediální výchovy, tisk Pross reklama, 2012, 149 s.  LABISCHOVÁ, D. Didaktika mediální výchovy. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2011, 121 s. ISBN  NIKLESOVÁ, E. Teorie a východiska současné mediální výchovy. 1. vyd. České Budějovice : Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2007, 140 s. ISBN  NIKLESOVÁ, E. – BÍNA, D. Mediální gramotnost a mediální výchova: studijní texty. 1. vyd. České Budějovice : Vlastimil Johanus, 2010, 86 s. ISBN  MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2002, 447 s. ISBN