Český internet
Současnou podobu českého internetu vytvořili z 99 % Češi, i když je dodnes většinou považován za něco mezinárodního nebo globálního. Je to skupina jen několika desítek lidí, nejsou to žádné celebrity ani veřejností obdivovaní podnikatelé, přesto vybudovali byznys v hodnotě mnoha desítek miliard. A to všichni začali bez zahraničních investorů, po večerech a ve volném čase.
Český internet vznikl v roce V tomto roce byl také vybudován základ páteřní sítě, který spojil Prahu a Brno pevnou linkou. Vznik českého internetu
Seznam.cz Nejznámějším a největším portálem v ČR je Seznam.cz. Těší se stejné oblibě jako vyhledávač Google, který jinde ve světě používá téměř 60 % uživatelů. Přesto není zakladatel největší firmy na českém trhu Ivo Lukačovič nijak zvlášť známou postavou. I když odhadovaná cena této firmy se blíží miliardě dolarů.
Patří k dalším úspěšným českým firmám. Jeho zakladatelé Ondřej Tomek a Oldřich Bajer prodali v roce 2007 své centrum.cz za miliardu korun společnosti Warburg Pincus. Mall.cz Jedná se o internetový obchod, který byl založen Ondřejem Frycem pod názvem Bilezbozi.cz a později přejmenován na Mall.cz.
Sociální síť Libimseti.cz, kterou dnes navštěvuje přes návštěvníků denně, vybudoval Oldřich Neuberger. Tento druh komunikace zrealizoval mnohem dříve, než tvůrci v dnešní době celosvětově užívaného a oblíbeného Facebooku.... I jiné portály českého původu zaznamenaly úspěch, např.: Atlas.cz, Vltava.cz či Heureka.cz V úzkoprofilových oblastech zaznamenala úspěch spousta dalších firem českého původu. Vzhledem k menší exponovanosti sféry jejich podnikání však jména těchto společností nejsou běžně známa. Líbím se ti.cz
Avast! (založeno Eduardem Kučerou a Pavlem Baudyšem) a AVG (založeno Janem Gritzbachem a Tomášem Hoferem) jsou antivirové programy známé po celém světě. O jejich úspěchu svědčí i rozšíření do více než 30 jazyků a 240 zemí. Oba dva mají dnes více než 100 milionů uživatelů po celém světě.
Internetový trh Češi utrácejí na internetu rok od roku víc. Meziročně vzrostl o milion počet lidí, kteří se v Česku připojí k internetu. K síti se tak nyní připojí alespoň jednou měsíčně zhruba třetina obyvatel. Každou padesátou korunu, kterou Češi loni utratili, vydali za nákupy na internetu.
Závěrem Internetové podnikání je vnímáno jako druhořadé. Lidé chápou byznys továrny nebo restaurace, ale málokdo rozumí byznysu na internetu. Nikdo si neumí internetové podnikání představit jako firmu. Je to obtížné i z hlediska financování - nikdo nepůjčí internetové firmě, protože taková firma nic nevlastní. Asi ještě chvíli potrvá, než si lidé uvědomí, že tyto firmy mají stejnou strukturu jako všechny ostatní, jen jejich produkt není hmatatelný.
Použitá literatura In: Lidové noviny, , s. 13 Zpracovali ve školním roce 2010/2011 Vendula Vlašicová, V2.C Tomáš Sýkora, V2.C