Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Objem a povrch kvádru a krychle
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Převody – jednotky délky
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce trojúhelníku
Střední příčky trojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Množina bodů roviny daných vlastností
Podobnost trojúhelníků
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Pravidla pro počítání s mocninami
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pořadí obrázků – domeček
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Graf nepřímé úměrnosti
Délka kružnice, obvod kruhu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Množina bodů roviny daných vlastností
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta v rovině
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Převody – jednotky délky
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Převody jednotek obsahu - 2.část
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Transkript prezentace:

Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Pythagorova věta Vypočítej délku ocelové vzpěry. Ocelová vzpěra má délku 594 mm.

Pythagorova věta Vypočítej, jak vysoko je drak nad vodorovným terénem. Drak je 55,9 m vysoko.

28 cm a a Z kmene, jehož průměr na užším konci je 28 cm se má vytesat trám čtvercového průřezu. Vypočítej délku strany čtvercového průřezu. (Udělej si náčrtek.) Pythagorova věta Délka strany průřezu je 19,8 cm.

50 m s 1 = s 2 16 : 9 30 m 40 m 32 m : 18 m Dvě věže jsou vzdálené od sebe 50 m. Jedna je vysoká 30 m a druhá 40 m. Mezi nimi je kašna, k níž se z vrcholů obou věží spustili dva ptáci. Proletěli stejnou dráhu.Vzdálenost kašny od obou věží je v poměru 9 : 16. Urči, jakou dráhu proletěli ptáci. Pythagorova věta Ptáci proletěli 43,9 m.

2 m s1s1 s2s2 8 m Pythagorova věta Na stromě seděly dvě opice, jedna na vršku, druhá 2 m od země. Obě se chtěly napít z pramene vzdáleného 8 m od stromu. První opice skočila k pramenu z vršku stromu a proletěla tutéž dráhu, jakou proběhla druhá opice. Jak vysoký byl strom? Strom je vysoký 6 m.

Pythagorova věta Dokážeš bez výpočtu určit výšku  S 1 S 2 K 1 ? k2k2 k1k1 K1K1 K2K2 S2S2 S1S1 13 cm 15 cm 12 cm Kružnice k 1 = ( S 1 ; 13 cm) a k 2 = ( S 2 ; 15 cm) se protínají v bodech K 1, K 2, které jsou od sebe vzdáleny 24 cm. Vypočítej délku úsečky S 1 S 2. (Udělej si náčrtek.) xy 12 cm

90 cm 2,05 m v = ? Pythagorova věta Dvojitý žebřík délky 2,05 m stojí na podlaze a je rozevřen tak, že jeho spodní konce jsou od sebe vzdáleny 90 cm. V jaké výšce nad podlahou je horní konec žebříku? (Udělej si náčrtek.) Žebřík sahá do výšky 200 cm.

Pythagorova věta Pro body E, F, G ležících na hranách krychle ABCDA´B´C´D´ platí: 24 cm o = e + f + g e g f 12 cm 18 cm 16 cm Vypočítej obvod trojúhelníka EFG, jestliže délka hrany AB je 24 cm.

Pythagorova věta Jahody jsou vysázeny v trojúhelníkovém sponu tak, že vzdálenost každých dvou sousedních sazenic je 45 cm. Jak daleko jsou od sebe jednotlivé řady? (Udělej si náčrtek.) 45 cm ? Řádky budou od sebe vzdáleny 39 cm.

Pythagorova věta Na sídlišti si lidé zkracují cestu na zastávku autobusu přes trávník. Kolik kroků si takto ušetří, jestliže počítáme délku kroku 75 cm? Vyplatí se jim to? (Udělej si náčrtek.) 3 m 2m 1 m s1s1 s2s2 2m před zkrácením cesty s 1 = kroků = 6 m 8 po zkrácení cesty s 2 = 2,83 m kroků =3,77

Pythagorova věta Parašutista vyskočil z letadla ve výšce 2500 m nad lesem a při přímém letu urazil dráhu 4,38 km. Jak daleko od lesa dopadl? (udělej si náčrtek) Parašutista dopadne 3596 m od lesa.

Pythagorova věta Komín vysoký 33 m je ve dvou třetinách své výšky upoután 4 stejně dlouhými lany, jejichž konce jsou upevněny ve vzdálenosti 14 m od paty komína. Kolik metrů lana je třeba na upoutání komína, jestliže ukotvení si vyžádalo 5 % navíc? (Udělej si náčrtek.) 22 m x m jedno lano …. x m Celkem …..…. y m Celkem bude potřeba 109,2 m lana.

Pythagorova věta Jak dlouhé je zábradlí u schodiště se 17 schody, je-li schod 32 cm hluboký a 14,5 cm vysoký? Poslední schod se nepočítá. (Udělej si náčrtek.) jeden schod …. x cm celé schodiště …. y cm Zábradlí je dlouhé 562 cm.

Pythagorova věta Můžeš se postavit ve stanu typu „A“? Jak jsi vysoký(á)? 176 cm S výškou 176 cm se v tomto stanu postavit nemůžu.

Pythagorova věta Uprostřed jezera je ostrůvek. Kolem ostrůvku roste rákos, který vyčnívá nad jezerem 22,5 cm. V tomto místě je jezero hluboké 2,1 m. Větrem se rákos odklonil tak, že jeho vršek leží v úrovni vody. Jak daleko od ostrůvku je vršek rákosu? (Udělej si náčrtek.) Rákos bude od ostrůvku odkloněn 100 cm.

Pythagorova věta Urči graficky: Dokážeš určit rozměry trojúhelníka? Jaký obsah mají čtverce? Narýsuj trojúhelník s odvěsnami 1 cm a 2 cm. Změř přeponu =

Pythagorova věta Urči graficky: Dokážeš určit rozměry trojúhelníka? Jaký obsah mají čtverce? Narýsuj trojúhelník s odvěsnou 3 cm a přeponou 7 cm. Změř odvěsnu =

Pythagorova věta Urči graficky: nebo