Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Akumulační kamna. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrická kamna 1.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrická kamna 2.
Svařování plastů vypracoval: Pavel Šmíd Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Komíny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 18 AnotaceSeznámení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Zabezpečovací zařízení otopné soustavy. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Vytápění Elektrické kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Škola Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Hana Matoušková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Vytápění Účinnost spalování. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ČERPADLA (oběhová čerpadla v teplovodním vytápění) vypracovala: Ing
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
DÁLKOVÉ VYTÁPĚNÍ vypracovala: Ing
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Termika – Fotovoltaika
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vytápění Tmavé plynové infrazářiče
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
Vytápění Tepelné ztráty
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Požadavky na okna
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZAHUŠTĚNÉ, SUŠENÉ MLÉKO
Regulace teplovodních otopných soustav vypracovala: Ing
OP VK VYT 2.5 Chladiče a ventilátory
Velkoplošné vytápění (sálavé otopné soustavy) vypracovala: Ing
Nízkotlaké parní otopné soustavy vypracovala: Ing
Znečištění ovzduší Obr. 1
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH
VYTÁPĚNÍ MÍSTNÍ, ÚSTŘEDNÍ, DÁLKOVÉ, CZT vypracovala: Ing
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
OCELI K TVÁŘENÍ vypracovala: Ing
Nekovové materiály vypracovala: Ing
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vytápění Teplovodní otopné soustavy samotížné
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
OTOPNÁ TĚLESA Vypracovala: Ing
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ESZS Přednáška č.4 Tepelný výpočet RC oběhu
ČERPADLA (oběhová čerpadla v teplovodním vytápění) vypracovala: Ing
Teplovzdušné vytápění vypracovala: Ing
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vytápění Mechanické odvaděče kondenzátu
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
KOROZE vypracovala: Ing
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Představujeme a sestavujeme krychli
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Otopné soustavy vypracovala: Ing. Marcela Koubová Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace

Co to je otopná soustava? – soubor zařízení zajišťující výrobu, dopravu a předání tepla do vytápěného prostoru Z jakých částí se skládá otopná soustava? Základní části: – zdroj tepla – zajišťuje výrobu tepla – např. kotel, teplovzdušná jednotka, krb – rozvod tepla – zajišťuje dopravu tepla od zdroje tepla do vytápěné místnosti pomocí teplonosné látky – např. přívodní a vratné potrubí, vzduchotechnické potrubí – otopná tělesa, otopné plochy, vzduchotechnické vyústky – zajišťují předání tepla do místnosti

Další části a zařízení: – zabezpečovací zařízení – zajišťují bezpečnost provozu otopné soustavy – měřící a regulační zařízení – zajišťují hospodárnost provozu otopné soustavy – armatury – zajišťují uzavírání, vypouštění, odvzdušňování otopné soustavy, vyrovnávají délkovou roztažnost potrubí apod. – čerpadla, popř. ventilátory – zajišťují dopravu teplonosné látky

Rozdělení otopných soustav podle druhu teplonosné látky – vodní, parní, teplovzdušné podle parametrů teplonosné látky – podle teploty vody horkovodní (teplota přívodní vody nad 110 °C) teplovodní (teplota přívodní vody do 110 °C) nízkoteplotní (teplota přívodní vody do 60 °C) – podle tlaku páry nízkotlaké (tlak do 70 kPa) středotlaké (tlak nad 70 kPa) podtlakové (tlak nižší než atmosférický)

podle způsobu oběhu teplonosné látky – se samotížným oběhem, s nuceným oběhem podle počtu trubek v rozvodu – jednotrubkové, dvoutrubkové podle umístění ležatého rozvodu – se spodním rozvodem – s horním rozvodem – s kombinovaným rozvodem

podle propojení s atmosférou – otevřené otopné soustavy, uzavřené otopné soustavy podle způsobu předávání tepla do místnosti – konvekcí – pomocí otopných těles nebo vyústek teplovzdušného vytápění – radiací – pomocí velkoplošných sálavých ploch (sálavé panely, podlahové, stěnové nebo stropní vytápění), částečně také deskovými otopnými tělesy

Použití otopných soustav teplovodní otopné soustavy – lze použít ve všech provozech horkovodní a parní otopné soustavy – lze použít v průmyslových provozech, dálkovém vytápění, centralizovaném zásobování teplem – nesmí se použít v objektech pro bydlení, administrativních budovách, školách a dalších provozech, kde hrozí nebezpečí popálení, protože otopná tělesa mají vysokou povrchovou teplotu teplovzdušné otopné soustavy – lze použít ve všech provozech

Charakteristika otopných soustav Teplovodní otopné soustavy – sdílení tepla konvekcí, popř. radiací výhody – velká tepelná kapacita vody – nízké povrchové teploty otopných těles – snadná regulace – pružnost otopné soustavy při nuceném oběhu vody nevýhody – možnost zamrznutí, možnost koroze – pro nucené otopné soustavy nutný přívod elektrické energie

Horkovodní otopné soustavy – sdílení tepla konvekcí, popř. radiací výhody – velký tepelný výkon při přenosu tepla nevýhody – vysoká povrchová teplota potrubí a otopných těles (nad 110 °C), dochází ke spékání prachu na povrchu – možnost koroze – větší roztažnost potrubí – větší tepelné ztráty

Parní otopné soustavy – sdílení tepla konvekcí, popř. radiací výhody – velký tepelný výkon při přenosu tepla – otopná soustava nezamrzá – rychlý zátop – otopná soustava nepotřebuje přívod elektrické energie pro čerpadlo (pokud se nepřečerpává kondenzát)

nevýhody – vysoká povrchová teplota potrubí a otopných těles, dochází ke spékání prachu na povrchu – možnost koroze – koroduje zejména kondenzátní potrubí – nesnadná regulace – větší roztažnost potrubí – větší tepelné ztráty – nutnost správného spádování

Teplovzdušné otopné soustavy – sdílení tepla konvekcí výhody – nízké provozní teploty vzduchu – otopná soustava nezamrzá – otopnou soustavou lze i větrat

nevýhody – malá tepelná kapacita vzduchu – lze použít pouze pro dostatečně zateplené objekty, jinak nutný další zdroj tepla – otopná soustava je závislá na přívodu elektrické energie – dochází k víření prachu – méně příznivé rozložení teplot v místnosti