Starověký Řím Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření31. 5. 2013 RočníkPrvní ročník gymnázia.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UMĚNÍ ŘÍMA.
Advertisements

Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Opakování Prověřování znalostí
Antický Řím Architektura.
STAROVĚK III. Dějiny a umění starověkého Říma
Etruskové.
ROMÁNSKÁ KULTURA.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Řím.
Co tě napadne při slově království? Pokus se vytvořit definici tohoto slova.
Charakteristika umělecké památky
Antický Řím Architektura 2. část.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Antický ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím 6. ročník.
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Dědictví antiky Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2.
Starověký Řím.
Antický Řím Dějiny impéria.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Antický Řím sochařství.
VY_32_INOVACE_2D.6.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Starověký Řím.
Kultura Říma Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Etruskové a založení Říma
Počátky starověkého Říma
VY_32_INOVACE_ZCR_685 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Jižní Itálie – pracovní list - řešení Jméno autora:Mgr.
Dějepis Římské císařství 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C57D6_Starověký Řím.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Hrádková Název : VY_32_INOVACE_18_Starověký.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Č í slo materi á lu VY_32_INOVACE_DE15 N á zev š koly C í rkevn í středn í odborn á š.
Kultura ve starověkém Římě Vzdělanost, architektura.
M. Borovská, B. Máslová Romulus, Remus a vl č ice.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia Stručný.
ZŠ Brno, Řehořova 3 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia Stručný.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Řečtí filozofové Tematická oblast Antika Datum vytvoření Ročník
Vytvořil: Jakub Řezníček
dějiny výtvarného umění
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Římské císařství Petr Procházka
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Starověký řím 6. ročník NG.
Římské císařství Petr Procházka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
Starověký Řím Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Starověký Řím – Římská kultura a umění DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STAROVĚKÝ ŘÍM - SOCHAŘSTVÍ
Římské výtvarné umění. Římské výtvarné umění Sochařství - jezdecká socha Marca Aurelia.
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_14_STAROVĚK - ŘÍM
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Počátky města TÉMATICKÝ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění starověkého Říma - test
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Starověký Řím Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia Stručný obsahÚvod do starověkého Říma - historie, kultura, jazyk Způsob využitíProcházíme se žáky jednotlivé úkoly, po kterých následuje řešení. AutorMgr. Martina Svízelová KódVY_32_INOVACE_16_CSVI11

Kdo je to? Co je to? fórum Traianův oblouk gladiátor Romulus a Remus Nero Pompeje

Kdo je to? Co je to? fórum Traianův oblouk gladiátor Romulus a Remus Nero Pompeje Největší římská stoka. Italské město zničené výbuchem sopky Vesuv 79 n. l. Stavba vztyčena na počest císaře Traiana při vstupu do města. Původem latinské slovo znamená náměstí. Muž - otrok bojující v zápasech pro pobavení publika. Dvojčata, která podle pověsti založila Řím. Římský císař, který údajně nechal podpálit Řím.

Historie Římané většinu poznatků převzali od Řeků. Od 3. stol. př. n. l. ovládli Římané Středomoří př. n. l. trvalo římské království 510 př. n. l.-27 př. n. l. trvala římská republika. 395 n. l. se rozdělila Římská říše na Západořímskou a Východořímskou. 476 n. l. zanikla Západořímská říše.

Co je to za stavbu? K čemu sloužila? Koloseum sloužilo k zápasům a bojům gladiátorů.

Architektura Římané se inspirovali Řeky a Etrusky. Vybudovali například: – síť silnic, – několikapatrové obytné domy, – vily, – lázně, – cloacu maximu (hlavní stoku), – koloseum.

Malířství Římané preferovali fresky, realistické portréty a mozaiky. Nejvíce se jich dochovalo v Pompejích, v Liviině vile a ve vile Romana del Casale.

elang=cs

Císař Nero. Vytvoř 2. p. j. č. esar_Augustus_Germanicus.JPG?uselang=cs Nerona

Sochařství Nejvíce byly žádány reliéfy zobrazující historické události a sochy na veřejných prostranstvích (jezdecká socha Marca Aurelia).. _Piazza_del_Campidoglio_%283%29.JPG

Ostatní Velkým přínosem pro Evropu bylo římské právo. Stále se používá latinské odborné názvosloví v botanice, lékařství a zoologii. Věděli byste, co je za zvíře - camelus? A co je za rostlinu primula veris?

Řešení Camelus je velbloud. Primula veris je prvosenka neboli petrklíč.

Umíte latinsky? Věděli byste, co je…? schola libertas mater flos hepatitis gaster exterior corpus vinum dies ego regina obesitas regio scribere ventus

Řešení schola - škola libertas - svoboda mater - matka květina - flos hepatitis - žloutenka gaster - žaludek exterior - vnější manus - (manikúra) ruka vinum - víno dies - den ego - já regina - královna obesitas - obezita regio - kraj scribere - (něm. schreiben)psát ventus - (ventilátor) vítr

Zdroje Obrázek - koloseum: ne.jpg Obrázek - fresky: m_60_v._Chr._001.jpg?uselang=cs Obrázek - mozaika: ang=cs Obrázek - Nero: gustus_Germanicus.JPG?uselang=cs Obrázek - Marcus Aurelius: _Piazza_del_Campidoglio_%283%29.JPG BLÁHOVÁ, R. a kol. Literatura pro 1. ročních středních škol. 1. vyd. Brno: Didaktis, ISBN