ČŠBH – HERITAGE SCHOOLS JEJICH PŘÍNOS, ÚSKALÍ JEJICH EXISTENCE KONFERENCE HERITAGE SCHOOLS AND DIASPORA SENÁT PČR, PRAHA 3. 8. 2015 TÝDEN ČEŠTINY VE SVĚTE,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití Open Source GIS nástrojů ve výuce zeměpisu na střední škole
Advertisements

Spolupráce gymnázií a fakult vzdělávajících učitele Jana Coufalová Konference Asociace ředitelů gymnázií ČR 3. – 5. dubna 2013 Přerov.
Konference Asociace aktivních škol
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Seite 1 GOETHE-INSTITUT PRAHA PRAHA, Seite 2 ČÍM JE GOETHE-INSTITUT?  KULTURNÍ A VZDĚLÁVACÍ INSTITUCÍ  ZÁKLADEM NAŠÍ PRÁCE JE SPOLUPRÁCE.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ FF UK v Praze MŠMT 9/2010 CercleS - CASAJC.
Různé role zástupce ředitele školy
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Má žák ZŠ dostatek informací pro volbu technického vzdělávání ? Miroslav Strouhal ZŠ Velké Němčice.
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Školní atlas světa ☺ fyzické a obecně zeměpisné mapy
STARÉ SPLAVY, BŘEZEN 2012 P O D P O R A T A L E N T O V A N Ý C H S T U D E N T Ů A Ž Á K Ů ( Absolventi gymnázií – potenciál pro rozvoj vědy )
Výstupy z Úvodního semináře
Péče o zraněné živočichy ve světě Jan Plesník Konference o Národní síti záchranných stanic, Praha,
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Zdravá škola.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
European Literature Heritage in Context Culture 2000 Doc. Dr. Wilken Engelbrecht (Univerzita Palackého v Olomouci)
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
Centrum pro prezentaci kulturního dědictví Národní muzeum Informační portál eMuzeum.
Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Evropské jazykové portfolio v praxi
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
ROLE ÚJOP UK VE VZDĚLÁVÁNÍ ZAHRANIČNÍCH VYUČUJÍCÍCH ČEŠTINY Dana Hůlková Nývltová ÚJOP UK.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Dětský (tak trochu jiný) diabetes Zdeněk Šumník Pediatrická klinika UK 2. LF a FN v Motole, Praha.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Jsme Smiths Medical Pracujeme s nejmodernějšími technologiemi v oblasti výroby zdravotnického materiálu za použití špičkového technologického zázemí a.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
Mateřský jazyk jako podpora národní identity a zachování kulturního dědictví v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární.
Porada škol a školských zařízení Středočeského kraje
Cesta ke zvýšení kvality a bezpečnosti zdravotnického zařízení
Státní správa – zaměstnavatel znevýhodněných skupin
Preventivní, léčebná a represivní opatření přijatá městskou konferencí KADEMF v r prosadit nápis na všech dveřích prodejen a provozoven o neprodávání.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
doc. JUDr. Jan Ondřej, CSc., DSc.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Celoškolní projekt 2014/2015 „Učíme se od profíků“
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Síť Mateřských center o.s.
EVVO v operačních programech
SmoČR a senioři v obcích
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Velehrad - Centrum kulturního dialogu západní a východní Evropy
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Transkript prezentace:

ČŠBH – HERITAGE SCHOOLS JEJICH PŘÍNOS, ÚSKALÍ JEJICH EXISTENCE KONFERENCE HERITAGE SCHOOLS AND DIASPORA SENÁT PČR, PRAHA TÝDEN ČEŠTINY VE SVĚTE, PRAHA 3.– LUCIE SLAVÍKOVÁ-BOUCHER, PŘEDSEDKYNĚ SPOLKU ČŠBH

České školy bez hranic – Heritage Schools  HERITAGE LANGUAGE Jazyk, který se dítě učí v domácím prostředí a který se liší od většinového jazyka dané země (podle: Oddělení lingvistiky UC San Diego – Heritage language program)  Jazykové dědictví a kulturní dědictví, historie  Mnoho úrovní výuky – včetně univerzitní  ČŠBH a příbuzné školy © ČŠBH

Počty žáků (největší ČŠBH) © ČŠBH

EVROPA: 8 ČŠBH 19 SPOLUPRACUJÍCÍCH ŠKOL CELKEM: 1200 žáků (670 – ČŠBH) 11 VÝUKOVÝCH CENTER – zájem o spolupráci USA: 10 SPOLUPRACUJÍCÍCH ŠKOL CELKEM: 430 žáků 4 VÝUKOVÁ CENTRA – zájem o spolupráci AUSTRÁLIE, NZ: 4 SPOLUPRACUJÍCÍ ŠKOLY CELKEM: 150 žáků AFRIKA: 1 SPOLUPRACUJÍCÍ ŠKOLA CELKEM: 20 žáků ASIE: 2 VÝUKOVÁ CENTRA – zájem o spolupráci SÍŤ ČESKÝCH ŠKOL BEZ HRANIC, SPOLUPRACUJÍCÍCH ŠKOL A VÝUKOVÝCH CENTER VÍCE NEŽ 2000 ŽÁKŮ PO CELÉM SVĚTĚ Zdroj: © ČŠBHhttp:// © ČŠBH

Spolek ČŠBH  Instituce: systematické rozvíjení modelu doplňkových českých škol v zahraničí  Požadavky na vlastní výuku (ŠVP)  Nároky na učitele  Školská dokumentace  Hodnocení, sebehodnocení žáka  Sledování výsledků žáků v čase  Kontrola kvality výuky (zpětná vazba) © ČŠBH

Existenční výzvy  Udržení žáků v systému: 2. stupeň a gymnázia  (informovanost rodičů)  Kvalita výuky  Učitelé  Finance, prostory © ČŠBH

Existenční výzvy  ČŠBH a spolupracující školy  ČR © ČŠBH

Jazyk chráníme tím, že jej používáme. © ČŠBH

Děkuji za pozornost. © ČŠBH