1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Advertisements

UPPAAL příklady Jiří Vyskočil 2010.
FLORBAL pro trenéry navazuje na seminář „Florbal pro pedagogické pracovníky“ Lektor: Tomáš Hradil.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
HrušCup 2008 – pravidla kroket 1. Hrací plocha 1. Hrací plocha Terén kam je možno umístit branky a kolíky - trávník, hřiště, antuka, les. Hráč při hře.
PYRAMIDA Práce a energie
Další.  Hraje se na jednu branku  Brankář se určí před začátkem hry a v bráně je po celou dobu  Hra je pro neomezený počet hráčů  Smysl hry spočívá.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Digitalizace výuky Příjemce
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
HrušCup 2008 – pravidla petanque 1. Pétanque se hraje s ocelovými koulemi a s dřevěnou kuličkou zvanou ”košonek.” Hází se z kruhu o průměru cca 50 cm.
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
RINGO PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.Cíl hry:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
RINGO 1.
VOLEJBAL 1.
Řízení sportovního tréninku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Celá čísla.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Aktivizační hodina TV: horolezectví
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry pro předškolní děti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_02_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 INDIACA.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry na rozvoj rychlosti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Softball.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Ročník: 2. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Volejbal-průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Protahovací cvičení pro oblast krku Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_67_protahovací cvičení – krční páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná Určeno pro.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Posilovací cvičení - záda Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_77_posilovací cvičení – záda Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná Určeno pro 8. ročník, ZŠ speciální.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Pro 2. st. ZŠ, SŠ Jitka Králíková. Sem-tam – 3 min  Přemístění z jedné strany tělocvičny na druhou s různými obměnami: ◦ Skoky po 2 nohách, po 1 noze.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Aktivity v lese.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Interkros Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Speedminton Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
Aktivizační hodina TV Stanislav Haňka.
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Posilovací cvičení - břicho a hýždě
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce
Hodina pohybu navíc - Ragby
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Pronásledování.
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Odbíjená – základní pravidla
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Metodicko – organizační normy
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_19
Protahovací cvičení pro dolní končetiny
Posilovací cvičení - horní končetiny
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
KOLEKTIVNÍ SPORTY MATEMATIKA.
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha pro žáky na vozíku
Pohybové hry Kdo si hraje, nezlobí.
Transkript prezentace:

1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27. září 2012 Metodický popis, (anotace): Podpora hodiny Sportovní hry

Drobné pohybové hry na rozehřátí I. Honičky

 Honičky jsou pohybové aktivity, při kterých je dětský organizmus v krátkém časovém intervalu hodně zatěžován. Hra by měla být zorganizována tak, aby se zapojily všechny děti najednou a žádné dítě nezůstalo pasivní. Nezbytností je přesné vytyčení herního prostoru. Pokud honička probíhá organizovaně, pak má i didaktický význam. Děti se učí vyhýbat se jeden druhému, volí si správný prostor, učí se sledovat činnost ostatních a připravovat si svoji taktiku. Z hlediska rozvoje pohybových schopností a dovedností jsou honičky orientovány především na obratnost, rychlost a vytrvalost, základní pohybovou aktivitou je běh. Je důležité si uvědomovat, že honička by měla být činnost krátkodobá, aby nedošlo k celkovému vyčerpání dětského organizmu.

Jednoduchá honička  Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a prostorové orientace  Počet dětí: neomezeno  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Dítě (honič), které má babu, pronásleduje ostatní a snaží se je chytit (předat babu). Když se mu to podaří, plácne rukou některého z honěných, předá mu dotykem babu i svoji funkci honiče. Vracení role, tzv. oplátka, není dovolena. Nový honič nesmí dát babu tomu, od koho ji dostal. Pokud hraje více než deset dětí, je dobré, když dětí (honičů) je více.

Hadí honička  Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a koordinace pohybů  Počet dětí: neomezeno  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Začíná jedno dítě (honič) a snaží se někoho chytit. Koho chytne, ten se stává také honičem a chytne se prvního honiče za ruku. A pak honí ve dvojici. Další, koho chytí, se k nim opět přidá. Takto hra pokračuje do té doby, dokud nezbude ve hře poslední dítě. Babu předává rukou vždy jen první a poslední dítě v řadě.

Honička dvojic  Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a koordinace pohybů  Počet dětí: neomezeno  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, švihadla  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry  Děti rozdělíme do dvojic a každou dvojici svážeme švihadlem vždy jednou nohou k sobě. Jedna dvojice má babu a jejím úkolem je chůzí nebo během předat babu jiné dvojici. Stačí, když ti, co mají babu, „plácnou“ jen jednoho z dvojice a celá dvojice má pak babu.

Vyřazovací honička  Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti  Počet dětí: neomezeno  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, noviny  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Děti rozdělíme do dvou stejně početných družstev. První družstvo se rozestaví na jednom konci tělocvičny v přesně vymezeném prostoru a druhé družstvo ve stejně velkém prostoru na druhé straně tělocvičny. Každé družstvo vyšle na území soupeřů jednoho honiče. Na povel vyučujícího začnou honiči honit soupeře a stočenou roličkou z novin se je snažit vyřadit ze hry tím, že je udeří. Každý vyřazený hráč odchází na předem určené místo. Honění nesmějí překračovat hranice vymezeného prostoru, překročení znamená automatické vyřazení ze hry. Honička končí, když je celé jedno družstvo vyřazeno.

„ Štronzo“ honička  Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a odrazové síly  Počet dětí: neomezeno  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Při této honičce každý, kdo dostane babu, se musí proměnit v nehybnou sochu (štronzo). Každého, kdo zůstane stát jako socha, může vysvobodit a vrátit do hry hráč, který je ještě ve hře, tak, že hráč (socha) se předkloní, opře si ruce o kolena (udělá kozu) a druhý hráč ho roznožkou přeskočí. Další variantou může být to, že hráč (socha) zůstane stát s rozkročenýma nohama a druhý hráč jej vrátí do hry tím, že jej podleze.

Honička se záchranou  Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a síly  Počet dětí: neomezeno  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, žíněnky  Prostorová organizace: tělocvična  Pravidla hry Po hrací ploše rozmístíme jednu nebo více žíněnek podle toho, kolik hráčů bude hrát. Zvolíme jednoho či dva honiče, závisí na počtu hráčů. Honič začne honit. Pokud se dotkne honěného rukou, znehybní ho a ten si lehne na záda na zem. Nechycení hráči zachraňují znehybněné tím způsobem, že je dva, tři nebo čtyři zachránci přenesou (nejčastěji zvednutím za končetiny) na žíněnku. Zde chycení obživnou a hrají dále.

Čertovská honička  Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a postřehu  Počet dětí: neomezeno  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, šátek  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Jedno dítě je čert a zezadu za pasem má zastrčenou oháňku ze šátku. Začíná honit, a koho se dotkne, ten zkamení a musí udělat předem určený pohyb nebo cvik. Ti, kteří doposud nejsou chyceni, se snaží čertovi oháňku vytrhnout. Komu se to podaří, stává se čertem, zkamenělí obživnou a hraje se od začátku. Pokud zkamení všichni hráči, vítězí čert. Když ne, vítězí ten, kdo je nejčastěji čertem, a ten, kdo byl chycen méněkrát než ostaní.

Použité zdroje: vlastní