Psaná publicistika. Psaní článku Vyberte si jeden z následujících titulků a napište k němu článek Kámoši se soudí Vánoce na blátě? Pětice školáků vyhrožovala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –
Advertisements

Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Základy redakční práce
Literární věda.
Interpretace neuměleckého textu Výklad I. Vyberte z uvedených možností tu, která postihuje hlavní téma, o němž úryvek vypovídá; podtrhněte ty části textu,
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Textová média v DV AR 2013/2014.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Metoda INSERT Udělejte fajfku na okraji textu, jestliže něco z toho, co čtete, potvrzuje, co jste si věděli nebo si mysleli, že to víte. + Udělejte plus,
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Powerpoint Templates Page 1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastČeský jazyk a literatura.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ. Internetové zpravodajství – např Úkol : prohlédněte.
TV042/ Masová komunikace Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví Seminární cvičení.
Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Zásady správné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Úvod do studia.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Jaký je naše tělo Kontrola
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DUM I. / 13. pohlednice Bc. Zdeněk Klíma. Pohlednice.
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Prostě sdělovací styl Prostě sdělovací stylOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_12_INOVACE_3104_divadlo Téma: Divadlo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VARIANTNÍ PROSTŘEDKY PŘI ÚPRAVĚ PUBLICISTICKÝCH TEXTŮ NA MATERIÁLU MF DNES Mgr. Barbora Albrechtová Ústav pro jazyk český AV ČR, v. v. i.
INZERÁT Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_17_LITERATURA.
OB 21-VVP-HUM-CJL- PAV-L VYPRAVOVÁNÍ Vypravování - zachycuje děj, příběh, o kterém jsme četli, slyšeli, kterého jsme byli svědky nebo jej sami.
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
O útvarech, žánrech a textech
GE - Vyšší kvalita výuky
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Eva Procházková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
O útvarech, žánrech a textech
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
VÝKLAD základní útvar výkladového postupu
NÁZEV POSTERU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Rozložení nadpisu Podnadpis.
1.
Transkript prezentace:

Psaná publicistika

Psaní článku Vyberte si jeden z následujících titulků a napište k němu článek Kámoši se soudí Vánoce na blátě? Pětice školáků vyhrožovala bombami Vyloupili banku, odjeli tramvají Člověk k životu potřebuje naději Je tu čas dárků, čas nákupů Země se zachvěla

Kompoziční cvičení Úkol: seřaďte jednotlivé útržky textu tak, aby z nich vznikl souvislý článek

Vymyslete nadpisy k textům Text č.1 Text č.2 Text č. 3

Práce s textem Žáci se rozdělí do 4 skupin Každá skupina dostane přidělenou otázku, na kterou vymyslí co nejvíce odpovědí. (otázky: výhody multikina, nevýhody multikina, výhody klasického kina, nevýhody klasického kina) Shrnutí výsledků Četba novinového článku „Malá kina bojují o přežití“, hledání výhod a nevýhod multikin/klasických kin v textu a jejich porovnání s výsledky žáků Na závěr mohou žáci napsat krátké vyprávění na téma Já a kino

Útvary publicistického stylu Žáci se rozdělí do 3 skupin. Každá skupina dostane stejné novinové články. Úkolem skupiny je přiřadit články k jednotlivým publicistickým žánrům. (Každá skupina dostane papír, na který články nalepí a nad ně napíše útvar, ke kterému patří. Výsledek skupiny vylepí na viditelné místo). Porovnání výsledků, diskuse. Shrnutí

Novinářský šotek Opravte novinářské šotky: Pohřbu se zúčastnili také pozůstalí truhlíci. Dražba na skvosty, jako jsou prsteny, náramky či holinky. Byl upoután na lože herečkou. Oblíbaná slečna zpívala s ohromným úspěchem. Umělec byl slavnostně uvrtán. Hrabě se dověděl, že to byli jeho vlastní pitomci. Díky starostovi mělo město krásnou kušnu. Byl pátým volem u vozu. Byl zvyklý žít na vysoké koze. Vylil kalich hořkosti až do dna. V hlavě našeho drahého zesnulého vězel moudrý a šlechetný mezek. (Jaroslav Bartošek: Úvod do studia žurnalistiky, Univerzita Palackého v Olomouci,FF, Olomouc 2001)