Inf Webové aplikace. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Advertisements

Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
Tvorba webových aplikací
HELPDESK Pomoc uživatelům s jejich IT problémy a zefektivnění práce servisních techniků.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
E-learning ve výuce na SŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
WWW – hypertextový informační systém
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: únor 2012,
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
Web 2.0, folksonomie a uživatelská rozhraní Lenka Němečková Eliška Pavlásková Založeno mimo jiné na prezentacích prof. B. Whitea „The Promise of Rich User.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Přístup do IS z mobilních zařízení Tomáš Tureček Katedra Informatiky FEI VŠB-TU Ostrava.
Vzdálená správa Tomáš Kalný.
Úvod do počítačových sítí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Word Číslo DUM: III/2/VT/2/2/30 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci Číslo DUM: III/2/VT/2/2/35 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Funkce operačního systému (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Inf Počítač a životní prostředí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Analogové a digitální zařízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Sítě mobilních telefonů a GPS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Informatika – Datové sítě
Inf Struktura sítě internet. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Sociální sítě Facebook. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web01 Označení materiálu web01_uvod.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Cloud computing a ukládání dat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum.
Pojmy internetu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2012.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Struktura datových sítí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Počítačové sítě.
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Operační systém Windows
Operační systém Windows
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Bezpečný počítač.
Inf Elektronická komunikace
Inf Cykly ve vývojových diagramech
seznámení S TabulkovýM kalkulátorEM Microsoft Office excel 2007
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Princip streamování videa a hudby
Základní pojmy při používání Internetu
Inf Tabulkový procesor
Inf Barevné ladění dokumentů
Inf Tvorba WWW – tabulky a seznamy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Textový editor – Microsoft WORD 2007
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci
Inf Formáty grafických souborů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Webové aplikace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

Inf Webové aplikace

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 07_02_32_INOVACE_14

Předmět: INF Ročník: 3. Jméno autora: Jan Mlčůch Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace: Žák se seznámí s webovými a desktopovými aplikacemi, jejich výhodami a nevýhodami. Dále s pojmy Web 2.0, AJAX, e- learning a s principem zobrazování webů internetových obchodů. Klíčová slova: webová aplikace, desktopová aplikace, Web 2.0, AJAX, LMS, JavaScript Webové aplikace

Využívání webových sítí  díky rychlejšímu internetu se dnes stále častěji objevují různé webové aplikace, cloud computing, Web 2.0, sociální sítě a další  význam některých webových aplikací doceníme až v příštích letech

Desktopové aplikace  jsou to běžné programy, které běží díky operačnímu systému na našem počítači  startují z pevného disku, využívají operační paměť a procesor  přednosti  jsou vždy k dispozici, bez ohledu na připojení k síti  spouští se velmi rychle  nevýhody  dají se zavirovat  nové verze se musí stáhnout a nainstalovat  sami si hlídáme ukládání a zálohování dat  těžko dostupná týmová spolupráce

Webové aplikace  programy, které běží v okně prohlížeče webu  využívají tzv. AJAX (viz dále)  prohlížeč tedy načítá i programový kód, který reaguje na naše pokyny  námi vytvořený obsah se většinou okamžitě přenáší na webový server a tam se ukládá  dnešní webové nástroje kombinují tento princip s terminálovým přístupem, kdy z okna aplikace pouze zadáváme pokyny, které provádí vzdálený server a do našeho prohlížeče posílá jen výsledek operace

Webové aplikace  výhody  nedají se zavirovat  nepotřebují aktualizace – stará se o ně majitel serveru  data máme uložena na vzdáleném serveru  týmová spolupráce  často jsou placeny z reklamy a pro uživatele jsou tedy zadarmo  nevýhody  jsme 100% závislí na rychlém internetu  webové služby teprve vznikají a nenabízejí často tolik nástrojů jako desktopové aplikace

Web 2.0  web první generace spočíval v prohlížení webových stránek, které vytvářely firmy, školy, úřady apod.  tzv. systém one-to-many nabídl tehdy obrovské množství informací a fungoval cca 10 let  nové technologie umožnily interaktivitu webové stránky, zjednodušila se tvorba webů a rychlejší připojení zvětšilo množství přenášených dat  Web 2.0 postupně vzniká a je většinou charakterizován následujícími prvky:  webové systémy na tvorbu obsahu umožnily tvorbu i laikům bez potřebných znalostí a většinou zdarma  vznikl systém many-to-many (mnoho autorů – čtenáři)

Web 2.0  Web 2.0 postupně vzniká a je většinou charakterizován následujícími prvky:  Wiki systémy jsou speciální variantou této tvorby, každý může editovat obsah stránky  komunity jsou skupiny uživatelů či tvůrců určitého programy nebo služby  sociální sítě jsou vyústěním komunit do sféry společenských vztahů  Webové aplikace umožňují přenést programy do tzv. oblaku počítačů na Internetu (Cloud Computing)  tagování je nově používaný způsob třídění obsahu vycházející z metadat  web nabízí tzv. Tag Cloud – velikost pojmů odpovídá zastoupení článků o nich na webu

Internetové obchody  internetový obchod umí dynamicky generovat webové stránky podle našeho výběru zboží  využívá provázání webového serveru s databází  databáze je množina navzájem provázaných tabulek, tabulka obsahuje jednotlivá pole (sloupce) a jednotlivé záznamy (řádky)

Internetové obchody  e-shop pracuje následovně:  uživatel si vybere ve webovém rozhraní podmínky  databázový systém provede tzv. SQL dotaz pomocí kterého nastaví filtr na tabulku tak, že se zobrazí záznamy splňující zadané podmínky, současně také záznamy seřadí podle zadaného pole  programový kód vygeneruje HTML kód stránky  webový server odešle vytvořený kód na náš prohlížeč

Aktivní klientské aplikace – AJAX  webová aplikace, která má běžet v našem prohlížeči, vyžaduje provádění programu, který je ve stránce vložen – dnes většinou je tento program v jazyku JavaScript  JavaScript umožňuje určitou aktivitu stránky vyplnění polí dotazníku a jejich odeslání, zobrazení času apod.  AJAX – Asynchronous JavaScript and XML je shrnující označení pro technologie, které dokáží dynamicky načítat obsah částí webové stránky podle reakcí programu na činnost uživatele

LMS  Learning Managment Systém  aplikace, která poskytuje prostředí pro komfortní realizaci e-learningových kurzů  LMS umožňuje:  správce uživatelů kurzu – učitelé, studenti  přehledné zobrazení výukových materiálů – výukové objekty jsou přístupné studentům po přihlášení  umísťovat informace na nástěnku, vést ové konference, chat účastníků kurzu s lektorem apod.  tvorbu testů a jejich vyhodnocování  zadávání úkolů – s termínem odevzdání práce

LMS  kurz vytvoří učitel a zadá do něj jména a hesla studentů, kteří jej chtějí absolvovat  ti se do kurzu přihlásí a pracují v něm podle pokynů učitele  učitel má přesný přehled, kdo, kdy a jak v kurzu pracoval, kdy odevzdal zadané práce apod.  jeden z nejlépe hodnocených systémů LMS je LMS Moodle, který je přístupný zcela zdarma 

Cvičení  Vyzkoušejte si několik webových aplikací (např. Dokumenty Google).  Porovnejte nástroje webových služeb s nástroji desktopových aplikací.  Vyzkoušejte si výběr zboží v několika e-shopech.

Použité zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy : Teoretická učebnice. 1. vyd. Brno : CP Books, a. s., c s. ISBN Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí z obsahu webu Office.com.