Systémy veřejných kol „Bikesharing“ Eva Štěrbová, Ing. Cyklokonference 09 v Královéhradeckém kraji, Krkonoše 26.5. – 30.5. 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
VOLEBNÍ PROGRAM MO PLZEŇ 3.  Za prioritu považujeme bezpečnost občanů ve dne i v noci, obzvláště pak bezpečí dětí v okolí škol a mateřských školek. 
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
BIKETOWER – důležitý prvek v podpoře cyklistiky
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Volnočasové projekty a EU financování
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Statutárního města Liberec
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Moderní cyklistická doprava
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
Silnice nebo železnice
Zavedení mýtného v centru Prahy
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. D OPRAVA – PROJEKT MOS.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Technologie, lidé, prostředí Portál krizového řízení Ústeckého kraje Venuše Kindlová Bezpečnostní tajemník Ústeckého kaje.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Cyklistická parkovací infrastruktura Ing. Eva ŠTĚRBOVÁ Ing. Radka ŽÁKOVÁ Cyklokonference 09 v Královéhradeckém kraji, Krkonoše –
 Praha 3 – cesta k CHYTRÉMU MĚSTU Mgr. Alexander Bellu - zástupce starosty.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Informace o projektech v IDS JMK
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Systémy veřejných kol „Bikesharing“ Eva Štěrbová, Ing. Cyklokonference 09 v Královéhradeckém kraji, Krkonoše –

Veřejná kola jsou: -dopravní prostředky pro každodenní dojíždění -politická opatření měst a regionů 1. Úvod

2. Od historie po současnost První generace – volná kola Druhá generace – kola na zálohu Třetí generace – sofistikované systémy

3. Druhy systémů a jejich přednosti – Kola třetí generace Automatický systém Manuální systém (s personální asistencí) Sdružení uživatelů veřejných kol

3. Druhy systémů a jejich přednosti - Manuální systém

3. Druhy systémů a jejich přednosti – Manuální systém Hledisko investora Nutná spolupráce jednotlivých center mezi sebou a osobní asistence v každém bodě systému. Investice je nízká, lehce stoupne, pokud se požaduje elektronický registr. Ideální ve středně velkých nebo malých městech.

3. Druhy systémů a jejich přednosti – Automatický systém Forma pracovních smluv se soukromou firmou. (Clear Channel Outdoor a JCDecaux Cyclocity) Služba na klíč za (např.) reklamní plochy, procentuální zisky z parkovacích zón a podobně.

3. Druhy systémů a jejich přednosti – Automatický systém Vélo’v (Lyon), Bycyklen (Kodaň), Oybike (Londýn) přiznávají, že veřejná kola jsou předmětem krádeže a vandalismu, stejně tak jako stanice - značný počet problémů s údržbou celého systému - ekonomické ztráty

3. Druhy systémů a jejich přednosti – Automatický systém Bicing (Clear Channel). Barcelona Call a bike. DB (Frankfurt nad Mohanem)

3. Druhy systémů a jejich přednosti – Automatický systém Ambicia´t v Granollers (Urbike)

3. Druhy systémů a jejich přednosti – Sdružení uživatelů veřejných kol -Vhodné pro malá města, městské čtvrti, sousedské spolky a tak dále. -Výhoda ve volitelnosti typu kola a možnosti zapůjčení cyklistických doplňků. -Investice je velmi nízká, liší se dle úrovně databáze a dalších možností systém automatizovat.

4. Financování „Greater Lyon“ a JCDecaux - „kola za billboardy“ Barcelona s Clear Channel za procento utržené ze zisků z integrálního systému regulujícího parkování v centru města. Uživatel na druhou stranu získá cenově výhodnou službu.

4. Financování Personál na řízení a opravy (například pro Velo’v pracuje okolo 30-ti osob). Na kola, panely a informační systém („software a hardware“) (dle systému od 250 Euro do Euro – v závislosti na úrovni technologie systému).

4. Financování Náklady do cyklistické dopravy (infrastruktura a parkoviště). Zisk - téměř zdvojnásobení počtu cyklistů (v Lyonu a Barceloně téměř dvakrát).

4. Výhody a nevýhody Výhody pro město Podpora jízdy na kole po městě a zvýšení modal splitu cyklistů. Zvýšení intermodality (například v Barceloně 37% uživatelů kombinuje Bicing s ostatními dopravními prostředky)

4. Výhody a nevýhody Nahrazení parkovacích míst pro auta místem pro veřejná kola. Zlepšení životního prostředí. Zvýšení silniční bezpečnosti cyklistů tím, že se zvýší počet cyklistů Zlepšení kvality života a spokojenosti občanů ve městě.

4. Výhody a nevýhody Výhody pro uživatele Ekonomie přepravy a možnost výběru dopravního prostředku Pojištění

4. Výhody a nevýhody Nevýhody zvýšení modal splitu cyklistů dochází zejména ke snížení dělby práce chodců nebo uživatelů MHD Diskutabilní nevýhody veřejná kola vzhledem ke krádežím, vandalismu a také částečně k nutným redistribucím kol ve městě, představují neudržitelný a neekologický způsob mobility, veřejná kola se kvůli neprůhlednosti dat dají spíš nazvat ekonomickým zájmem firmy se zástěrkou ekologičnosti.

5. Mobilita Intermodalita s hromadnou dopravou 75% uživatelů pařížského Vélib’ využívá veřejná kola k přepravě v noci (kdy je zavřené metro a omezená hromadná doprava)

Barcelona – 11% uživatelů Bicingu

Animace počtu zaparkovaných kol v čase

6. Automatický systém Bicing – bezpečnostní systém

6. Automatický systém Bicing – redistribuce K přepravě 2 kamiony, 21 dodávek a 21 přívěsů K opravě 3 dodávky, 3 motorky, sklad, opravna a opraváři

7. Závěr Velmi efektivní metoda k zavedení denní cyklistické kultury Zlepšení intermodality, využívání městského prostoru, životního prostředí Zvýšení silniční bezpečnosti cyklistů, kvality života, spokojenosti občanů ve městě a tak dále.

7. Závěr Další nutné investice (oddělená cyklistická infrastruktury, legislativa, parkoviště..). Vhodné investovat do zvýšené bezpečnosti systémů.

7. Závěr Malá a středně velká města obvykle mívají omezenější rozpočty, ale pokud zvolí opravdu bezpečný systém, tak celkové zisky by měly pokrýt náklady.

Děkuji za pozornost.